BMW k100RS Cafe Racer

In de tussentijd kan ik vast opzoek naar mooi setje hendels.


Motogadget is bij alles tot op de puntjes uitgewerkt. En dan is zoiets wel slordig ja. Vind ze ook te hoekig.
 
Met dank aan de man met de grotere draaibank ;) haha
Toch even de laatste bewerkingen kunnen doen.
De perspassing en het groefje voor de borgring.
IMG_20190306_200624__01.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190306_200624__01.jpg
    IMG_20190306_200624__01.jpg
    123,4 KB · Weergaven: 6
Vandaag ff op mn werk de pen in het T-stuk geperst.
Toch altijd een lekker gevoel als alles precies zo uitkomt zoals je het uitgemeten hebt :)
IMG_20190307_160951.jpg


Voordat de vork erin kan worden de velgen nog opnieuw gecoat. Het zelf 2k spuiten is na 1x een band erom leggen al geen succes + de stootvastheid is niet 'juh van het'. Ook moet ik dan nog een 18inch voorband kopen.
 
Vandaag dan eindelijk de vork er in gehangen. Past allemaal precies zoals ik het wilde.
Moet alleen een nieuw moer maken die de kroonplaat opsluit. Maar dat wist ik al.
IMG_20190314_210312__01.jpg


Clipons passen goed. Ooit een keer gehad. Van A tot Z verstelbaar wat wel echt ideaal is. (ABM Duitse kwaliteit)

Koplampje moet wel een nieuwe montage krijgen, gaat waarschijnlijk iets worden zodat dat het om de poten geen gaat. Hij moet soort van gaan zweven.
 
Mooie vorderingen. Dat spaakwiel in die dikke USD staat toch wel heel gaaf hoor.

Als je een zwevend effect wil bij je koplamp, kan je dan niet beter voor een bottommount gaan?
 
Zou je wel denken in eerste instantie. Maar ik heb nog van die moto gadget Pin knipperlichten die ik dacht in die bout gaten van die koplamp te gebruiken. Mooi & Clean

Of ik las zelf ff een steuntje onder aan de koplamp. Ook geen probleem eigenlijk haha
 
Zou je wel denken in eerste instantie. Maar ik heb nog van die moto gadget Pin knipperlichten die ik dacht in die bout gaten van die koplamp te gebruiken. Mooi & Clean

Of ik las zelf ff een steuntje onder aan de koplamp. Ook geen probleem eigenlijk haha

Ja dat heb ik dus ook gedaan, beugeltje rond de koplamp met aan de onderkant een bevestiging. En die pin knippers kan je inderdaad prima gebruiken als bout dan.
 
Merkte wel dat je beetje moet passen en meten met de spoed van het draad. Om het reflectortje ook echt naar voren of achter te laten schijnen
 
Leuk om te zien dat er weer voortgang zit in dit project!! Super gaaf die spaakvelgen.
Op Intermot in Köln zag ik oa spul van Highsider en LSL, verkopen ze ook bij Louis. Highsider heeft allerlei lampen/knipperlichten/etc. LSL heeft oa hendels.
Misschien zit er ook iets voor jou tussen.
 
Ja toch maar eens afmaken waar ik aan ben begonnen :p
De dag nadat ik weer aan boord ben gestapt is m'n multimeter weer terug XD Kan ik mooi mee aan de slag als ik thuis ben.

Moet toch wel zeggen dat ik de Motogadget knippers toch wel het netst vind. Ze zijn erg strak en HEEEL fel.
Ze zullen waarschijnlijk icm de Motone knopjes komen.
 
Voor m'n trouwe fan ;)

Heb de afgelopen tijd wel het een en ander gedaan. Had het draad aardig opgepakt, maar moest toen weer pleite. En dan als je terug komt wel eens andere plannen qua projecten.

Hij staat tegenwoordig eigenhandig op z'n wielen. Het voorwiel en de schijven zijn nu gecentreerd t.o.v. de klauwen. Dat was heel veel meten.
IMG_20190517_173408.jpg

Waarschijnlijk frees ik de voetjes van de klauwen nog 5mm af zodat ze volledig over de schijven vallen.

Verder heb ik de achterbrug af gemaakt. Zodat de veer nu recht voor 't achterwiel zit. Zal hier en daar cosmetisch nog wat netter gemaakt worden. Waarschijnlijk zwart spuiten, wat ik denk ik ook met het blok gaat doen.
IMG_20190515_211327.jpg


Hier staat die naast m'n andere speeltje :p
Zal waarschijnlijk een fixe koplamp op de Beemer komen om de ruimte te vullen boven het voorwiel.
IMG_20190518_151921__01.jpg
 
Voor m'n trouwe fan ;)
Haha thanks! :t
Jouw topic is een goede inspiratie bron voor mijn toekomstige project (als er wat meer geld is en de verbouwing van het huis klaar is).

Welke USD vork heb je gebruikt? En van welke fiets komen de spaakwielen?
Ben erg benieuwd naar de koplamp. Hopelijk niet zo'n standaard semi 'ovaal'-vormige' koplamp wat je veel op het internet ziet. Een klein 'kuipje' zoals die van R-NineT zou hem ook goed staan (zoals dit).
Voor wat betreft de achterbrug. Die is toch gemaakt van gietstaal? Ik dacht altijd dat je daar niet aan kon lassen (kan me zoiets heugen van school)?
 
Moet nog 2 weken aan boord en dan is de planning er weer aan verder te gaan. Aan boord komt altijd de zin om er aan verder te gaan. En dan eenmaal thuis komt er vanalles tussen xD

De voorvork komt van een GSXR 600/750 K4-K5 af. Wat wel een dingentje is dat je stuurslag een stuk kleiner wordt. Het soort stuurslag wat je op een gemiddelde supersport hebt tegenwoordig.
Als je een vork zoekt waar de poten tov de pen verder naar voren staan kan je een grotere stuurslag behouden. Mss dat ik ooit nog eens een andere T-stuk zal monteren als het me niet zint.

Komt gewoon een grote ronde koplamp op. Wil de kop soort van laten zweven. Geen lelijk beugels naar de poten. Zonder kuip lijkt die wat ruiger/rauwer.

De achterbrug had idd wel wat voeten in de aarde. hij is gewoon van aluminium. Net als alle andere blok delen. Eerst kon ik niet alu lassen. Maar dat heb ik beetje geoefend.


Toen ik eraan begon was de K nog niet zo populair als dat die nu is. Ook was ik nog niet zo ver met m'n Las, draai en frees skills. Vandaar dat ik er steeds een stapje bovenop deed qua dingen verbouwen om mijn fiets toch te kunnen onderscheiden :)
 
Er zit weer schot in de zaak.

Het een en ander is binnen gekomen:
- Bar end knippers (fake motogadget spul XD)
- Rem & Koppelingshendels.
- MV Agusta gashendel ( incl ingebouwde choke)

Vandaag was ik bezig met de elektra aan te sluiten. Eerst alles werkend maken om daarna een net kabelboompje te maken.
IMG_20190821_113321.jpg

Nu heb ik bar end knipper, motogadget pins aan de voorkant. En als laatst had ik het idee om mijn dubbele achterlichten ook te gaan gebruiken als knippers (Amerikaanse style).
Loop nu alleen tegen een probleempje, (ik zie het als een probleem) :
- Optie 1. Ik kan de makkelijke manier kiezen en simpelweg een relais ertussen maken dat zodra ik de knippers aanstuurt hij de massa verbreekt. Maar dan krijg je zo'n kermis idee omdat ze dan niet gelijk gaan, maar om en om.

- Optie 2. De massa "breken", maar wel tegelijk laten knipperen met de rest. Weet alleen nog niet hoe.
Suggesties zijn welkom.


Het MV Agusta gashendel met geïntegreerde choke.
IMG_20190821_144022.jpg



Van de week zijn de rem/koppeling hendels binnen gekomen, maar toen na het monteren werd ik wel beetje verdrietig. Het rijtje; rem, schakelaars & gashendel vind ik geen porum. Het loopt niet mooi over.
IMG_20190827_215829.jpg

Het handvat zit inmiddels al verder op het gashendel. (geen witte rand mee zichtbaar)
De overgang van de Motone knoppen naar het gashendel, maar ook rempomp zijn niet mooi. Daar moet ik jammer genoeg wat anders voor gaan verzinnen.


Betreft de "zwevende" koplamp. Hopelijk heb ik daar morgen een update van :p
 
Dat gashandle is op zich wel heel mooi... de rest ook trouwens, maar ik zie wat je bedoelt. Het loopt niet mooi over. Is het van plaats verwisselen van knoppenset en rempomp geen optie? Of wil je ze ook tijdens het rijden nog comfy kunnen bedienen?
 
Het mooiste zou zijn om de schakelaars te vervangen voor Motogadget schakelaars, mijns inziens is dit driehoekvormige knoppenblok de storende factor.
80477A15-270E-4A93-B630-E48546F96FDE.jpeg
3BE2D364-71B6-4B91-A3AB-814ABD6BBEAD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de knipperlichten aansturing net als op de BMW gedaan. Linksaf is linkerstuur knopje, rechtsaf rechter stuurknopje.
Dacht dat ik 't stuur wel clean zou krijgen met wat ik had, maar valt tegen.


Nu heb ik deze rebel knoppen gezien. (kwamen net na mijn aankoop van de Motone knoppen uit) Anders had ik denk meteen deze gekocht.
Screenshot_20190829-085806__01.jpg

Als iemand interesse heeft in Motone knoppen voor een geringere prijs. Stuur me maar een berichtje ;)
 
Die bar end indicators zijn best aardig, heb ze zelf ook gebruikt op de CB125 en XL500R. Wel goed opletten dat je de kabel voor de gele leds gebruikt, niet die voor de witte ;-)

Wat betreft je American style indicators, daar ging het in 2016 ook al eens over: BMW k100RS Cafe Racer

Wat je dus moet doen is eigenlijk dit (dubbel uitvoeren, 1 voor links, 1 voor rechts):
SPDT_Relay_Wiring.png


Control signal (12V+): 12V vanuit het knipperrelais
Control ground: massa
Power out (er staat N/O, maar dat moet N/C van Normally Closed zijn)(12V+): 12V naar je achterlicht
Power in (12V+): standaard 12V vanuit je kabelboom, die normaal rechtstreeks naar je achterlicht ging

Zoals door Joopie aangegeven gaat in dat geval de 12V naar je lamp onderbroken worden vanaf het moment dat het knipperlicht aan staat. Wel een belangrijke: je moet dus wel constant een 12V op de Power in hebben, anders gaat er niets knipperen. Dat wil zeggen dat je dus eigenlijk je standlicht niet uit kan zetten, want dan heb je geen knipperlichten achteraan.

Persoonlijk, zou ik in plaats van moeilijk te doen gewoon 2 kleine knipperlichten monteren, dat is ten eerste al veel duidelijker (wat wel praktisch is op de motor) en ook makkelijker met bekabelen, etc. en gaat ook mooier zijn, want met bovenstaande oplossing ga je krijgen dat je knipperlichten vooraan aan gaan, op het moment dat ze achteraan uit gaan.
 
Vandaag verder gegaan met alle elektra. Zo goed als alles werkt nu. Op een paar functies van 'm teller na, maar daar komt morgen weer draad voor binnen.

Het idee van de knipperlichten achter laat ik ff voor wat het is. Want als ik die functie zou hebben wil ik ze wel tegelijk met de knipperlichten laten lopen. Niet om en om.

Ook ben ik bezig geweest met een koplamp/teller beugel. Het is nog niet het definitieve ontwerp. Maar het gaat wel iets in deze richting worden.
IMG_20190829_193716.jpg

De M8 boutjes voor de lamp worden uiteindelijk vervangen voor de Motogadget Pins.
 
En als je de knipperlichten aan de voorkant als runninglights aansluit? Dus dat ze altijd branden en uit knipperen, dan kun je gewoon hetzelfde als je achterlicht aansluiten
 
Dan heb je altijd de knipperlichten altijd aan staan. Lijkt me niet geheel praktisch. Zeker omdat de voorste motogadget knippers echt HEEEL fel zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan