BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

Import uit UK maakt niet veel minder interressant toch? Ik keek net even op Marktplaats maar het loopt niet echt storm, de advertentie is tot nu toe 115x bekeken, 3x opgeslagen. Wat de fiets helemaal aantrekkelijk zou maken is een In-Elkaar-Schroef datum van na augustus 2016. Dan zit er nl de nieuwe bak in en heeft ie ook Dynamic Brake Light. De zijreflectortjes op de voorpootjes doen vermoeden dat dit zo’n versie fiets is, maar zeker weten doe ik het niet. In de VS zijn die reflectors verplicht, dus zaten die ook op pre-2015 motoeren en is daar de daglicht LED strip geloof ik weer verboden.
Mocht het een post 8-2016 fiets zijn, is het behoorlijk “Value For The Buck”...
 
20181029_171912.jpg
 
Ik denk niet dat hier veel mis kan gaan...naast die shiftcam is de nokkenas ketting vervangen door een ander type ( ik denk dat we die vroeger een ' morse' ketting noemden) die stiller en sterker is. Daarnaast is er een constructie in het carter opgenomen ( lijkt op zo'n multizuiger in een hoofdremcilinder) die kortstondig bij hard remmen of accelereren de olie voorziening dus druk op peil houdt.
Ik heb al veel testen gelezen van die 1250, maar allemaal zingen ze lof over het gebrek aan mechanisch geluid, de mooie diepere brom, het scherp aan het gas hangen en ze merken helemaal niets van het schakelen van die nokkenas.
 
Misschien dat iemand mij hier kan helpen?

Ik ben op zoek naar de rugsteun voor op de originele topkoffer.
rugsteun.PNG

Is dit nog ergens te krijgen of hebben jullie ervaring met universele rugsteunen die erop gemonteerd kunnen worden?
Heb van andere merken wel wat gezien maar weet niet hoe dat bevalt.
 
Nog wat technische lekkernijen van die 1250 boxer motor: drie Lambda sondes met de blik op euro 5 normen, stationair toerental 1050 ipv 1150, Injectoren met twee stralen, koeling van de onderkant van de zuigers dmv olie sproeiers en dankzij standaard LED verlichtig kan een lichtere dynamo gemonteerd worden ( 508 ipv 620 watt).
Die lage inlaat nokken zijn ook nog eens assymetrisch, de inlaatkleppen openen dus niet synchroon en de daardoor ontstane wervelingen bevorderen een gelijkmatiger vlamfront.
Maar.....in maart 2019 komt een Triumph 1200 adventure/ enduro motor uit met het ietwat teruggetunede blok van de Thruxton. Ze zijn al officieel gepresenteerd. Zien er heel.mooi uit en testrijders prijzen de off road capaciteiten ( dus ook springen). Kleuren tft, 5 of 6 rijmodes, 47 mm vorkpoten, M50 brembo's, achter Ohlings.....een plaatje om te zien met ook een mooi geluid. Full on prijs vergelijkbaar met de basisprijs van een GS??? 205 tot 207 kg droog?
 
En aankomende dinsdag nog een santal BMW primeurs
Foto's van de 1250 GSA zijn al opgedoken, en de nieuwe S1000RR zal zeker ook in Milaan staan, en wellicht ook nog de F850GSA?

Ik hoop het meeste op de R1250RS (en R) uiteraard! Die worden pas rond april 2019 bij de dealers verwacht, dus misschien is de introductie volgende week nog te vroeg.
 
Foto's van de 1250 GSA zijn al opgedoken, en de nieuwe S1000RR zal zeker ook in Milaan staan, en wellicht ook nog de F850GSA? Ik hoop het meeste op de R1250RS (en R) uiteraard! Die worden pas rond april 2019 bij de dealers verwacht, dus misschien is de introductie volgende week nog te vroeg.

Gezien het einde van de K viercilinder reeks verwacht ik dat er misschien wel nieuws komt op dat gebied, het lijkt me dat er toch ook weer een viercilinder toerfiets in het modellen programma komt/ hoort....
 
Zijn ze nu al weer af van die Amerikaanse remklauwen?
Zie op de foto’s n.l. weer Brembo klauwen zitten.
 
Ik denk dat het de oude voorraad betreft. Sommige van die foto's hebben 15/6 als datum meegekregen. Range loopt dus van 15/6 tot 10/8-2018
 
Passing van de schroefkop van de schokbreker niet afgeplakt? :P
Jawel, maar zoals je weet plakt de poedercoater definitief af, want het chemisch ontlakken heeft toch als resultaat dat alles eraf gaat. Ik had alles afgeplakt/ met tape gemerkt en met de bedrijfsleider van Midcoat alles nagelopen en hij heeft het op foto gezet. Deze is er kennelijk doorheen geslipt na het ontlakken. Mogelijk moet ik die passing opboren of er met een schuurbandje doorheen.... er zit hier en daar nog wel meer waar even een schuurpapiertje langs moet. Komt wel goed...
 
Jawel, maar zoals je weet plakt de poedercoater definitief af, want het chemisch ontlakken heeft toch als resultaat dat alles eraf gaat. Ik had alles afgeplakt/ met tape gemerkt en met de bedrijfsleider van Midcoat alles nagelopen en hij heeft het op foto gezet. Deze is er kennelijk doorheen geslipt na het ontlakken. Mogelijk moet ik die passing opboren of er met een schuurbandje doorheen.... er zit hier en daar nog wel meer waar even een schuurpapiertje langs moet. Komt wel goed...
dremel met schuurband ding opzetstukje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan