BMW F-Reeks Topic deel III

Na de eerste 500km vind ik de turbulentie inderdaad licht storend. in ieder geval boven de 120km.
Verder tot nu toe niets dan lof over deze machine :} . Het schakelen met de quickshifter, heel relaxed. De LED-verlichting, wat een licht. het lijkt wel of je overdag rijdt, nou ja bij wijze van spreken dan :t .
Het ruitje aanpassen wacht ik toch nog wel even mee, looks tellen ook he :P
 
Door mijn zoektocht naar een ander windscherm voor mijn F800GT heb ik een Madstad robobracket over, inclusief 3 schermen. Een 22" clear shield, een 18"(460mm) sport SD grey shield en een 20"(510mm) sport SD grey shield. De laatste 2 zijn van MRA, die de Madstad schermen onder licentie in Europe verkoopt.

Info over de MRA schermen is hier te vinden: Madstad Adjustable RoboBracket & Screen for BMW F800GT 2013> onwards.
(Als het plaatsen van links naar webshops niet is toegestaan laat dat dan weten, dan haal ik de link weg).

Als iemand interesse heeft in de complete set (ik heb niet zoveel zin om met de losse schermen te gaan leuren), stuur me dan een PM. Anders zet ik ze op marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
@ Royalclub
Is inderdaad een 'scottoiler', sorry voor de verspreking... :N
@ Ular Sendok
Heb ondertussen een 2000 km en de turbulentie is inderdaad bij hogere snelheid storend...
Zaterdag reed ik een motorrit in Zeeland en er stond redelijk wat wind. Met deze uit bepaalde schuine hoeken vind ik wel dat het lawaai erg luid doorkomt, niettegenstaande het dragen van een Shubert R2. '( De bestelde Wunderlich-ruit is nog steeds niet binnen, laat na montage wel een update.
Voor het overige niets dan lof, de machine past me als een handschoen en vooral het verbruik is voorbeeldig. Tank wel 98 ron wat aangeraden werd door de dealer!
Niets dan een tevreden man hier :] !
 
Ik ben bijna aan vervanging van de remschijven toe,gerekend naar de fabriekstolerantie van BMW.De originele schijven komen op ong €300. Brembo levert ze voor ruim € 100. Zijn er mensen die ervaring hebben met vervangen door Brembo??
 
Ik ben bijna aan vervanging van de remschijven toe,gerekend naar de fabriekstolerantie van BMW.De originele schijven komen op ong €300. Brembo levert ze voor ruim € 100. Zijn er mensen die ervaring hebben met vervangen door Brembo??

Standaardschijven zijn toch ook Brembo?
Dus lekker vervangen door de goedkopere leverancier :)
 
Wie heeft ervaring met zelf alle onderhoud uitvoeren en de motorfiets uitlezen?
Moi. Uitlezen met de GS-911. Onderhoud doe ik merendeels zelf op ketting vervangen en kleppen stellen na. Daar heb ik geen tijd en zin voor. Dat laat ik lekker doen.
Binnenkort olie en oliefilter vervangen.
 
Dat de brembo schijven bij de dealer vandaan aan de specifieke eisen van BMW voldoen.
 
Ik kijk inmiddels ook al een tijdje voor een leuk (en wat betaalbaar) exemplaar van een F800R maar tot heden geen succes :(.

Dat de brembo schijven bij de dealer vandaan aan de specifieke eisen van BMW voldoen.

Een van die eisen zijn dat ze 3x zo duur zijn dan andere schijven. Tenzij je de lotterij hebt gewonnen, zou ik het wel weten. Ik geloof niet zo zeer in remschijven die door elfen onder maanlicht zijn gesmede.
 
Dat mag je zelf bepalen wat je gelooft, maar ze zijn niet gelijk aan de aftermarket brembos :)
 
Ik kan me niet voorstellen dat als Brembo vervangings remschijven aanbiedt voor een BMW dat het rommel is terwijl ze er standaard op BMW zitten. Wat niet inhoudt dat er geen kleine verschillen in kunnen zitten.
 
de motor die ik kocht had een navigatie steun met stuurbediening die alleen werkt met een BMW navigatie. Gisteren toch maar een Navigator 6 gekocht, wel mooi speeltje:Y. Oja en een Osco kettingsmeer ding.
 
Ik kan me niet voorstellen dat als Brembo vervangings remschijven aanbiedt voor een BMW dat het rommel is terwijl ze er standaard op BMW zitten. Wat niet inhoudt dat er geen kleine verschillen in kunnen zitten.

Maar ik kan me wel voorstellen dat de garage een voorbeeld wil stellen voor iemand die buiten het officiele kanaal om iets koopt of doet.

Heb bij mijn garage een GTL-1600 rijder horen opscheppen dat hij banden en remblokken eerst ergens anders liet doen, want goedkoper...
en 20min later komt chef-werkplaats m vertellen dat door de verkeerde remblokjes er extra kosten gemaakt moeten worden, want het het is niet veilig meer.
Flink argument volgt..

Wat is Waar?
Wie zou ik moeten geloven ?
 
Ongoing saga: plastic...

Ergens in Czech republic kwam er iets in de riem-behuizing te zitten,
wat gezoem bij lage snelheden. Waarschijnlijk voorkant, kon er met vingers niet in/bij..
gezoem verdween vlak voor garage, maar krassen op riem zichtbaar.

Garage had geen riem op voorraad, geeft niet heb ik bij me...
Garage had ook geen tijd (monteur tikte wel even mijn 7 autobahnvignettes aan, hoeveel km? 91000)

Garage had wel drie Bloedmooie receptionistes, die lekkere koffie serveerden, zoals alle BMW garages in oost europa.

Ben maar doorgereden, leek goed te gaan. Naar Warsaw geen enkel probleem. ik riskeer het wel...
Bij Sopot (vlakbij Hel!) toch plotseling riem stuk, hakkerig, maar kon nog net naar (BMW)garage in Gdynia hompelen.
Op Donderdagmiddag, om 1500, in 20min Vervangen - Dank!

1500km later bij eigen garage de 90K beurt (op 93000), stond de nieuwe riem toch iets te slap (?).
maar dat zou kunnen komen door het Autobahn jakkeren van de dag ervoor - lekker even paar keer voluit gegaan...
Over 10K ligt er een nieuwe riem te wachten, die neem ik dan weer mee in de Topcase.
Ik plan een preventieve vervanging vd riem bij de 120K beurt (de 40K halen die riemen bij mij niet... )

Net als de afdichtringen voor de voorvork die hebben me ook al eens een extra nacht met leenmotor gekost (+dag omzet, want terug naar garage!).

Straks heb ik een halve reserve-motor in de topcase, maar dan hoef ik tenminste niet dag of weekend op onderdelen te wachten...
 
Keerringen zou ik gewoon SKF-seals in doen. Plakken minder en gaan langer mee. Af en toe een doekje over de binnenpoten halen scheelt ook al een stuk voor de levensduur.

Is een ombouw naar ketting niet wat voor je? F800R brug (incl plastic) en achterwiel scoren, kettingsetje erbij en klaar met het gezeik. Als je een fatsoenlijke kettingset pakt (DID ZVM-X) haal je de 40K wel gegarandeerd, smeersysteem er op en je haalt de 50-60 ook nog wel.
 
Maar ik kan me wel voorstellen dat de garage een voorbeeld wil stellen voor iemand die buiten het officiele kanaal om iets koopt of doet.

Heb bij mijn garage een GTL-1600 rijder horen opscheppen dat hij banden en remblokken eerst ergens anders liet doen, want goedkoper...
en 20min later komt chef-werkplaats m vertellen dat door de verkeerde remblokjes er extra kosten gemaakt moeten worden, want het het is niet veilig meer.
Flink argument volgt..

Wat is Waar?
Wie zou ik moeten geloven ?
Op het moment dat Brembo aangeeft dat het vervangingsschijven zijn voor dat type motor lijkt het me sterk dat er schade aan je motor ontstaat. Uiteraard bij correcte montage.
 
Osco.jpg

osco best aardig weggewerkt, al zeg ik het zelf :)
 
Kun je dat dan ook nader toelichten alsjeblief?

De samenstelling van de schijven is anders.
Ik heb het idee, maar ik kan het verder niet met een logboek onderbouwen ofzo :+ dat ze harder slijten. Vaak als men overstapt naar imitatie schijven zie ik ze binnen minder tijd al zichtbaar slijten.

Of ik verbeeld mij dingen.
 
VuxcAhXYQVCdIO25OMCE9U_FGGOiqCkZ2D-8_5gCJsj5Ybm3qf4DN-bhnCpECRIHg6NLO-I4udN-Xfkt6hoG7BIEQPgehXN01pzkZWwZ2PRCYWXQp9ERh_iZ2ejMOFRooocnYFOMOJbXUatETA7LfBPntqan59jclCGqy97uex3Ye0-zU9xWlh0qzYLHfBAB2HhrCtfeHgJmXDq550-ikjX-TbKMtwfxl9DA1VyiFkjh9zPmh7pM0Ik9Fm92zzxfnaXy_wuFHzfujlWIQOTJkYZ9utiTPArkASU5Dx5SRhEw80jjIumPGIRFAth2NF0fnC_uw61tSNDEMwUKyC8tBp0upHcjHKXfA0N2_GbTPBGSsjsrzdQplgjHzwoMeBIEWR9MOzbgcvhcxyU3O7DBnYKdfyQISYfzUxewPu4NLYF_EFVpFA6GEagUbSERh1m2krDOFtaZJlSzuW7VDwjCixG2OUR8-S-aCAN3gyWFRux-Z-PN6GrXUrUwa1PZK3ETCyfq71q4K0GPGOMp_LXI9GtPNcYp_gHWJ_1GnqCOys5P-at3ZQuhOytVpuMjG9PMgNMxFn2Vpq0YiqxUZlLU11a5uULiABox4Ovcqhp8ov2fSV-Tc_vznokTjqBcKiU=w834-h627-no
-GLMlWTrZlj6YmAycPv3yXxfiA9ogYvPLp2cR6WOZistQAQCy6O4QNtIBf-T8NaHB7-_z5a8DZ--EfI3oKVWcq-f1eI2mXsviIxT1Q58iZptC8oVojFVzEGkwGBsERw58MjkHYbg1UbQrfHslk9op5QebycJwtxQB6_NVPYGALlkGIXkYJp9Wka4Eig4xOaqZdxkqYig-tcGqz9pvzoGlMaxD7FaCiPZfQ6DNvoFQQdAlHtHtjARkKJ26NmTi3EcEY0ZNe9wWCKvuRI-O1BnLNpIfDwkptcviiIUKwuV3Uy8FofQK_kTgvIJc5_ksCPiCea8_mPdNtzrCW6aryocEFz-hNpdhDpc57RZLJGI1FQTlHr8CiQBx5xOp_m1IbWCpejB8VsW7hTpkmAUajABLbs5-SVJ5Jd9nvi50ZBVMGxUPG5xi3kTaLuY2GpDW165boz5bP5jSHqc8v9OcNU-sNuSjRNGcPq2xlRulwzcWlhyxBe4Yg7sgulTOavoSy9bUgYmMPJxl0D3Ms7QNmidswb15XcZEtgCocF_Q_6iQTb8YgLtQnPo9e_xnISsY6B8t3mK7pPLWQ6IvYbHwdaTJb6HItq8b-PswLOHvH5IhbdP4YlrsS_KXeM8fQYKG70=w834-h627-no


Mijn nieuwe aanwinst! Door een storing in de R1100RS heb ik vandaag een nieuwe motor gekocht. Ik was opzoek gegaan naar een R1200R of een F800GT of een F800S(T). Bij AMTmotors in 's gravenzande stond deze: een F800R. Iets dat ik niet van te voren had bedacht om überhaupt in overweging te nemen. Maar deze zit gelijk de RS en heeft hetzelfde vermogen (zo goed als), maar is dan wel ff 75kg lichter! En dat voel ik echt wel!

Vandaag gelijk 190km door Nederland getoerd door de regen weliswaar, maar wat raak ik snel gewend aan deze machine. Het kan door de ervaring op de RS en de K75 komen, maar ik denk dat deze R van zichzelf beter bij mij past.

Ik ga de komende weken lekker veel rijden en kijken wat ik met de RS ga doen. Of voor erbij of toch maar weg.... en dan m'n verlies nemen....
 
hehehe, de F800R...

Licht en Lollig.

Heb er ook eens een dag mee mogen rondtouren.
Heerlijk sturen o.a. dankzij klein voorwiel.
en naked, dus lekker veel rijbeleving.
(wat heb jij daar voor schermpje trouwens?)

Ze zeggen: uiteindelijk ga je toch aan de GS..
maar als je echt voor de LOL, je Eigen Plezier, wil RIJDEN..
denk dan eens aan een F-je..
 
@pdv_moto, het schermpje is een wunderlich schermpje. Ik vind het erg fijn, het houdt de druk genoeg weg op mijn romp en zorgt inderdaad voor voldoende rijbeleving in de wind.

De R combineert technisch stuur en achterbrug van de GS. Ik heb bij de selectie ook op een GS gezeten, maar ik kreeg te veel het K75 gevoel. Erg rechtop zittend. De R heeft meer de actieve houding licht naar voren zittend. En ik merk dat ik dat fijner vind. En op een lange snelweg rit voldoende comfort om ontspannen lang te kunnen rijden.

Ik hoor eigen wel overal dat je als BMW-rijder uit eindelijk op een GS eindigt. Dus tot die tijd rijd ik eerst op al het andere dat BMW maakt. grt

PS: voor de RS-ers heb ik een herfstritje uitgezet. Zijn er mensen hier die zin hebben om mee te gaan? Het eerste idee is 21 oktober. Ik zie jullie reacties, grt
 
Terug
Bovenaan Onderaan