BMW K1200GT topic

Mn K1200 verkocht: Nu in de aanbieding een verhoogde ruit (Scalsi) 10 com hoger gebruikt maar wel prima: 50Euro

en witte knipperlichten voor (met oranje lampjes erin) 20 Euro

Wie maakt me los?
full
 
Ff in leven trappen...

Hi Guys en Girls, ik heb nu n paar maanden Mn K1200GT uit 2007. 1e eigenaar, dealer onderhouden met alle terugroepacties gedaan. Ding is net ingereden met luttele 37500km op de teller (toen ik m kocht, ondertussen 42000).

Echt n heerlijke fiets! Op TPC na, alle opties... Eerste week van juni ermee naar Tsjechië geweest en echt lekker KM’s kunnen knallen..!
En dat doet ie dan ook als de beste met alle comfort die je maar kan wensen erbij!

1406693

1406701


Met mijn 1,93m ondervind ik zoals zovelen het ruit “probleem”... ik ben er nog niet uit wat ermee te doen.
Misschien ook wel helemaal niets... dat was wel het advies van een monteur van de BMW dealer Keram in Beek... er zouden al steunen afgebroken zijn door grote ruiten en spoilers... ik lees er hier echter niets van terug...🤔

Daarnaast is Mn fiets, buiten dat het de mooiste en beste van allemaal is uiteraard, helaas besmet met het “high-idle-sydroom”.

Ik heb wat huiswerk gedaan, waaronder 3 dagen lang deze hele draad doorgeploetert...🙄
Door diezelfde monteur van BMW is mij geadviseerd om onderstaande onderdelen te vervangen voor de 1300(!)
Ik ga dus binnenkort de luchtfilterkast en nullastsysteem vernieuwen voor de K1300GT versie.

Hiervoor zoek ik dus nog:
- inlaatluchtdemper/kast: 13717705568
- Nullastsysteem: 13717705254
- Schroef: 11617535849

Tenzij iemand n goedkopere optie heeft ga ik die bij BMW bestellen voor n goeie €400,- 🙄

Voor de mede rijders die ook “besmet” zijn plaats ik meteen even de uitdraai van BMW zelf met de benodigde onderdelen, beschrijving en de officiële nummers. Hopelijk heb je er wat aan en anders vult het dit topic weer wat...😉

Groeten, B!
1406695

1406696

1406697

1406698

1406699
 
Laatst bewerkt:
Via eBay een origineel Bagster zadel incl verwarming kunnen bemachtigen... ik vind alleen de kleur niet passend bij de kleur van mijn fiets.
Diegene waar hij van komt had een donkerblauwe fiets en ik denk dat hij daar ook heel mooi op staat.

Dus als iemand een zwart of antraciet Bagster/Corbin zadel heeft en bereid is te ruilen voor deze originele Bagster dan stuur me een bericht!

Nog meer foto’s:
 

Bijlagen

  • 605FF0D3-F48D-42F5-BCE1-68815C381764.jpeg
    605FF0D3-F48D-42F5-BCE1-68815C381764.jpeg
    147,4 KB · Weergaven: 19
  • 6C8E678F-7168-4FDA-A7DF-339ADFCEF51D.jpeg
    6C8E678F-7168-4FDA-A7DF-339ADFCEF51D.jpeg
    167,4 KB · Weergaven: 14
  • 83E775F2-966D-4B3A-A4BF-EEC10136E54A.jpeg
    83E775F2-966D-4B3A-A4BF-EEC10136E54A.jpeg
    228,8 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
EDIT: ik zie dat dit forum alleen voor de versie is vanaf 2006, ik zal dit bericht even posten in het 2002-2005 forum.

Wat een dode boel hier. Nou, laat ik me even voorstellen. Ik heb net samen met mijn vader een K1200GT uit 2003 (dus het oude model) gekocht van iemand. De motor heeft 7 jaar stilgestaan en startte niet. Na de benzinepomp vervangen te hebben (en de zekering ervoor) loopt de motor. Nu wilden we alle vloeistoffen vervangen, maar ik weet eigenlijk niet wat voor olie ik erin moet doen. Ik heb een aantal 4L pakken Castrol Power RS 10w40 staan wat ik eigenlijk in elke motor gooi hier, maar deze fiets heeft een droge koppeling en een gescheiden versnellingsbak. Nu zag ik dat in de versnellingsbak en cardan dezelfde olie gaat (welke viscositeit?). Betekent de droge koppeling dat ik er elke fatsoenlijke auto olie in kan gooien? Wat gebruiken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan