Bluetooth Headsets

Volgens de instructie moet je de device opstarten terwijl de sena smh5 uit staat, dan kabeltje aansluiten en bij stap 2 de smh5 inschakelen om verbinding te maken. Maar daar loopt het vast en kent hij de sena niet.
In apparaatbeheer van Windows staat een foutmelding bij de usb poort, hij zegt dat de driver van sena niet goed werkt. Als je deze laat herstellen, zegt windows echter dat de laatste driver er al op staat en correct is.......
Leve windows 10. :N

Dit klinkt heel onbenullig, maar ik heb soms succes als ik een andere USB poort gebruik.
 
Voor geïnteresseerden heb ik mijn belevenissen met de Sena 30k bij de recensies neer gezet.
Ik ben er niet erg tevreden over.
Inmiddels dus aan de tweede set bezig, maar die vertoont de zelfde kuren als de eerste.
Ik hoop op een firmware update maar vraag me af of ze het serieuze batterij probleem van de mesh daarmee kunnen oplossen.
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt heel onbenullig, maar ik heb soms succes als ik een andere USB poort gebruik.

Heb ik ook al een aantal keer geprobeerd, ook enkele keren PC opnieuw opgestart, helaas steeds zonder resultaat.
Dan maar geen update, de Sena doet het gelukkig nog wel.
 
Volgens de instructie moet je de device opstarten terwijl de sena smh5 uit staat, dan kabeltje aansluiten en bij stap 2 de smh5 inschakelen om verbinding te maken. Maar daar loopt het vast en kent hij de sena niet.
In apparaatbeheer van Windows staat een foutmelding bij de usb poort, hij zegt dat de driver van sena niet goed werkt. Als je deze laat herstellen, zegt windows echter dat de laatste driver er al op staat en correct is.......
Leve windows 10. :N


Tja of je de blaam echt bij Windows kunt leggen denk ik niet.

Hier een uitleg wat je zoal kunt doen om het probleem te verhelpen. https://support.sena.com/hc/en-us/a...SB-during-a-firmware-update-?mobile_site=true
 
hebben mederijders hier een set oortjes laten gieten met daarin een speakertje?
zodat je deze makkelijk in je oor kan proppen?
ik heb best dunne oorgangen (watte??)
en oortjes blijven daardoor dus niet lekker zitten.
heb wel autoplastieken, maar dat is voor mn werk geluiddempend..

en heb je deze ook met een microfoontje?
zodat jeje telefoon kan aansluiten of iets op bluetooth??

ben benieuwd, ook in gebruikerservaring!

:t
 
Vandaag 2 stuks nieuwe freedconn T-max binnen gekregen, laat nog weten hoe ze zijn. :t

En hoe valt de Freedconn mee?
Ben benieuwd, heb ook interesse in een set.
Wat me interessant lijkt is dat je 2 toestellen via bluetooth kunt verbinden.
Ik zelf gebruik een smartphone (zonder sim) voor navigatie, welke via wifi verbinding heeft met een andere phone (met 4G).
Op deze manier zou ik bereikbaar zijn en kan ik navigeren.
 
We hebben sinds vorige week de Vnetphone v5 binnen met 3 man. Morgen de grote test, ben benieuwd.
 
Ik heb de Freecom2, de originele, en nauwelijks klachten. Maar ten opzichte van de Freecom 1, die onderweg meende alleen verder te kunnen, is de berichtgeving iets vertraagd. Waar de 1 meldde : "verderop neem de afslag "hoor ik nu " op, neem de afslag ".
Dat is 1
het tweede, en dat is vervelender, bij gewoon aanzetten en na melden dat de Freecom verbonden is met de TT en met de telefoon, vervalt de verbinding na enige tijd. Geen idee hoe lang de verbinding in stand blijft, alleen dat ik waar ik zeker weet dat er een melding zou moeten zijn, er niets meer is.
Als ik dan de Freecom , via de toetsen, opnieuw aanraak, zegt hij weer : Welcome . Dus was hij spontaan gestopt. ( Misschien omdat er na 100 kilometer snelweg niets meer te melden was ? ) .
Batterij vol opgeladen trouwens .

Weet iemand of het normaal is dat de Freecom zomaar stopt ?
 
Laatst bewerkt:
En hoe valt de Freedconn mee?
Ben benieuwd, heb ook interesse in een set.
Wat me interessant lijkt is dat je 2 toestellen via bluetooth kunt verbinden.
Ik zelf gebruik een smartphone (zonder sim) voor navigatie, welke via wifi verbinding heeft met een andere phone (met 4G).
Op deze manier zou ik bereikbaar zijn en kan ik navigeren.

