Dag iedereen,
Ik ben momenteel onderweg met een BMW G650GS Sertao met vooraan een Dunlop Trailmax en achteraan een Tourance (huurmotor). In de korte bochten op asfalt, is de voorkant heel instabiel. Het is zeer moeilijk om de gekozen lijn aan te houden en de voorband schuift vrij snel weg. Nu heb ik gemerkt dat ik vooraan de hele breedte van de Trailmax (90/90) gebruik, maar achteraan is er nog 5 cm schaamrand op de Tourance.
Dit lijkt me heel vreemd. Mijn collega hier heeft dezelfde bandencombi op een F800GS, en daarbij zit ie voor en achteraan net even ver (allebei tot op het randje).
Morgen hebben we een grote col voor de boeg, dus wilde ik snel even vragen wat het probleem zou kunnen zijn. Zou het de instelling van de achterdemper kunnen zijn? Ik weeg slechts 65kg en heb 15kg mee op de duozit.
Wie weet wat er aan de hand is? Met veel zelfvertrouwen kan ik niet rijden op die manier...
Alvast bedankt!
Ik ben momenteel onderweg met een BMW G650GS Sertao met vooraan een Dunlop Trailmax en achteraan een Tourance (huurmotor). In de korte bochten op asfalt, is de voorkant heel instabiel. Het is zeer moeilijk om de gekozen lijn aan te houden en de voorband schuift vrij snel weg. Nu heb ik gemerkt dat ik vooraan de hele breedte van de Trailmax (90/90) gebruik, maar achteraan is er nog 5 cm schaamrand op de Tourance.
Dit lijkt me heel vreemd. Mijn collega hier heeft dezelfde bandencombi op een F800GS, en daarbij zit ie voor en achteraan net even ver (allebei tot op het randje).
Morgen hebben we een grote col voor de boeg, dus wilde ik snel even vragen wat het probleem zou kunnen zijn. Zou het de instelling van de achterdemper kunnen zijn? Ik weeg slechts 65kg en heb 15kg mee op de duozit.
Wie weet wat er aan de hand is? Met veel zelfvertrouwen kan ik niet rijden op die manier...
Alvast bedankt!