BMW K1300GT

Ik rij zo goed als altijd zonder koffers, oogt niet zo mooi, maar de aerodynamica is een groot verschil *D

Ja, dat denk ik ook wel, maar ik heb deze motor vooral om samen met mijn vrouw lange ritten te maken door Nederland en/of Duitsland en soms ook om eens in de buurt een stad te bezoeken om wat te winkelen. In beide gevallen zijn de koffers dan handig. ;)
 
Ik rijd ook grotendeels zonder zijkoffers..
Alleen bij meerdaagse trips komen ze erop.
Ik heb overigens corbin zadels erop.
Nog iemand ?? Bevalt super
 
Motor nu bijna 3 weken in bezit en tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. De FJR was ook een fijne motorfiets, maar ik had een half-automaat en dat is me eigenlijk nooit goed bevallen. De BMW rijdt echt anders.

Wat me opvalt t.o.v. de FJR:
  • Meer vermogen, maar veel rustiger rijden.
  • 6-bak, en trekkracht in elke versnelling, bij wijze van spreken in de straat al lekker naar de 5.
  • Minder grommen en ronken, meer gevoel van zoeven of glijden.
  • Luxe gevoel, beschaafd, goed en stijlvol afgewerkt.
  • High-tech gevoel.
  • Stiller en daardoor misschien een héél klein beetje suffig of saaiig. :$
Echt een tópmotor! :Y
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat hij je bevalt.
Voor mij ook nog de ideale motorfiets.
Maandag naar Antwerpen gereden zalig. No stress en lekker de eerste.

Het enige minpuntje van deze motor is dat het zwaartepunt relatief hoog ligt. Hierdoor is de motorfiets bij hoge snelheden minder betrouwbaar.

Niet voor niets dan de wegpolitie de rt versie gekozen heeft...

Voor de rest ben ik nog zeer tevreden van het comfort en vermogen
 
Ja, daar heb je gelijk in. Zwaartepunt ligt inderdaad hoog. Voor mij geen echt bezwaar omdat ik redelijk groot ben. ;)
 
Bij mij hebben ze afgelopen week een aanpassing gedaan aan de startmotor. Ik had opeens problemen met starten als het warm was. Ook viel de motor stil bij laag toerental bij warmte (Hitte). Blijkbaar was dat toch een bekend probleem, vanaf het begin, en enkel mensen die melding deden dat het een probleem was, kregen een oplossing. Aangezien ik nog altijd bij een officiële dealer op onderhoud ga, hebben ze de kosten van de herstelling kwa materiaal op zich genomen, en de kosten voor de plaatsing waren voor mij, waar ik al heel tevreden mee ben. Er is blijkbaar een aangepaste (zwaardere) massakabel van startmotor naar accu gestoken.

Verder heb ik ook de remschijven laten veranderen naar wavediscs. Ziet er leuk uit, nog niet kunnen testen of het beter remt. :)

Verder is het effectief een blijvertje. Nu rustig op zoek naar een opvolger. Mogelijk een Duc.
 
Die recall heb ik naar zeggen van de dealer ook gehad maar bij mij is het euvel nooit 100% opgelost.
Na lange ritten en warme motor slaat ie nog steeds regelmatig af en dan vlot starten gaat nog altijd verre van overtuigend. Nu zeggen ze bij simako apeldoorn dat ze 'm een keer helemaal uit elkaar moeten halen voor verder onderzoek (en hopen dat ze wat vinden). Dat ga ik natuurlijk niet doen want daar loop ik op leeg en dat is zo'n "K-motor" uit 2009 niet meer waard. Evengoed zit ik met een lastig te verkopen motor en heb inmiddels leren leven met het euvel.
(altijd hoog in toeren houden als je stilstaat)

