Thijs67
MF veteraan
Vandaag een rare storing aan mijn grijze fiets.
3000 km geleden een 'nieuwe' bak gemonteerd, vandaag blokkering van de bak in 6e versnelling.
Bovenaan de afrit (stoplicht) was er weer beweging in te krijgen en kon ik met wat moeite naar de 1e schakelen. Toen bleek ook waar het probleem zat, de koppeling slipte namelijk, ik moest de rem blijven bedienen om stil te blijven staan. Bij een laag toerental lukte het dus wel om terug te schakelen....
Na wegrijden en een paar honderd meter verder niets meer aan de hand. Gewoon soepel schakelen en bij het stoplicht volledig ontkoppeld.
Meteen thuis gecheckt of het peil van de koppelingsvloeistof OK was, niets aan de hand.
Koppelingscilinder op het blok ook OK.
Geen lekkages van vloeistof te zien aan de (koppelings)hoofdcilinder.
Gek......
Kan het zijn dat koppeling (drukgroep en plaat) los is gaan zitten?
Wie heeft een idee, ik durf er niet zo goed meer mee weg nu.....is wat onbetrouwbaar...
3000 km geleden een 'nieuwe' bak gemonteerd, vandaag blokkering van de bak in 6e versnelling.
Bovenaan de afrit (stoplicht) was er weer beweging in te krijgen en kon ik met wat moeite naar de 1e schakelen. Toen bleek ook waar het probleem zat, de koppeling slipte namelijk, ik moest de rem blijven bedienen om stil te blijven staan. Bij een laag toerental lukte het dus wel om terug te schakelen....
Na wegrijden en een paar honderd meter verder niets meer aan de hand. Gewoon soepel schakelen en bij het stoplicht volledig ontkoppeld.
Meteen thuis gecheckt of het peil van de koppelingsvloeistof OK was, niets aan de hand.
Koppelingscilinder op het blok ook OK.
Geen lekkages van vloeistof te zien aan de (koppelings)hoofdcilinder.
Gek......
Kan het zijn dat koppeling (drukgroep en plaat) los is gaan zitten?
Wie heeft een idee, ik durf er niet zo goed meer mee weg nu.....is wat onbetrouwbaar...