Ik ben ook benieuwd, maar dan als goedkoop alternatief voor de vrouw om achterop mee te kunnen praten in combinatie met mijn cardo packtalk :)
 
Sorry ik had het even heel erg druk. Met mijn werk,

positieve punten van de nieuwe tmax;
1. Accu gaat lekker lang mee
2. Ik kan er 3 apparaten (waarvan 2 telefoons) op aansluiten en nog de tweede Headset als intercom.
3. Kwaliteit materialen valt reuze mee
4. Knoppen zij lekker groot.

Nadelen tot nu toe.
1. Knoppen zijn af en toe net te groot je komt er makkelijk per ongeluk tegenaan.
2. De volume controle, dat ding kan alleen maar harder... En harder tot hij op max is, dan geeft ie een dubbele piep dan begint het weer van stil naar hard oplopend.

Installatie ging lekker makkelijk, nog geen enkele storing mee gehad.

1 ingebouwd in mijn neotec met de klem,
1 ingebouwd in madame der exo-3000 met de sticky houder.

De exo speaker holtes waren net een tikje te krap, een beetje gepast geweld heeft het er alsnog klem in gekregen.

Verwacht van de freedconn geen supergeluid, maar voor het geld is het zat.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met deze headset?
mr Handsfree Blue Biker
bol.com | mr Handsfree Blue Biker

Ik heb er eentje, al bijna een jaar ondertussen... En twijfel nog een beetje wat ik erover moet zeggen...

In het begin had ik heel veel moeite met de verbinding (bij het luisteren van muziek had ik gemiddeld 2/3 van de tijd geen geluid). Dat is ondertussen al best een tijd over, mijn Secrid (die tegen straling gaat) niet tegen mijn telefoon laten heeft geholpen, de telefoon in een houder op de dashboard ook, en de receiver meer aan de achterkant van de helm dan aan de zijkant heeft ook misschien wat invloed gehad...

In eerste instantie heb ik het in twee oude helmen gehad, waarvan eentje echt een bagger ding was die ontzettend luid was, dus vaak viel het geluid gewoon weg achter de windruis. In de tweede helm was het amper beter, maar die was ook een beetje goedkoop en eigenlijk te groot...

Ik heb nu een nieuwe helm die voorbereid is op een headset, dus met uitsparingen voor de speakertjes, maar dat betekent dat de speakers wel achter de voering zijn, en dus heb ik (vooral met muziek) een beetje moeite om het luid genoeg te vinden. Vooral gezien ik redelijk wat snelweg rijd, dus wel wat wind en oordopjes in.

Ik had gehoopt van iemand te horen of dat geluid wat niet heel hoog gaat bekend is bij de Blue Biker, en of het bij andere systemen beter zou kunnen zijn...

Ohja, nog voor het beeld: ik gebruik dus de mr Handsfree Blue Biker met mijn iPhone SE, navigatie op verschillende apps (Apple Maps, Google Maps, soms Here of Calimoto...), met muziek van de ingebouwde muziek app en Flitsmeister op de achtergrond.
Het geluid van de telefoon zowel als die van de headset zijn op het maximum, en boven de 80 km/u is de muziek lastig te horen, Flitsmeister amper te verstaan en gesprekken gaan echt niet. De navigatie gaat meestal wel, want die kun je nog zelf hoger zetten binnen de app...
 
Van de week meer lange trips gereden dan normaal, en ben dus een beetje dingen gaan testen, en kwam tot de volgende conclusie (beetje aanvulling op mijn reactie op de mt handsfree bluebiker headset).

Als ik met oordoppen (op dit moment test ik de Noizezz) en de Bluebiker rijd hoor ik nog redelijk wat ruis van de wind, maar vooral hoor ik amper wat er in mijn headset komt. Volume van mijn telefoon is op maximum, van de headset ook, en van alle apps afzonderlijk ook. Google Maps heeft een optie om het extra luid te zetten, en daardoor is het ook de enige app die boven de 80 km/u nog enigszins te verstaan is.

Van de week was ik vergeten hem op te laden en was op een plek waar navigatie echt nodig was, dus heb ik maar de heaset die ik normaal gebruik als ik niet op de motor ben, een Sony SBH20, een klein Bluetooth kastje die een beetje op een iPod shuffle lijkt waarop een koptelefoon naar keuze gaat, in mijn geval gewoon de meegeleverde (dus niet die op de foto, deze zijn ondertussen stuk, maar zeg maar hetzelfde zonder de beugel om je oor heen)

Eerste constatering: de oortjes van Sony met van die rubberen doppen werken net zo goed (zo niet beter) als de speciaal motor motorrijders ontworpen oordoppen tegen de windruis. En dan filteren ze het geluid van mijn headset niet, want ze zijn de headset! Met geluid overal tussen de helft en 2/3 kan ik het veel beter horen dan via de Bluebiker (muziek is met 140km/u nog steeds te horen, en het zou nog harder kunnen van de headset).
Andere bijkomende voordeel: de Sony headset kan gelijktijdig verbonden zijn met twee apparaten, dus mijn iPod voor muziek en mijn iPhone voor navigatie en Flitsmeister (dan gaat de batterij van de iPhone iets minder snel leeg). En als ik aankom doe ik mijn helm af, maar de muziek gaat door!

Enige is, ik kan niet bellen, maar daar was ik toch geen fan van... (en eerlijk is eerlijk, met het teleurstellende geluid van de Bluebiker kon ik het toch niet, want de persoon die mij belde kon mij prima verstaan, maar op de snelweg kon ik niet eens de stem erkenne, laat staan verstaan wat er gezegd werd)

Dus vandaag gaat de Bluebiker uit mijn helm!
 
hebben mederijders hier een set oortjes laten gieten met daarin een speakertje?
zodat je deze makkelijk in je oor kan proppen?
ik heb best dunne oorgangen (watte??)
en oortjes blijven daardoor dus niet lekker zitten.
heb wel autoplastieken, maar dat is voor mn werk geluiddempend..

en heb je deze ook met een microfoontje?
zodat jeje telefoon kan aansluiten of iets op bluetooth??

ben benieuwd, ook in gebruikerservaring!

:t


grappig want ik ging net hier kijken voor hetzelfde.
Ik zag op YouTube enkele doe het zelf tips.

Dus zelf zo'n kneedbaar oorafdruk maken met meteen je in ear koptelefoon erin.
Zit nog ff te surfen naar audiciens die dit ook doen.
 
grappig want ik ging net hier kijken voor hetzelfde.
Ik zag op YouTube enkele doe het zelf tips.

Dus zelf zo'n kneedbaar oorafdruk maken met meteen je in ear koptelefoon erin.
Zit nog ff te surfen naar audiciens die dit ook doen.

Ik denk niet dat je zelf een afdruk moet maken van je oor. Als ik zie hoe kritisch mijn audicien is qua oorsmeer, watje goed tegen mijn trommelvlies en na verwijdering de afdruk bekijken, denk ik niet dat je dat zelf net zo goed kunt.
 
Dacht hetzelfde ja, wil t laten doen.

Ik heb ingebouwde speakers in m'n helm maar alleen voor TomTom.
Voor muziek en meteen tegen windgeruis gebruik ik een in ear koptelefoon met parapluutje.

Zo heb ik minder last van wind en kan de muziek zachtjes.
Ik wil echter zo'n op maat gemaakte maar dan gewoon met m'n eigen in ear erin.
 
Dacht hetzelfde ja, wil t laten doen.

Ik heb ingebouwde speakers in m'n helm maar alleen voor TomTom.
Voor muziek en meteen tegen windgeruis gebruik ik een in ear koptelefoon met parapluutje.
En hoor je nog wel je TomTom door de parapluutjes? (is dat de echte naam? want dat is dus ook wat ik gebruik)
 
De rubbers moeten er altijd af. Je moet sowieso een in ear hebben met een tuutje, dus niet zoals een iPhone oortje.

Die navigatie oortjes zullen meer voor spraak zijn en dus geen bass.
Ik wil m'n eigen in ears gebruiken, omdat deze n geweldig geluid geven.

Dus m'n eigen in ears in een op maat gemaakt oortje lijkt mij ideaal
 
Door jullie reacties te lezen kwam ik ineens op een idee...
De gele parapluutjes van mijn eigen in-ear vervangen door de rubbers van de Noizezz motor dopjes die ik toch niet gebruikte...
De orange filters eruit gehaald (en in de rubbers van een andere maat gepropt) en de in ears passen erin!

Nog niet onderweg getest, maar zo in mijn woonkamer heb ik een goed geluid en er blijft vrij weinig van de omgevingsgeluiden over...

Binnenkort wel onder mijn helm testen...
IMG_3920.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan