Bluetooth Headsets

Ik laat het weten! Gaat wel een paar dagen kosten, ik werk een paar dagen thuis, dus zal niet echt gaan rijden... Maar volgende rit komen ze mee!

De rubbers zijn van deze: Oordopjes motor - #1 Meest comfortabele oordop onder je helm | NOIZEZZ
met de filter eruit (ze leveren standaard 4 maten en een set filters, de filters zijn dus bedoeld om erin of eruit te kunnen)
De in-ears zijn nog steeds de meegeleverde oordopjes van de bluetooth headset van Sony, geen high-end maar wel een degelijk product.
 
Door jullie reacties te lezen kwam ik ineens op een idee...
De gele parapluutjes van mijn eigen in-ear vervangen door de rubbers van de Noizezz motor dopjes die ik toch niet gebruikte...
De orange filters eruit gehaald (en in de rubbers van een andere maat gepropt) en de in ears passen erin!

Nog niet onderweg getest, maar zo in mijn woonkamer heb ik een goed geluid en er blijft vrij weinig van de omgevingsgeluiden over...

Binnenkort wel onder mijn helm testen...
Bekijk bijlage 1335735

Ben erg benieuwd naar het resultaat op de weg!
Hoe zitten de Noizezz op de dopjes? Zo op de foto lijkt het alsof ze zo strak zitten dat ze er elk moment uit kunnen springen?
 
Door jullie reacties te lezen kwam ik ineens op een idee...
De gele parapluutjes van mijn eigen in-ear vervangen door de rubbers van de Noizezz motor dopjes die ik toch niet gebruikte...
De orange filters eruit gehaald (en in de rubbers van een andere maat gepropt) en de in ears passen erin!

Nog niet onderweg getest, maar zo in mijn woonkamer heb ik een goed geluid en er blijft vrij weinig van de omgevingsgeluiden over...

Binnenkort wel onder mijn helm testen...

Goed idee! Ik kan je alvast wel mijn ervaringen vertellen want ik rijd al een tijdje zo rond. In plaats van jouw Noizezzz rubbers gebruik ik die van Pluggerz. Uit die rubbers heb ik de filters gehaald en daarin heb ik een bluetooth headset gedrukt (een goedkope, maar hele fijne uit China). Het resultaat met deze combi is wel ietsjes beter dan de gewone in-ear rubbers die op de bluetooth headset zitten, maar het is - voor mij - nog niet ideaal. Dit komt denk ik vooral doordat de behuizing van de oordop (waar de speaker en batterij inzitten) niet geluiddicht is. Het is allemaal maar dun plastic en de windruis komt daar dwars doorheen. Het rubber kan dan nog zo goed isoleren maar het omgevingsgeluid komt gewoon met je muziek mee door het open kanaal in het rubber (daar waar normaal het filter zit).

Ik ben dus nog verder aan het kijken naar de ideale combinatie van geluidsisolatie met bluetooth. Zodoende kom ik terecht bij Active Noise Cancelling (ANC) headsets, hebben jullie daar ervaring mee op de motor? Voor degene die het niet kennen: in een oordop met ANC zit ook een klein microfoontje, die neemt het omgevingsgeluid op, maakt het als het ware negatief en stuurt het (met of zonder muziek) je oor weer in. De geluidsgolven van de ANC heffen die van het omgevingsgeluid op. Je trommelvlies ontvangt de geluidsgolven van de windruis dus niet, maar die van je navigatie wel. Ideaal dus - in theorie... Ik heb wel een gewone, volledige ANC koptelefoon en dat werkt fantastisch, maar die is iets te groot voor onder de helm.

Op Amerikaanse sites (bijv. hier, hier, of hier) lees ik wisselende reacties over de BOSE QC20 en 30. Voor de een werkt het perfect. De ander krijgt hinderlijke bijgeluiden. Iemand hier op het forum ervaring met de Bose QC20 of een andere ANC headset op de motor?
 
Ben erg benieuwd naar het resultaat op de weg!
Hoe zitten de Noizezz op de dopjes? Zo op de foto lijkt het alsof ze zo strak zitten dat ze er elk moment uit kunnen springen?
Vergeleken met de originele paraplus zitten ze een stuk dichter bij de behuizing van de in ear (waar je paraplu normaal een beetje ruimte heeft om nog tegen de dop te komen zitten de rubbers van de Noizezz er al tegen. Maar die zitten goed vast hoor! Je moet er goed aan trekken wil je ze weer los maken (iets harder dan om de paraplus eraf te halen).

En hoe de rubbers van de Noizezz in je oor blijven zitten zou vast aan de persoon liggen... maar door de driedubbele ring blijven ze bij mij redelijk goed op hun plek!
 
Vergeleken met de originele paraplus zitten ze een stuk dichter bij de behuizing van de in ear (waar je paraplu normaal een beetje ruimte heeft om nog tegen de dop te komen zitten de rubbers van de Noizezz er al tegen. Maar die zitten goed vast hoor! Je moet er goed aan trekken wil je ze weer los maken (iets harder dan om de paraplus eraf te halen).

En hoe de rubbers van de Noizezz in je oor blijven zitten zou vast aan de persoon liggen... maar door de driedubbele ring blijven ze bij mij redelijk goed op hun plek!

Thanks! Kinkt goed :)
Ik heb hier nog een reserve setje Noizezz liggen, denk dat ik het binnenkort ook eens ga proberen.
 
Laatst bewerkt:
Eerder al een nieuw topic aangemaakt, daar de link naar dit draadje gekregen.
Bij deze dus mijn vraag in het goede topic.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Schuberth S2 sport helm.
Op korte termijn wil ik deze helm voorzien van een communicatieset, op internet heb ik al vele voorbij zien komen.
Nu is mijn vraag, welk systeem adviseren jullie ?

Wat ga ik met het systeem doen:
- Communiceren met vriendin tijdens het rijden (heeft eigen motor en ook nog zoekende naar een systeem)
- Bellen en gebeld worden
- Navigatie instructies
- Muziek/radio beluisteren
(liefst meerdere apparaten tegelijk aansluiten --> telefoon en Tomtom/Garmin)

Na zelf op internet rondgekeken te hebben heb ik 2 apparaten gevonden die mijn aandacht trekken:
- Cardo pack talk BOLD (volgens mij is de slim niet geschikt voor mijn helm)
- Schuberth SRC

Alle advies is welkom !!
 
Wij hebben de Midland BT Next Pro. Voordeel is lange accuduur en dat instructies van navigatie worden doorgegeven aan de andere Headset. Is voor mijn vriendin handig, zij heeft op haar motor geen navigatie als we samen rijden.

Telefoon gebruik ik niet, maar zit erop. Muziek doet ie ook en hij heeft ingebouwde radio. Wij zijn er erg tevreden mee. Via app van alles instelbaar.

Kost wat maar dan heb je ook wat.
Voorheen zo'n Ali setje. Prima om mee te starten, maar minder duurzaam, kan niet communicatie en navigatie tegelijk, slechte kwaliteit geluid (boven 80 niet te verstaan en nu bij 130 wel) en matige batterij.
 
Door jullie reacties te lezen kwam ik ineens op een idee...
De gele parapluutjes van mijn eigen in-ear vervangen door de rubbers van de Noizezz motor dopjes die ik toch niet gebruikte...
De orange filters eruit gehaald (en in de rubbers van een andere maat gepropt) en de in ears passen erin!

Nog niet onderweg getest, maar zo in mijn woonkamer heb ik een goed geluid en er blijft vrij weinig van de omgevingsgeluiden over...

Binnenkort wel onder mijn helm testen...
Bekijk bijlage 1335735
Een tijdje geleden had ik beloofd dat ik dit nog onderweg ging testen...
Het heeft even gekost (ben ziek geweest dus een tijd thuis gebleven of met de auto geweest), maar gisteren heb ik eindelijk een rit ermee gedaan!

Eerste wat ik merkte: met de originele paraplus van de headset moest ik altijd voorzichtig zijn bij het aantrekken van mijn helm om ze niet eruit te trekken, en het was me wel een paar keer gebeurt dat de linker eruit schoot als ik mijn hoofd draaide.
Met deze opstelling blijft het gewoon goed zitten!
En je kan echt genieten van je muziek en/of navigatie zonder dat het verdwijnt onder de ruis van de wind!
Ik heb het volume nog nooit zo laag gehad op de motor en gelijktijdig heb ik nooit zo goed alles van mijn headset kunnen horen. Voor he geluid is het dus echt geslaagd! Ik heb zelfs moeten stoppen om de settings van Google Maps aan te passen, want de "extra luid" deed pijn aan mijn oren! En Flitsmeister was voor de verandering goed te verstaan!

Kleine nadeel, wat ook een voordeel is aan de andere kant... Het isoleert echt goed, dus er komt weinig van de omgevingsgeluiden binnen. Geen sirene of toeter in de buurt geweest, dus daarvan weet ik niet of ze wel een beetje doordringen of niet. Maar ik kon wel nog steeds mijn eigen motor op geluid rijden.
 
Ik was gisteren op zoek naar een vervanger voor mijn BT-S2 die wat kuren begint te vertonen - speakers vallen wat weg - en zag dat ze bij FC Moto en XLMoto wat sets in de aanbieding hadden gegooid. Bij beiden is Cardo sowieso goed geprijsd en bij FC Moto volgens mij Sena ook wel aardig. Bij XLMoto kreeg je nog 10% korting met de code NEW10. Zo heb ik daar de Cardo Freecom 2 voor 90 euro opgepikt daar en die is elders 139 euro. Misschien ook een tip voor anderen die wat nieuws zoeken :)
 
Een tijdje geleden had ik beloofd dat ik dit nog onderweg ging testen...
Het heeft even gekost (ben ziek geweest dus een tijd thuis gebleven of met de auto geweest), maar gisteren heb ik eindelijk een rit ermee gedaan!

Eerste wat ik merkte: met de originele paraplus van de headset moest ik altijd voorzichtig zijn bij het aantrekken van mijn helm om ze niet eruit te trekken, en het was me wel een paar keer gebeurt dat de linker eruit schoot als ik mijn hoofd draaide.
Met deze opstelling blijft het gewoon goed zitten!
En je kan echt genieten van je muziek en/of navigatie zonder dat het verdwijnt onder de ruis van de wind!
Ik heb het volume nog nooit zo laag gehad op de motor en gelijktijdig heb ik nooit zo goed alles van mijn headset kunnen horen. Voor he geluid is het dus echt geslaagd! Ik heb zelfs moeten stoppen om de settings van Google Maps aan te passen, want de "extra luid" deed pijn aan mijn oren! En Flitsmeister was voor de verandering goed te verstaan!

Kleine nadeel, wat ook een voordeel is aan de andere kant... Het isoleert echt goed, dus er komt weinig van de omgevingsgeluiden binnen. Geen sirene of toeter in de buurt geweest, dus daarvan weet ik niet of ze wel een beetje doordringen of niet. Maar ik kon wel nog steeds mijn eigen motor op geluid rijden.
SCHOP!

Wat een interessant idee. Hier ga ik ook mee spelen. Momenteel rijd ik met universele gele schuimpjes in combinatie met een aliexpress bluetooth set met ronde speakers ingebouwd in de zijkanten van mijn helm. Werkt perfect tot ongeveer 80/100kmh. Aangezien ik een hekel heb aan snelweg rijden geen probleem.
Maar deze dopjes icm met mijn Bluedio TN bluetooth oortjes
20180613102702_69232.jpg
lijkt mij misschien nog wel beter werken.
Heeft de hema oid geen dopjes die ik hiervoor kan misbruiken?
 
SCHOP!

Wat een interessant idee.
Thanks!
Hier ga ik ook mee spelen. Momenteel rijd ik met universele gele schuimpjes in combinatie met een aliexpress bluetooth set met ronde speakers ingebouwd in de zijkanten van mijn helm. Werkt perfect tot ongeveer 80/100kmh. Aangezien ik een hekel heb aan snelweg rijden geen probleem.
Ik rijd juist veel snelweg, niet bepaald voor mijn plezier maar ook voor woon-werk... Ik had ook zo'n set met ingebouwde ronde speakers, maar naast de Bluetooth verbinding die niet stabiel was kreeg ik er niet genoeg volume uit...
Maar deze dopjes icm met mijn Bluedio TN bluetooth oortjes
20180613102702_69232.jpg
lijkt mij misschien nog wel beter werken.
Ik zie wel een dingetje... met de rubber dopjes die ik gebruik moet je wel rechte oortjes hebben... op de foto lijkt dat de oortjes een hoek hebben, wat op zich heel fijn is om ze zo te dragen, maar de Noizezz dopjes hebben ook een hoek...
 
Bedenk je dat bellen met dopjes hem niet gaat worden vanwege de wind. De BT headsets in je helm zitten uit de wind en hebben buiten dat als het goed is nog ruisonderdrukking ook.
 
Mensen,

Ik stoei ook met dit soort oplossingen..

Waar laten jullie dat bluetooth device in/op/rond jullie helm?

Of zie ik ik iets over het hoofd en denk ik helemaal verkeerd?

Thanks
 
Ik ben via deze topic op Ebay terecht gekomen en ik zie allerlei goedkope tot duurdere setjes. Maar wat ik me afvraag, hoe zet je die dingen vast op de helm? Zoals bij deze draadloos setje bijvoorbeeld, waar en hoe klik je hem vast? Ik wil toch een draadloze praatpakketje zodat mijn dochter goed met mij kan communiceren als we gaan toeren.

En kan ik via dit soort setjes ook mobiel bellen/muziek luisteren op de motor?
 
Ik ben via deze dit topic op Ebay terecht gekomen en ik zie allerlei goedkope tot duurdere setjes. Maar wat ik me afvraag, hoe zet je die dingen vast op de helm? Zoals bij deze dit draadloos setje bijvoorbeeld, waar en hoe klik je hem vast? Ik wil toch een draadloos praatpakketje zodat mijn dochter goed met mij kan communiceren als we gaan toeren.

En kan ik via dit soort setjes ook mobiel bellen/muziek luisteren op de motor?
Zit een schuifje of plakkertje bij en ja dat kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan