kww
MF'er
Graag advies over de volgende (semi) naked.
Ik ben nu 48 en heb al vele motoren gehad, van off the road tot race.
Zodoende weet ik nu wel de volgende motor te specificeren, maar dan is het nog de vraag welke merken/modellen voldoen.
Even uit het verleden: FZR1000 / Triumph speed triple zijn te groot log, met name de Triumph had het gewicht te hoog zitten.
Off the road, leuk, maar met mijn 171 zijn de meeste veel te hoog.
Fireblade, de best rijdende tot nu toe, lichtgewicht, bakken vermogen, maar te sportieve houding en eigenlijk te veel vermogen om mijn rijbewijs nog te behouden.
Fazer, leuke motorfiets, maar niets bijzonders en te slap in de voorvering.
Dus nu wensenlijstje: wegligging van een Fireblade met een houding die rechtop is.
Lichtgewicht en slank, en daarmee dus geen boxer of dikke 4 cilinder.
De motor gaat gebruikt worden voor woon-werkverkeer dus een beetje normaal verbruik is welkom en af en toe een weekendje binnen Europa moet ook kunnen zonder veel problemen.
Prijs range tot nu toe zou 2500 a 3000 euro zijn.
Wat heb ik overwogen:
Honde X11 (waarscheijnlijk te breed en log)
Honda Hornet (tja, tis de Golf van de motoren, iedereen heeft er een, en ook niet heel spannend oid.)
Aprilia Tuono 1000 ( leuk, maar ik vermoed niet heel zuinig?)
Duc Monster (wordt pas een beetje rap bij de snellere types? En een dubbele remschijf voor is ook wel een must)
Honda VFR800vtec (geen naked, maar gezien de eerdere ervaring met een VFR750 wel een alles kunner, al is het niet echt een gooi en smijt machientje)
Kawasaki Z1000 (zou die niet te breed worden vanwege de 4 cilinder om nog lekker te sturen?)
Aprilia Shiver 750 ( Lijkt me erg leuk, ziet er goed uit, maar wat ik lees, is dat het onder de 3000 toeren weinig trekkracht heeft en bokkig is)
BMW F800S / ST ( Lijkt me ook erg leuk, apart, smal vanwege de twee cilinder, maar ik lees ook wat problemen over de eerste bouwjaren)
Tot nu toe lijken de laatste 2 nog het meeste binnen mijn wensenlijstje, en misschien vergeet ik nog een paar?
ABS zou trouwens welkom zijn.
Ik ben nu 48 en heb al vele motoren gehad, van off the road tot race.
Zodoende weet ik nu wel de volgende motor te specificeren, maar dan is het nog de vraag welke merken/modellen voldoen.
Even uit het verleden: FZR1000 / Triumph speed triple zijn te groot log, met name de Triumph had het gewicht te hoog zitten.
Off the road, leuk, maar met mijn 171 zijn de meeste veel te hoog.
Fireblade, de best rijdende tot nu toe, lichtgewicht, bakken vermogen, maar te sportieve houding en eigenlijk te veel vermogen om mijn rijbewijs nog te behouden.
Fazer, leuke motorfiets, maar niets bijzonders en te slap in de voorvering.
Dus nu wensenlijstje: wegligging van een Fireblade met een houding die rechtop is.
Lichtgewicht en slank, en daarmee dus geen boxer of dikke 4 cilinder.
De motor gaat gebruikt worden voor woon-werkverkeer dus een beetje normaal verbruik is welkom en af en toe een weekendje binnen Europa moet ook kunnen zonder veel problemen.
Prijs range tot nu toe zou 2500 a 3000 euro zijn.
Wat heb ik overwogen:
Honde X11 (waarscheijnlijk te breed en log)
Honda Hornet (tja, tis de Golf van de motoren, iedereen heeft er een, en ook niet heel spannend oid.)
Aprilia Tuono 1000 ( leuk, maar ik vermoed niet heel zuinig?)
Duc Monster (wordt pas een beetje rap bij de snellere types? En een dubbele remschijf voor is ook wel een must)
Honda VFR800vtec (geen naked, maar gezien de eerdere ervaring met een VFR750 wel een alles kunner, al is het niet echt een gooi en smijt machientje)
Kawasaki Z1000 (zou die niet te breed worden vanwege de 4 cilinder om nog lekker te sturen?)
Aprilia Shiver 750 ( Lijkt me erg leuk, ziet er goed uit, maar wat ik lees, is dat het onder de 3000 toeren weinig trekkracht heeft en bokkig is)
BMW F800S / ST ( Lijkt me ook erg leuk, apart, smal vanwege de twee cilinder, maar ik lees ook wat problemen over de eerste bouwjaren)
Tot nu toe lijken de laatste 2 nog het meeste binnen mijn wensenlijstje, en misschien vergeet ik nog een paar?
ABS zou trouwens welkom zijn.
Laatst bewerkt: