BMW C400X

zzz

MF veteraan
22 mrt 2007
1.877
13
Velp
BMW's nieuwe 25kW middenklasse scooter voor 2018
full
 
In 2011 betrad BMW Motorrad een nieuw segment met de BMW C 600 Sport en de BMW C 650 GT – twee premiummodellen voor het maxi-scootersegment. Nu gaat BMW Motorrad een stap verder met de nieuwe BMW C 400 X – een premiummodel voor het midsize scootersegment. De consumentenprijs wordt later bekendgemaakt.

Krachtige, efficiënte eencilindermotor in combinatie met CVT-transmissie en ASC.
De BMW C 400 X maakt dynamisch rijden in een stedelijke omgeving mogelijk dankzij de nieuw ontwikkelde, efficiënte eencilindermotor met een vermogen van 34 pk (25 kW). De motor is gekoppeld aan een continu variabele transmissie (CVT) en een torsiestijve swingarm met innovatieve lagers voor minimale vibraties en maximaal comfort. Automatic Stability Control (ASC) zorgt voor extra veiligheid tijdens accelereren, vooral onder gladde omstandigheden.

Een stevig buizenframe, telescopische voorvork en een high-performance remsysteem met standaard ABS.
De nieuwe BMW C 400 X is voorzien van een uitzonderlijk stevig metalen buizenframe. Voor de wielophanging en demping zorgen een telescopische voorvork en twee veerpoten aan de achterzijde. Bij de setup is alles in het werk gesteld om een sportief en dynamisch rijgedrag te combineren met een hoog comfortniveau. Voor indrukwekkende remprestaties en een buitengewone veiligheid zorgen twee remschijven op het voorwiel en een enkele remschijf op het achterwiel in combinatie met ABS (standaard).

Standaard LED-verlichting en BMW Motorrad Connectivity als optie.
Bovenop de standaard aanwezige LED-verlichting biedt de nieuwe BMW C 400 X ook een aantal highlights op het gebied van connectiviteit die voor het eerst beschikbaar zijn in dit segment. Een multifunctioneel instrumentarium met 6,5-inch full-colour TFT-display is optioneel. Samen met de doorontwikkelde BMW Motorrad Multi-Controller die voor een geïntegreerde bediening zorgt, heeft de berijder op snelle en eenvoudige wijze toegang tot voertuig- en connectiviteitsfuncties zonder de aandacht op de weg te verliezen. Tijdens het rijden kan hij/zij ook de telefoon bedienen, naar muziek luisteren en gebruikmaken van de handige navigatiefunctie met overzichtelijke pijlen.

Modern, innovatief design met uitstekende wind- en weersbescherming en een slim opbergconcept met Flexcase.
Qua styling is de nieuwe BMW C 400 X onmiddellijk te herkennen als lid van de BMW Motorrad C Serie: de scooter oogt modern, toekomstgericht en functioneel. Aan de voorzijde springt vooral de markant vormgegeven LED-koplamp in het oog, die tegen meerprijs kan worden voorzien van fraaie dagrijverlichting met glasvezelelementen. Hiermee onderscheidt de nieuwe midsize scooter van BMW Motorrad zich duidelijk van zijn concurrenten en het zorgt voor een bijzonder sportieve en dynamische uitstraling. Met een uitstekende wind- en weersbescherming, een slim opbergconcept met twee geïntegreerde compartimenten en de Flexcase onder de comfortabele, uit een deel bestaande buddyseat, voldoet de nieuwe mid-size scooter aan de hoogste eisen op het gebied van praktisch gebruiksgemak en rijcomfort.

Aansprekende lakkleuren met elk een eigen uitstraling.
De nieuwe BMW C 400 X is leverbaar in twee kleurstellingen. De kleur Zenith Blue metallic zorgt voor een opvallend moderne uitstraling en benadrukt de atletische proporties. In de kleur Alpineweiss komt het kenmerkende design van de BMW C 400 X op geheel eigen wijze tot uiting. In deze kleur oogt de scooter technischer, compacter en lichter. De contrasterende zitting in grijs/zwart of rood/zwart benadrukt de dynamische uitstraling en onderstreept zijn lichtvoetigheid, toegankelijkheid en moeiteloze handling.

De highlights van de 2018 BMW C 400 X motorscooter:
Efficiënte, 350 cc eencilindermotor met veel trekkracht gekoppeld aan een CVT-transmissie.
Zeer compact design met wet sump-smering.
25 kW (34 pk) vermogen bij 7.500 tpm en 35 Nm koppel bij 6.000 tpm.
Elektronische brandstofinjectie, digitaal motormanagement en ASC.
Wielophanging met sterk stalen buizenframe.
Torsiestijve swingarm met speciale lagers voor minimale vibraties.
Telescopische voorvork en twee veerpoten aan de achterzijde met lange veerwegen.
Een krachtig remsysteem met standaard ABS.
Optioneel: Connectivity en 6,5-inch full-colour TFT-display naast talloze andere fabrieksopties.
Een markant, dynamisch design en standaard LED-verlichting.
Uitstekende wind- en weersbescherming en een verfijnde ergonomie.
Veel opbergruimte met twee opbergvakken en een Flexcase.
Aansprekende lakkleuren met elk een eigen uitstraling.
 
Mijn ding ook niet.
Maken Yamaha en Honda toch veel mooiere modellen op scooter gebied.
BMW kan het maar beter bij de dikke toermodellen houden.
Op scooter gebied slaan ze de plank helaas mis.
Vr Gr
 
Ook hier iemand die nog even moet wennen aan de vormgeving. Aangezien ik de bestsellers BMW GS1200 en Yamaha MT serie ook lelijk vindt, is mijn smaak wel iets om rekening mee te houden.
 
Mijn ding ook niet.
Maken Yamaha en Honda toch veel mooiere modellen op scooter gebied.
BMW kan het maar beter bij de dikke toermodellen houden.
Op scooter gebied slaan ze de plank helaas mis.
Vr Gr

Nou....de BMW C650 sport is echt n dik ding hoor.
Jammer dat ze hier niet gewoon n 400 van hadden uitgebracht. Er zitten echt vreselijke aspecten aan dit ding.
Mijn mening he, maar ik vind t helemaal niks.

De voorkant
De koplamp
De ruit
De uitlaat

Pfff
34 pk uit n 350 cc is wel dik
 
Laatst bewerkt:
Proporties komen op foto's vaak niet goed over, je moet 'm in het echt zien.
Op de 2e foto (met de planten op de achtergrond) ziet 'ie er best stoer uit vind ik.
 
lelijke voorkant verder wel mooi.
34pk tja de bev350 doet ook 33 pk toch die is echt een super goede blok.
 
Ik snap niet dat BMW zich in de strijd wil werpen in de 400 cc klasse, er zijn genoeg andere merken die veel mooier en waarschijnlijk ook goedkoper zijn in deze klasse.Laat BMW de maxi scooters vanaf 650 cc onder handen nemen......
 
Ik snap niet dat BMW zich in de strijd wil werpen in de 400 cc klasse, er zijn genoeg andere merken die veel mooier en waarschijnlijk ook goedkoper zijn in deze klasse.Laat BMW de maxi scooters vanaf 650 cc onder handen nemen......
markt ervoor is er genoeg,als de prijs te duur is word het niks.
ik vind er niks mee aan de hand de maxiscoot van bmw?
 
Laatst bewerkt:
wat mij betreft mogen alle fabrikanten zich richten op 650 tot 1500 cc automaat rijden :Y :Y :Y :Y O-) O-) O-) *O* *O* *O* :} :} :] :] :]

zoals de honda goldwing die nu ook met dct komt nice nu de fireblade nog
 
Laatst bewerkt:

Met de 650 is niks mis mee, alleen zou ik graag zien, zoals Sossa ook al schreef dat BMW zich op de markt boven de 650 cc gaat richten.....
 
wat mij betreft mogen alle fabrikanten zich richten op 650 tot 1500 cc automaat rijden

Probleem is dat het gros van de motorrijders nogal conservatief is; feitelijk is het verbazingwekkend dat er nog zo weinig motorfietsen met automaat te krijgen zijn terwijl het in de autowereld al volledig geaccepteerd is. Moderne bakken zijn zo geavanceerd, daar kun je met je handje of voetje (manuele bak) nooit tegenop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan