BMW R1100R 1995 met beetje werk

Hachigatsu

MF'er
14 jun 2015
53
0
Wegens tijdgebrek te koop, een mooie R1100R 4-kleps boxer, oliegekoeld. 107k km op de teller. Ik had er plannen mee, maar uiteindelijk heeft hij vooral stilgestaan en besef ik mij dat ik er geen tijd voor heb. Ik heb er onlangs nog het een en ander aan gedaan, maar het ontbreekt mij momenteel aan tijd om het helemaal af te maken. Om te rijden ook, dus vandaar te koop voor een nieuwe eigenaar die er weer lekker mee wil gaan rijden.

De basis is goed, goede banden, schijven etc. De motor start en loopt. Er zit een klein ruitje op van Puig.
Wat heb ik onlangs al gedaan
- subframe gestraald en gespoten
- benzinepomp en filter in tank nieuw
- olie en filter net vervangen
- cardanolie en bakolie vervangen
- remvloeistof ververst
- bekabeling Hall sensor vervangen door Lapp Hoge Temperatuur variant

Wat moet er nog gebeuren:
- knipperlichten monteren (ik heb er een setje bij), claxon heeft een draadbreukje
- her en der een missend schroefje of boutje
- schakelpedaal komt niet mooi terug naar midden na schakelen
- knopje dashboard handvatverwarming gangbaar maken
- de accu is al wat ouder en begint slechter te worden, moet waarschijnlijk wel vervangen -> er komt een gloednieuwe in

Gewoon een nette betrouwbare motor met een beetje werk nog om weer helemaal rijklaar te maken. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor, maar uiteraard wel een passende prijs, ook gezien de goede basis en recente nieuwe onderdelen. Ik vraag €1700. Als ik hem zelf afmaak en weer rijdend verkoop zal hij uiteraard weer wat duurder worden. Ophalen met trailer. Staat in Utrecht.
Bij interesse bel 0654661599.

Foto's hoe hij er momenteel bij staat.
 

Bijlagen

  • R1100R1.jpg
    R1100R1.jpg
    156,2 KB · Weergaven: 57
  • R1100R2.jpg
    R1100R2.jpg
    135,9 KB · Weergaven: 56
  • R1100R.jpg
    R1100R.jpg
    175 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Zeker, die ken ik en een goed voorbeeld als je zelf iets speciaals ervan wil maken.
 
Is dat niet de beemer die ik op je capo had ingeruild? Echt een prima motor en voor een bmw lekker zuinig. Succes met de verkoop. Heb er geen tijd en ruimte voor ander wilde ik hem wel weer van je overnemen
 
Ja dat klopt! En helaas al te lang stilgestaan, verdient een nieuw baasje. De zon schijnt, ik heb net de voorremmen opnieuw gevuld en ontlucht.
Een en ander aan montage is gedaan en ik heb zojuist toch ook maar even een nieuwe accu besteld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan