Blijvend electrisch probleem

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.906
59
Deurne
Ik heb een Suzuki GSX600F uit 1994. De zekering van de lampen brandt steeds door. maar de voorlamp blijft toch altijd branden. Waarschijnlijk is deze aangesloten op de accu. Na het vervangen van de zekering brand alles weer als nieuw. Niks kapot oid, maar na een paar minuten of km's is het weer voorbij en brandt alleen de voorlamp. (zowel groot als klein licht)

Na het vervangen van de zekering doen de knipperlichten het, achterlicht incl remlicht doet het. Je zou zeggen dat er ergens een sluiting zit. Maar tot dusver ben ik deze niet tegengekomen. (Klik)

Heeft iemand een idee waar het dan aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt naar het lullige probleem, van: het hele systeem nalopen, liefst aan de hand van een goed werkplaatsboek of op z'n minst een compleet schema van je electrische systeem.
Doorgebrande zekering betekent: hetzij kortsluiting ( kapotte draad, beschadigde isolatie of zoiets) hetzij overbelasting, teveel verbruikers op de lijn: tel het vermogen, in Watt van de verbruikers op. Deel dit door 12 ( de boordspanning) en dit geeft het amperage. Dit moet minder zijn dan de waarde van de zekering voor de groep.
Ook een te hoge afgegeven spanning van de spanningsregelaar zou misschien voor doorgebrande zekerinegn kunnen zorgen?
Universeelmetertje kopen, heb je al voor minder dan 10 euro bij de bouwmarkt, en eens meten en zoeken.
Het kan lastig zijn, maar als je gestructureerd te werk gaat kan het zijn dat je een fout vind.
Dit soort problemen zijn typische leermomenten, strontvervelend als je ze hebt maar erg leerzaam als je eenmaal de fout hebt gevonden!
Als je in de buurt van Maastricht woont wil ik je wel komen helpen, bel me dan op 0630417139.
Anders is er misschien een forumlid bij jou in de buurt die kan helpen.
Succes en de groeten,
Eduard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan