BMW G650GS Sertao ongelijk bandengebruik voor en achter

Dempy

MF'er
30 nov 2003
44
0
Meise
Dag iedereen,

Ik ben momenteel onderweg met een BMW G650GS Sertao met vooraan een Dunlop Trailmax en achteraan een Tourance (huurmotor). In de korte bochten op asfalt, is de voorkant heel instabiel. Het is zeer moeilijk om de gekozen lijn aan te houden en de voorband schuift vrij snel weg. Nu heb ik gemerkt dat ik vooraan de hele breedte van de Trailmax (90/90) gebruik, maar achteraan is er nog 5 cm schaamrand op de Tourance.

Dit lijkt me heel vreemd. Mijn collega hier heeft dezelfde bandencombi op een F800GS, en daarbij zit ie voor en achteraan net even ver (allebei tot op het randje).

Morgen hebben we een grote col voor de boeg, dus wilde ik snel even vragen wat het probleem zou kunnen zijn. Zou het de instelling van de achterdemper kunnen zijn? Ik weeg slechts 65kg en heb 15kg mee op de duozit.

Wie weet wat er aan de hand is? Met veel zelfvertrouwen kan ik niet rijden op die manier...

Alvast bedankt!
 
Is de maat van de band hetzelfde?
Kijk ook is of de breedte van de achtervelg hetzelfde is ;)
 
Laatst bewerkt:
De bandenmaat vooraan is 90/90-21 en achteraan 130/70-17 als ik me niet vergis. De standaard maar voor de G650GS Sertao. Er liggen dus de correcte banden op me dunkt...
 
Sowieso ben ik geen fan van 2 verschillende merken/type banden..Dus dat zal niet mee helpen.
Verder maakt de juiste veringafstelling een groot verschil.
kleine wijzigingen kunnen grote voor of nadelen geven.

De banden kan je niets aan veranderen, maar je kan wel de vering laten afstellen.
Ik zou even Google gebruiken voor de dichtstbijzijnde Hyperpro service centre. Ff langs rijden je verhaal voor leggen en dan kunnen ze daar de fiets goed afstellen. Misschien is het service misschien moet je wat betalen, maar dat lijkt me voor nu een oplossing.
 
Bedankt voor de tips! Spijtig genoeg zijn we op vakantie in Marokko met een huurmotor. Buiten de bandenspanning aanpassen of de achtervering wat aanpassen kan ik niet veel doen hier. Ik probeer alvast door de achterdemper wat minder strak af te stellen.
 
De motor rechtop zetten tussen je benen. Dan met 2 handen op de tankdop duwen alsof je iemand reanimeert.
dan kan een tweede persoon zien of veren voor en achter gelijk in en uitveren .
 
Terug
Bovenaan Onderaan