(bmw) motorfiets uitlezen

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.360
1.171
Vlaanderen
Instagram
Ik doe al meer dan tien jaar het onderhoud aan mijn motoren zelf. Twee jaar geleden kocht ik voor het eerst een nagelnieuwe: een bmw f700gs. Garantie zorgde er voor dat ik naar de dealer ging voor het onderhoud. Na twee jaar garantie en een laatste onderhoud van net geen 1000 euro (40k beurt) wil ik nu ook zelf het reguliere onderhoud gaan doen.

Het enige probleem is natuurlijk wel dat in geen uitlees apparatuur heb. Dus kan ik sommige problemen moeilijker opsporen en ook 'service' niet resetten enz.

Ik ben dus op zoek naar een goede manier om mijn bmw te kunnen uitlezen. Wie heeft er tips, prijzen en ervaringen?
 
Na twee jaar garantie en een laatste onderhoud van net geen 1000 euro (40k beurt) wil ik nu ook zelf het reguliere onderhoud gaan doen.
wat hebben ze dan allemaal wel niet gedaan om dat bedrag te halen ?
banden mag je niet meereken eventueel in dit bedrag.
 
Niet gelijk maar wel nadat je even er op in gelezen hebt wat het kan.

Overigens kan je gewoon onderhoud doen zonder de motor uit te lezen zolang er geen problemen zijn.

Beetje een contradictie, alleen problemen die urgent zijn worden weergegeven en lang niet alles is bovendien merkbaar. En uitlezen staat wel genoemd als onderdeel van het onderhoudsschema, dus doe je dat niet, dan ben je in ieder geval niet meer ‘volgens voorschrift’ onderhoud aan het doen.
 
Beetje een contradictie, alleen problemen die urgent zijn worden weergegeven en lang niet alles is bovendien merkbaar. En uitlezen staat wel genoemd als onderdeel van het onderhoudsschema, dus doe je dat niet, dan ben je in ieder geval niet meer ‘volgens voorschrift’ onderhoud aan het doen.

Hoe konden we het vroeger ooit zonder.

Ik geef er overigens wel de voorkeur aan om wel uit te lezen. Maar wil aangeven dat het geen must is.
 
Laatst bewerkt:
Na twee jaar garantie en een laatste onderhoud van net geen 1000 euro (40k beurt) wil ik nu ook zelf het reguliere onderhoud gaan doen.
wat hebben ze dan allemaal wel niet gedaan om dat bedrag te halen ?
banden mag je niet meereken eventueel in dit bedrag.

olie en oliefilter, luchtfilter, remblokken vooraan, kleppen stellen, bougies vervangen en kettingset.
 
Dus als ik even ga kijken via motoscan.de ben ik 99 euro kwijt voor de adapter en kabel die zij aanraden. Kan je met die adapter dan ook andere merken (met andere kabel) gaan uitlezen?

full
 
Ik doe al meer dan tien jaar het onderhoud aan mijn motoren zelf. Twee jaar geleden kocht ik voor het eerst een nagelnieuwe: een bmw f700gs. Garantie zorgde er voor dat ik naar de dealer ging voor het onderhoud. Na twee jaar garantie en een laatste onderhoud van net geen 1000 euro (40k beurt) wil ik nu ook zelf het reguliere onderhoud gaan doen.

Het enige probleem is natuurlijk wel dat in geen uitlees apparatuur heb. Dus kan ik sommige problemen moeilijker opsporen en ook 'service' niet resetten enz.

Ik ben dus op zoek naar een goede manier om mijn bmw te kunnen uitlezen. Wie heeft er tips, prijzen en ervaringen?
Waar zit bij de 1600 gtl de uitlees fiche, ik heb en laptops voor auto's uit telezen maar deze zou ook moto kunnen uitlezen
 
Terug
Bovenaan Onderaan