BMW G 310 topic

Gaat geen 310GS worden.
Voor mijn vrouw een F650 Funduro aangeschaft om weer met motorrijden te beginnen.
Na een jaartje maar bekijken of het een F650 blijft of iets anders wordt
 
Gaat geen 310GS worden.
Voor mijn vrouw een F650 Funduro aangeschaft om weer met motorrijden te beginnen.
Na een jaartje maar bekijken of het een F650 blijft of iets anders wordt
Leuk als jullie dit weer samen kunnen oppakken. :} Gefeliciteerd.

Ik stap zo met tegenzin op mijn S1000RR, liever pak ik de G310GS richting mijn revalidatie. Lekker relaxt en rechtop toeren.
Maar woensdag rij ik weer een paar sessie op Zandvoort, dus vandaag, maandag en woensdag weer even aan die machine wennen.
Het is voor een goed doel. :+ :9
 
Dit is hem @Worldbeater. Ze hebben een stopcontactje origineel bmw geplaatst op de 'bracket' aan het frame links onder het zadel. Vervolgens de dual usb lader van bmw over het frame getrokken en bij remkabel aan stuur bevestigd.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190406-001235_Outlook.jpg
    Screenshot_20190406-001235_Outlook.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 8
Vanochtend de remvloeistof vervangen, conform de beurt na het eerste jaar. Het leek alsof er wat luchtbellen in de leidingen zaten, vooral achter, maar dat kan ik me hebben verbeeld. Morgen proefrit en olie + filter vervangen, dan de servicemelding re-setten. Leuk om dit soort zaken zelf te doen.
 
Ik moet je helaas teleurstellen.. was echt 4550, 0 km bj 2018 kenteken 2019. Ik heb die van jou ook zien staan met mra windscherm als ik het goed heb. Ze hadden groot ingekocht vorig jaar zei ton. 18 stuks G310R. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 120 euro extra kwijt was aan een originele bmw dual usb lader inclusief montage. Die zit nu wel netjes weggewerkt en hoef zelf niet te klooien met kabels en stopcontacten inbouwen.
Jeeeezus! WTF! Ze zeiden tegen mij dat ze echt helemaal niets van de vraagprijs (5450 dus) konden afhalen :( Ja, ik heb inderdaad die met het MRA-schermpje (die heb ik er wel zonder kosten bij kunnen praten gelukkig, maar er stond wel 3 kilometer op de teller bij aflevering) en dat is geen overbodige luxe op de snelweg, wat een groot verschil! Nu vind ik de BMW echt wel een stuk fijner rijden dan de KTM, maar voel het nog steeds in mijn portemonnee!
 
Laatst bewerkt:
Dit is hem @Worldbeater. Ze hebben een stopcontactje origineel bmw geplaatst op de 'bracket' aan het frame links onder het zadel. Vervolgens de dual usb lader van bmw over het frame getrokken en bij remkabel aan stuur bevestigd.
Ok, jammer dat dit stopcontactje (ook) niet gelijk USB is vond ik bij mij. Zo had ik het verwacht. ;)
Bij de GS gaat het gewoon links in het dashboard.

Maar je bent dus klaar voor een flinke adventure @ GPS. *O* :]
 
Even een kleine opmerking, ik merk sinds 50 kilometer ongeveer dat het ''R'' Kapje boven de koplamp los zit. Je hoort het schroefje ook dus gok dat deze losgestrild is. Ben ik de enige met dit probleem?
 
Even een kleine opmerking, ik merk sinds 50 kilometer ongeveer dat het ''R'' Kapje boven de koplamp los zit. Je hoort het schroefje ook dus gok dat deze losgestrild is. Ben ik de enige met dit probleem?
BMW G310R Forum

Mijn G310R had er geen last van, (4)duizenden kilometers mee gereden.
 
Jeeeezus! WTF! Ze zeiden tegen mij dat ze echt helemaal niets van de vraagprijs (5450 dus) konden afhalen :( Ja, ik heb inderdaad die met het MRA-schermpje (die heb ik er wel zonder kosten bij kunnen praten gelukkig, maar er stond wel 3 kilometer op de teller bij aflevering) en dat is geen overbodige luxe op de snelweg, wat een groot verschil! Nu vind ik de BMW echt wel een stuk fijner rijden dan de KTM, maar voel het nog steeds in mijn portemonnee!

Woon jij toevallig in Breda? Zag een g310 rijden vandaag in het wit met een mra schermpje.
 
Ik ben heel erg benieuwd naar het geluid van de motor met originele uitlaat wanneer deze langsrijdt. Het exemplaar wat ik gisteren zag rijden had een Akra. Klonk wel vet8-). Ik heb het idee dat je de motor meer hoort dan de uitlaat zelf.
Iemand een aftermarket uitlaat op z'n g310?
 
Ik ben heel erg benieuwd naar het geluid van de motor met originele uitlaat wanneer deze langsrijdt. Het exemplaar wat ik gisteren zag rijden had een Akra. Klonk wel vet8-). Ik heb het idee dat je de motor meer hoort dan de uitlaat zelf.
Iemand een aftermarket uitlaat op z'n g310?
Ik ben al met mijn tweede bezig.
En de andere heb ik verkocht via Marktplaats en de enthousiaste eigenaar gevraagd hier te komen.
Maar na - een telefoongesprek - en de nodige chats daar geen reactie op. :')


 
Is dat de dominator HP3 ? En dan de low mount? Is deze full system? Volgens mij bestaan er überhaupt geen slip-ons voor de G310. Vind een akra van 600 euro's best serieus geld dus vind dit wel een mooie uitlaat voor de prijs. Hoe is het geluid? En verschil in koppel/trekkracht?
 
Is dat de dominator HP3 ? En dan de low mount? Is deze full system? Volgens mij bestaan er überhaupt geen slip-ons voor de G310. Vind een akra van 600 euro's best serieus geld dus vind dit wel een mooie uitlaat voor de prijs. Hoe is het geluid? En verschil in koppel/trekkracht?
Het originele systeem is inderdaad uit één stuk, dus een slip-on is in het geheel niet mogelijk.
Ik heb een HP1, met een voorbocht speciaal voor de GS, deze heeft namelijk 50 mm meer veerweg dan de R.

Het geluid is eigenlijk veel te hard mèt killer, zonder is er niet mee te rijden.
Volgens Dominator kan het wel stiller, maar dan moet ik een andere oval of ronde uitlaat bestellen en aangeven dat ik een speciale killer wil.

Koppel/trekkracht voelt veel beter aan :+ , maar op de bank exact 34 pk.
En in de Motoplus al eens een uitgebreide 'uitlaattest' gelezen dat dit al best knap is.
(Alle merken leverden vermogen in behalve Akra)

Het scheelt vooral veel in de looks en hij is véél lichter. :9
 
Hoeveel kostte die? 225? Althans zo lees ik op hun site. Kan mijzelf geen goede reden aanpraten 15% van de nieuwprijs uit te geven aan een uitlaat (akra). 225 is wat dat betreft veel vriendelijker. Hoe is het geluid nu? Een ééncilinder klinkt nou eenmaal apart maar vind deze 'kurk' op de cilinder echt drama. Wil sowieso gaan upgraden.
By the way, vrijdag naar molenaar voor de 1000 beurt. Iemand ervaringen met gedrag van de motor ná deze beurt?
 
Ligt er geheel aan of je tussentijds zelf nog eens de bandenspanning gecontroleerd hebt :p
 
Hoeveel kostte die? 225? Althans zo lees ik op hun site. Kan mijzelf geen goede reden aanpraten 15% van de nieuwprijs uit te geven aan een uitlaat (akra). 225 is wat dat betreft veel vriendelijker. Hoe is het geluid nu? Een ééncilinder klinkt nou eenmaal apart maar vind deze 'kurk' op de cilinder echt drama. Wil sowieso gaan upgraden.
By the way, vrijdag naar molenaar voor de 1000 beurt. Iemand ervaringen met gedrag van de motor ná deze beurt?
Gaandeweg de kilometers gaat het blokje sneller in toeren klimmen, makkelijker starten en de vrijstand - of één bij stoplichten is soepeler te vinden. :)
Sneller in toeren klimmen kan ook aan mijzelf liggen, de eerste beurt (1.500 bij mij na zelf verversen bij 500 en 1.000 km) is ook een psychologische grens.

Het voelt allemaal wat lekkerder vind ik (bij mij vooral na de testbank run bij 2.000 kilometer). :]

De Dominator was hier $230,61.
Hierbij uitleg van de fabrikant over het geluid:

Hello,
I suggest a round or oval exhaust.
I can send you an exhalation with a hard dbkiller without additional payment - just write about it in the message after purchase.
 
Heb een advertentie op het oog, 400,- Euro voor een akrapovič Racing line (dus zonder katalysator 'uitsparing' en E-keurmerk) terwijl deze nieuw tussen de 510 en 550 kost. De pijp is 10.000 KM oud. Wat denken jullie daarover en wat zijn jullie ervaringen omtrent rijden met een pijp zonder E-keur.
Doen voor 400 euro en zonder E keur of 630 euro voor een nieuwe pijp mét E keur. Gewicht is echter wel hoger evenals verminderde vermogenswinst. (Zelfs met street line zet ik er geen kat in). De nieuwprijs van de motor is 4550,- Euro voor jullie beeldvorming.
 
Ik ben al met mijn tweede bezig.
En de andere heb ik verkocht via Marktplaats en de enthousiaste eigenaar gevraagd hier te komen.
Maar na - een telefoongesprek - en de nodige chats daar geen reactie op. :')



Die HP1 die jij er op hebt zitten van Dominator, is die met of zonder E keur? Ik gok zonder. Hoeveel rekening dien ik te houden met dit keurmerk? En als je wordt gepakt, boete en wok status?
 
Terug
Bovenaan Onderaan