Bluetooth Headsets

Goeie info, Dankjewel.

20S inwisselen voor mezelf en miss Twiedeldie ga ik nog niet doen.
In mijn helm past ook een Sena module, dus als ik later wat anders ga kopen wordt het geen 50s.

We doen het er nog even mee. Verder een top ding.
 
De Sena + Mesh adapter kan ook een oplossing zijn. Iedereen met een oudere (non mesh) headset moet dan verbinden met de + Mesh adapter en dan is er een mesh netwerk tussen alle leden van groep

 
@Twiedeldie

Ik heb je ervaringen eens op een ander Amerikaans forum geplaatst samen met jouw link naar het Sena topic. Op het Amerikaans forum is iemand die vrij diep in de headset materie zit.

Hij kwam met de volgende reactie.
Citaat uit de Sena handleiding:
HD-audio werkt alleen bij intercom tussen 2 personen (Two-way intercom). Bij intercom tussen meerdere personen (multi-way intercom) wordt HD-audio sowieso al (tijdelijk) uitgeschakeld.
Multiway intercom is wat jullie gebruiken. Hier heeft de SRL3 geen invloed dus.

Vermoeden is dat de GPS (waarschijnlijk TomTom of Garmin geen smartphone) op een telefoon kanaal gepaired is met de SRL3 en niet op het GPS kanaal. Telefoon kanaal is standaard de eerste keuze. GPS moet handmatig via het menu geselecteerd worden. Dit wordt als vermoedelijke oorzaak gezien.

Daarom. Test het volgende.

Laat de persoon met de SRL3 headset zijn headset eens volledig resetten (terug naar fabrieksinstelling).
Maak daarna opnieuw verbinding met de Bluetooth multiway-intercom. Meer niet.
Zet Audio-Multitasking aan en speel met de HD-Audio instelling (op alle headset). Die laatste zou dus geen effect mogen hebben volgens de handleiding
Ga rijden en testen hoe de SRL3 headset zich gedraagt. Zowel de headset zelf als in de groep.

Gaat dit goed.
Pair dan de GPS op het GPS kanaal (zie handleiding hoe dit moet). En ga dan weer testen.
Probeer nu ook weer te spelen met HD-Audio aan of uit (op alle headsets)

Laat eens weten wat je bevindingen zijn.

Het is al met al wat werk maar als toch een werkende oplossing kan vinden is dit mooi.
Het probleem zit 'm waarschijnlijk gewoon in hoe de verschillende generaties werken.
Iemand die bijna met Pensioen gaat en opeens moet gaan werken met iemand die net van school komt, zit ook met een generatiekloof. Ze moeten allebei ook eerst aan elkaar wennen.

De Sena 20 serie en SRL-2 voor Shoei zijn van dezelfde generatie
De SRL-Mesh, SRL3 en Sena 50 serie zijn ook van dezelfde generatie. Ze hebben Mesh functionaliteit wat het toch een ander ontwerp maakt.
Ik denk dat de Sena 10 en 20 serie technisch veel dichter bij elkaar staan en daarom minder problemen met elkaar opleveren.
 
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Ik zal kijken of we nog wat kunnen testen.
Kan wel even duren, se volgende rit is pas eind mei gepland.

Als ik meer weet, laat ik het weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan