BMW G 310 topic

Dr. Rossi was er niet helemaal klaar voor afgelopen week om de rimstriping aan de andere zijde te plakken.
Hij was net wakker na een middagdutje en lichtelijk verward. :Y

Dr Rossi.jpg


Wil de echte dokter Rossi opstaan?? :o 8)7

hf3-box-l07_268-b-_l346-rossi_-funny_-celebration.mxf.16_57_40_06.imagen-fija001-5.big.jpg


Tijd om verder te gaan. :t

DSC_1823.jpg
DSC_1869.jpg


De rimstriping helemaal afgemaakt aan de linkerzijde, maar bij het plakken van het voorwiel viel de motor opeens om. :X
Deze stond toch echt goed op de zijstandaard, maar als het stuur rechtsom gedraaid is e.a. blijkbaar toch te instabiel.
Sticker plakken en stevig aanduwen met twee vingers was genoeg. -O-

Gelukkig viel de schade mee, viel met het stuur door dat bankje. (Stuk uit)
Vervolgens een kleine plek op de uitlaat, scheurtje in gashandle en de achterste valbescherming is na twee keer gebruiken nu toch helemaal overleden. :P

1361346-e4573e94f0f8e3dde3de6449b6bf1802.jpg 1361352-b3289edf936b0c4f5cfcb96827ca0c7a.jpg 1361345-08b32844814f7a03307b7efaa53db468.jpg 1361344-83a14e197631a3f021cce79d115705ba.jpg 1361343-70e0fccc0981ff1fada3222f7082f016.jpg

Maar.. wie wat bewaard, die heeft wat. :9
Vorig jaar een lichte aluminium crashbobbin besteld die ik gewoon mooi vond, maar had en kon er even geen toepassing voor vinden. _O-

DSC_1831.jpg


Samen met onderdelen van de oude is deze nu gemonteerd. *O*

Het oude puntstuk was zo mooi afgebroken dat ik die erin kon doen als dikke vulring. :P (Nogal groot gat)

DSC_1848.jpg


Tevens een lange en dikke 22 mm bus die ik over had van mijn uitlaatsysteem er achter gezet als verlengstuk.
Naast de rimstriping aan de andere zijde, ben ik nu wel blij met mijn nieuwe en verbeterde bescherming.
Maar soms heb je liever geen leermomenten. _O-

Het staat verder 'beterder' en is nog lichter ook! 8-)

DSC_1866.jpg


Het lijkt kolossaal, maar de bus is maar 27 mm lang met een grootste diameter van 22 mm. ;)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren even aan het spelen geweest. Ik pas deze post later nog wel aan. ;) Keep it simple. :P

 
Laatst bewerkt:
Gisteren bij Ruud Fredriks van Tovami in Goes geweest.
De peekaas van de fabrieksopgave zitten er in. Aan het achterwiel zelfs. ;)

DSCF6170.jpg

DSCF6162.jpg

DSCF6164.jpg

DSCF6169.jpg
DSCF6167.jpg

Tovami uitdraai.jpg
 
Alleen gemeten of ook wat aangepast?
Ik kwam voor een korte check op doorreis naar Vlissingen, maar Ruud keek in zijn dropdown menu en daar stond nog geen 'G-serie' bij.
Hij kan dus niets wijzigen.

De motor staat iets arm, maar dit zag hij vaker, en wellicht valt er niets/niet veel te halen terwijl je wel duidelijk meer benzine toevoegt. :)
 
Alleen gemeten of ook wat aangepast?
Was wel voor het eerst dat het blok in de toerenbegrenzer kwam.
En dan ook nog meerdere keren Het lijkt nu trillingsvrijer te lopen.
Rij standaard ineens op gevoel 10..15 km per uur harder op de snelweg. :+

Van de week trouwens zonder gas bij met 3.5°C gestart en hij deed het ook nog 'gewoon' na drie keer starten.
En net naar huis bij 6.5°C, starten en gelijk lopen. Zo ken ik hem niet.8)7 Al eerder gepost.
Onder de tien graden moest er altijd met 15° gas open gestart worden en gewacht worden totdat het koelwater tien graden was.
Anders hoorde je het blok wat moeizamer rond lopen. Te hoge oliedruk zo leek het. :P
 
Laatst bewerkt:
Mijn A code 80 is binnen! Dinsdag bij Arie Molenaar op een versys x-300 en een G310R gereden. Aardige mensen daar overigens. Hadden het aardig druk en vonden het geen probleem om die kawa uit de showroom rijklaar te maken en in de lift naar beneden te zetten. De versys is door zijn tweede cilinder soepeler maar dat maakt hem ook gelijk saaier in mijn optiek. Hoogtoerig blok en een zadel gemaakt van steen heb ik van horen zeggen;) De G310R heeft op papier meer koppel en in de praktijk voel je dit ook echt. In het stadsverkeer is het naar mijn mening juist fijn als dat koppel eerder tot zijn recht komt. In de praktijk zul je toch niet gauw 7000 toeren in de binnenstad van Breda rijden. Nu twijfel ik tussen de R en de GS (waar ik door gebrek aan een demo niet op heb kunnen rijden). Ik kreeg een aanbod voor een R (BJ 2018) met 0 km van 4550. Is dit een schappelijke prijs? Ik weet dat de GS voor mijn lengte eigenlijk beter is (190 80kg) maar hij zit minder sportief en de medewerker van Molenaar vertelde me dat de R leuker en sportiever rijd. Is het de moeite waard om hun te vragen een GS als demo in te zetten terwijl ik hem eigenlijk toch al net boven budget vind? Ik hoor graag jullie mening.

Volgende week goed weer voorspeld...
 
Wij van WC eend vinden dat en.. dat.. , maar zelf hebben we geen ervaring met ons eigen product.:+

Mooie prijs voor die motor. :Y En inderdaad zul je niet snel 7.000 Rpm rijden in de stad, ik rij het zelfs amper op binnenwegen.

Mijn GS kan sportiever (als een A2 motor) door de bochten dan mijn eerdere G310R, maar er is dan ook wel het nodige aan de GS veranderd.
Prima eerste motor die G310R, een GS is gewoon een ander concept, ze delen alleen veel onderdelen zoals natuurlijk het motorblok.
Je kan niet zo zwart/wit gaan zeggen welke beter is, en al helemaal niet welke leuker en sportiever rijdt.
Dat is subjectief, de ene houdt van de zithouding op een naked, de andere van een wat grotere allroad.

Even denken hoe je jezelf ziet. Op een naked of allroad. ;) (Beetje zoals de Versys dus)
Blijkbaar is de prijs een belangrijke factor, als je er jaren mee gaat doen dan is dat natuurlijk minder belangrijk.

Eerst ervaring opdoen op een leuke tweedehands waar je de eerste maanden nog minder afschrijft? :? :)
Jij gaat in ieder geval veel wind vangen op beiden. _O-
 
Laatst bewerkt:
Wij van WC eend vinden dat en.. dat.. , maar zelf hebben we geen ervaring met ons eigen product.:+

Mooie prijs voor die motor. :Y En inderdaad zul je niet snel 7.00 Rpm rijden in de stad, ik rij het zelfs amper op binnenwegen.

Mijn GS kan sportiever (als een A2 motor) door de bochten dan mijn eerdere G310R, maar er is dan ook wel het nodige aan de GS veranderd.
Prima eerste motor die G310R, een GS is gewoon een ander concept, ze delen alleen veel onderdelen zoals natuurlijk het motorblok.
Je kan niet zo zwart/wit gaan zeggen welke beter is, en al helemaal niet welke leuker en sportiever rijdt.
Dat is subjectief, de ene houdt van de zithouding op een naked, de andere van een wat grotere allroad.

Even denken hoe je jezelf ziet. Op een naked of allroad. ;) (Beetje zoals de Versys dus)
Blijkbaar is de prijs een belangrijke factor, als je er jaren mee gaat doen dan is dat natuurlijk minder belangrijk.

Eerst ervaring opdoen op een leuke tweedehands waar je de eerste maanden nog minder afschrijft? :? :)
Jij gaat in ieder geval veel wind vangen op beiden. _O-

Ik kwam net bij MR motoren een september 2017 G310R met 3000 km tegen voor 3495. Tevens een premium occasion dus 24 maanden garantie. Die prijs staat me nog meer aan. Iemand een idee hoe het kan dat deze al na 3.000 km te koop staat? Misschien een demo geweest?
 
Ik kwam net bij MR motoren een september 2017 G310R met 3000 km tegen voor 3495. Tevens een premium occasion dus 24 maanden garantie. Die prijs staat me nog meer aan. Iemand een idee hoe het kan dat deze al na 3.000 km te koop staat? Misschien een demo geweest?
0 kilometer en 2018 mag ook wat schelen, maar de prijzen zijn in ieder geval niet hoog voor deze volwaardige motorfietsen. :9
Het 2018 model heeft mogelijk de geupdate uitlaatnokkenas.

Ik heb mijn G310R ingeruild bij MR Motoren, volgens mij in de 4.000 kilometer..
De dynamo was defect, en na enige tijd wachten op onderdelen vond ik de GS uit de showroom toch weer even wat anders.
 
Ik kocht mijn 310R vorig jaar met 280 mijl op de teller. Eerste eigenaar wilde toch liever een Harley, echt waar. Soms kopen mensen niet echt doordacht. Ik ben overigens 1.87 meter en 78 kg en de 310R 'past' uitstekend, helemaal niet te klein.
 
Ja dat is mooi. Is het toevallig een blauwe. Alvast veel plezierige en veilige kilometers gewenst, met je nieuwe motor.
 
Zaterdag toch bij molenaar geweest. Mooie aanbieding gehad op een 2018 Model. Als het goed is aanstaande vrijdag rijklaar. 8-)Zal t.z.t. een foto plaatsen.
Kon hij niet gewoon de showroom uitrollen? Nieuwe olie en gáán. :9 (Of terugkomen voor de beurt, vast nog niet nodig qua kilometers)
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag toch bij molenaar geweest. Mooie aanbieding gehad op een 2018 Model. Als het goed is aanstaande vrijdag rijklaar. 8-)Zal t.z.t. een foto plaatsen.

👍🏻
Daar heb ik mijn nieuwe Beemer afgelopen weekend ook gehaald.
Goed vooruitzicht, veel plezier vrijdag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan