BMW F900R - #Neverstopchallenging

Die gaat voorlopig niet meer weg begrijp ik :]
Koppeling een fractie inknijpen is ook voldoende om de CC te onderbreken. BMW is een luxe pakhuis maar elke optie is over nagedacht.

De Eifel is een mooi test gebied want de wegen worden steeds slechter (de K en L wegen). Afgelopen weekend was ik en een GSA te enige die volle bak door de kuilen en gaten bochten konden denderen dankzij de ESA.
 
Laatst bewerkt:
Compleet waardeloos dat BMW de Android app niet up to date maakt. Maar los van de connectiviteiten...

Ik ben echt compleet verliefd op deze motor. Hoe heb ik uberhaupt ooit zonder cruise control kunnen leven joh. Wat een luxe. Het scherm is top, het onderstel is waanzinnig. Het lijkt of de motor zelf de bochten maakt en ik alleen maar hoef te kijken. Het blok is puur genot. Heerlijk koppel vanaf 3,5k rpm. Quickshifter is echt heerlijk. Heb een keer een false shift van 1 naar N gemaakt maar dat had meer met mijn linkervoet te maken. Keyless entry is iets waarvan ik nooit had verwacht daar zo snel gewend/verwend aan te raken. Heb nu nog het standaard zadel gemonteerd maar mag komende week de hoge proberen en als die bevalt gratis omruilen. Ben benieuwd of dat bevalt. Ik merk dat er nu al redelijk wat gewicht op mijn polsen hangt. Misschien gewoon even wennen en wat meer met mn benen klemmen. Ben gisteren een ritje wezen maken en heb wat meer gas gegeven in de bochten en het is gewoon bizar hoe goed dit apparaat op de weg ligt. Op Dynamic is het onderstel wat strak maar dat doet de wegligging wel echt ten goede. Op de klinkers is Road net comfortabel genoeg maar een belachelijk grote stap voorwaarts van de MT-07.
Groot verschil wat ik merk is ook de laminaire stroom lucht op mijn borst en helm. Kan gerust 120 rijden zonder een hoop geklapper en gebrom in mijn helm. En dan heb ik nog niet eens een klein windscherm gemonteerd (staat wellicht nog op de planning).
Gisteravond nog een stuk van de klimhal naar huis gereden in het donken en ben ook erg te spreken over de koplamp. Goede brede spuit licht. Geen enkel moment gebrek aan zichtbaarheid gehad.

Kortom, kan niet wachten tot ik hem vol op zn staart kan trappen. Binnenkort maar eens ritje naar Eifel plannen met een maat met een M1000R...

edit

Ohja! Voor eenieder met Cruise Control, je kunt de CC onderbreken door je gashendel vooruit te draaien. Voelt gek de eerste keer maar er zit een kleine servo in die negatief gas kan voelen. Erg kek.
Klinkt als de juiste aankoop en ik kan niet anders dan het met je eens zijn. Dat van die CC zei een vriend van mij laatst ook, was ik anders nooit achter gekomen. Werkt top!
 
Ja prachtig spul joh. Enige probleem wat ik ben tegengekomen is een foutmelding over de noodoproep functie. Die heeft een error welke door de dealer moet worden opgelost. Dat doen we dan maar bij de 1k beurt volgende week.
 
Ja prachtig spul joh. Enige probleem wat ik ben tegengekomen is een foutmelding over de noodoproep functie. Die heeft een error welke door de dealer moet worden opgelost. Dat doen we dan maar bij de 1k beurt volgende week.
Heb ik ook gehad. 9/10 keer updaten ze de software van de hele motor naar de laatste versie en is het daarmee opgelost. Wordt je quickshifter ook soepeler van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan