BMW F650 Funduro, start even maar valt daarna uit.

janjoriskr

Rookie
6 jan 2019
9
0
Hallo allemaal,

Via een maatje van mij heb een aantal maanden deze fiets te leen. Ik heb de motor in Amsterdam bij deze maat opgehaald en naar Tilburg gebracht. Toen ik de fiets in Amsterdam wilde starten bleek de accu op te zijn, we hebben na veel rennen en doen de motor aangekregen en ben ik snel naar Tilburg gereden. In Tilburg heb ik vandaag de accu vervangen. Toen ik de motor probeerde te starten gebeurde het volgende: de motor start heel even 2 tot max 5 sec (komt niet boven de 1500 toeren uit) en valt dan uit als ik heel ietsje gas wil geven of hij valt sws uit na die 5 sec (blijft dus niet stationair lopen).

Voordat ik de fiets uit Amsterdam had opgehaald heeft de fiets dus een geruime poos stil gestaan maar ben toen wel van Amsterdam naar Tilburg gereden, tijdens deze rit nergens last van gehad en liep de motor prima. Ik ben zeker niet handig met motoren en heb helaas ook het gereedschap niet om veel te klussen (woon in een studentenhuis waar gereedschap schaars is;)) daarnaast vind ik het een beetje zonde om (veel) geld uit te geven aan de fiets en heb na een aantal maanden weer terug te moeten geven aan deze vriend.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
 
Ja motor slaat wel echt eventjes aan, max 5 sec. Zit voldoende benzine in de tank, heb namelijk nog tijdens mijn rit van Amsterdam naar Tilburg getankt. (motor dus ook uitgezet, en daarna weer gestart). Eerste bougie losgedraaid (de makkelijkste) en deze had een mooie (misschien iets te licht) koffie kleur.
 
Motor slaat af bij gas geven (BMW f 650)

Hier had ik last van met mijn bmw f 650. Controleer de rand onder de tankdop. Het kan zijn dat deze niet goed doorloopt en dat hij vol komt te staan met water, wat uiteindelijk in de tank terecht komt. Water komt dan uiteindelijk in de carburateurs en zorgt ervoor dat de brandstof geblokeerd wordt.

Mijn symptomen waren echter iets anders. De motor bleef wel netjes stationair lopen, maar je kan het altijd even checken natuurlijk.
 
Als de motor goed liep en na het vervangen van de accu de problemen begonnen zijn is het waarschijnlijk dat er tijdens de accu vervanging iets fout gegaan is. Of er zit een accupoolklem niet vast, of er zit een andere stekker niet vast, zoiets.
 
Je zou beide vlotterbakken even af kunnen tappen, dan ben je het water kwijt en dan weet je ook gelijk of de benzine goed doorloopt vanuit de kraan of dat het stagneert op het moment dat het bakje leeg is.
 
Na de zomer is hij stil gezet. Benzineleiding geknikt zou het toch niet kunnen zijn ivm het al grote stuk gereden?
Het kan wel zo zijn dat er vuil van lang stilstaan nu een filtertje of carb-onderdelen verstopt. Moet haast wel... als hij telkens wel eventjes loopt duidt dat erop dat er iets doorstroomt, maar niet genoeg om het wegstromen tijdens motorloop te compenseren.
 
Hoi allen,
Net de stationair schroef eerst helemaal (echt helemaal) open gedraaid, toen gestart en bleef hij lopen. Op het moment van rustig gas open draaien ging het toerental omhoog (kon makkelijk 5000 toeren halen). Op het moment van snel gas open draaien smorde de motor en viel hij uit. Toen stationair schroef weer op oude stand gezet. Zelfde verhaal, gas rustig open draaien toerental loopt op, snel gas open draaien motor smord en valt uit.
 
Zoals hier al gemeld heb je een benzine te kort de benzine loopt niet goed door.
Check zoals hier gemeld vanaf de tank tot de vlotter en je komt vanzelf bij je probleem
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Terug
Bovenaan Onderaan