BMW K1300GT

Wat was er loos met die koplamp, was er wat losgelopen of zo van de hoogte verstelling?
Ja praktisch al de belangrijke delen waren foetsie. Niks daarvan is ook los te bestellen. Het enige wat nog aanwezig was, was de soort schakelaar die je om kunt zetten wanneer je zwaar beladen bent.
Er steekt dat een pen horizontaal uit de koplamp, waar je dus eigenlijk heel weinig mee kan. Deze wordt naar binnen gedrukt door een veer, dus er staat spanning op. Dit is ook gelijk de reden waarom de koplamp naar boven gericht stond. Met de veer in rust staat de reflector omhoog gericht.
Ik heb nu dus een bout over de lengte ingeboord en hier haaks op in de bout en door de pen een gat gemaakt voor borgdraad. Zo zit het nu dus ongeveer:
IMG_20230514_111921.jpg
 
Het gebeurt voornamelijk wanneer je de versteller te ver draait. Door de ongelukkige constructie komt het dan los en heb je een uitdaging, omdat die pen de koplamp in schiet. Als je het door hebt, is er weinig aan de hand. Het kost je alleen wel een halve middag om de koplamp in en uit te bouwen. Met de geringe ruimte achter de koplamp is het geen doen om het op de motor te houden voor de reparatie.
Als het er nog op zit en de koplamp staat goed, lekker afblijven dus 😉 geen idee wanneer het bij mij is gebeurd in ieder geval... Kan me ook niet herinneren eraan gedraaid te hebben, maar goed. Het zit nu weer.
 
Paar daagjes Harz gedaan met de K1300GT. Het is in mijn ogen toch een motor die van alle markten thuis is. En het lijkt wel of hij na een ton pas lekker ingelopen is.
Het is sinds kort ook mijn enigste motor. Een boodschapje doen, vakantie, beetje rond tuffen, als een debiel rijden, alles in 1 motor.
20230628_205433.jpg
20230628_101703.jpg
 
Volgende week een rondje Denemarken en een klein stukje Zweden met mijn jongste zoon op de K1300GT. Ik denk dat de kuip zich wel weer gaat bewijzen met de vochtige dagen in het verschiet.

Zijn er verder nog GT's op pad?
 
Ik heb een set orginele bmw tassen voor de koffers van de k1300gt te koop..
In uitstekende staat. Paar keer gebruikt en als nieuw.
Iemand interesse ?
60 euro voor beide tassen
 
Ja praktisch al de belangrijke delen waren foetsie. Niks daarvan is ook los te bestellen. Het enige wat nog aanwezig was, was de soort schakelaar die je om kunt zetten wanneer je zwaar beladen bent.
Er steekt dat een pen horizontaal uit de koplamp, waar je dus eigenlijk heel weinig mee kan. Deze wordt naar binnen gedrukt door een veer, dus er staat spanning op. Dit is ook gelijk de reden waarom de koplamp naar boven gericht stond. Met de veer in rust staat de reflector omhoog gericht.
Ik heb nu dus een bout over de lengte ingeboord en hier haaks op in de bout en door de pen een gat gemaakt voor borgdraad. Zo zit het nu dus ongeveer:Bekijk bijlage 1883004
Bij mij scheen 2 weken geleden ook opeens de koplamp naar de maan.
De de knop van de hoogteverstelling is van het asje losgekomen. Gelukkig zat het heveltje en het busje nog wel aan de koplamp.
Ik heb uiteindelijk op ali een asbevestiging gevonden voor een radiografisch bestuurde speelgoedauto die ook heel goed als vervangende hoogte verstel knop kan dienen.
20240414_155616.jpg

20240414_155610.jpg

 

Bijlagen

  • 20240414_155704.mp4
    35,6 MB
Terug
Bovenaan Onderaan