Afgelopen weekend bij de TT was het overigens weer een waar BMW-slagveld bij het verlaten van het parkeerterrein.
Ik denk dat 80% van de oververhitte motoren nieuwerwetse BMW's waren waaronder die van mij. Je schaamt je toch kapot op je veuls te dure brommer waar op het dashboard de lampjes paniek zaaien, het ding vervolgens om de haverklap afslaat en niet meer aan te krijgen is. Vervolgens kun je steppend de 1,5 uur tot de snelweg volbrengen met 20.000 andere motorrijders die je grijnzend inhalen. Daarna op de snelweg alsnog het zekere voor het onzekere genomen en hem lang de kant geparkeerd en verstopt in de berm gaan liggen pitten tot het kreng was afgekoeld en het rode lampje uit was. Maar verder is het een topding! |(

ik denk eraan om er een caféracer van te gaan maken. Iemand ervaring met het geluid als je de uitlaat eraf sloopt? _O-
 
Laatst bewerkt:
Van die paar vliegjes zou ie geen last mogen hebben. Hij krijgt tot op heden gewoon z'n reguliere beurten (120.000 gelopen) en het "afslaan-euvel" begon na ongeveer 4 jaar (Net buiten de garantie met ± 50K km) en sindsdien is het aanmodderen.
 
Radiator gaat niet vol zitten van vliegjes, maar van vuil en zand dat o.a. van het voorwiel opspat. Gewoon een paar keer per jaar de tuinslang erop zetten. Je zult verbaasd staan hoeveel troep je eruit spoelt.
 
Laatst bewerkt:
Van die paar vliegjes zou ie geen last mogen hebben. Hij krijgt tot op heden gewoon z'n reguliere beurten (120.000 gelopen) en het "afslaan-euvel" begon na ongeveer 4 jaar (Net buiten de garantie met ± 50K km) en sindsdien is het aanmodderen.

als je al 120d km gereden hebt, en denkt dat er alleen maar vliegjes tegen je radiateur slaan, dan vermoed ik dat je radiateur gewoon helemaal dichtgekoekt zit met straat vuil en teer :+
 
Bij de laatste onderhoudsbeurt is de radiator verwijderd en schoongemaakt. Uiteraard nieuwe koelvloeistof en erin.
Onvoorstelbaar hoe vervuild de radiator was...
 
de radiator gaat er bij elke kleppenbeurt vanaf, omdat je anders niet echt klepspeling kan inspecteren. Dan is het een slimme zet om die meteen te reinigen.. Een grote bak met water en een geschikte cleaner is dan handig.

Daarnaast zou ik m sowieso regelmatig doorspoelen van buitenaf, want de rotzooi die er in komt wil er moeizaam uit. Helemaal als het zich vermengt met teer wat je oppakt met normaal rijden..
 
is idd geen recal, enkel bij klacht van klant. Bij mij hebben ze nu ook de radiator schooongemaakt, nieuwe koelvloeistof, ... Ik heb er echter nog niet mee gereden sindsdien, dus kan nog geen update geven. Maar klinkt wel logisch. Radiator vuil, minder koelend vermogen, ...

Radiator altijd voorzichtig zijn met hogedruk. Die lamellen zijn niets gewoon. Zelfs niet bij een BMW :)
 
Warmlopen = radiator dicht, afslaan = airbox (vermormd > vervangen).

We kunnen er verder heel lang over lullen maar het zijn bekende punten.

Radiator kan zo enorm dichtzitten dat vervangen de enige optie is. Het afslaan is de airbox die vervormd is, daar is vervangen sowieso het devies. Als je klant bent bij een dealer doen die nog wel eens een coulance-aanvraag.
 
Laatst bewerkt:
is idd geen recal, enkel bij klacht van klant. Bij mij hebben ze nu ook de radiator schooongemaakt, nieuwe koelvloeistof, ... Ik heb er echter nog niet mee gereden sindsdien, dus kan nog geen update geven. Maar klinkt wel logisch. Radiator vuil, minder koelend vermogen, ...

Radiator altijd voorzichtig zijn met hogedruk. Die lamellen zijn niets gewoon. Zelfs niet bij een BMW :)

als je recht op de lamellen mikt kan het wel. niet onder een hoek doen.
 
Mn K1200 verkocht: Nu in de aanbieding een verhoogde ruit (Scalsi) 10 com hoger gebruikt maar wel prima: 50Euro

en witte knipperlichten voor (met oranje lampjes erin) 20 Euro

Wie maakt me los?


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan