Bikedryer

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening. Niets op tegen:N ,belachelijk maken? Daar heb ik dan wel weer een probleem mee,maar goed op negatieve reacties ga ik niet verder in. ik heb een week geleden een pak geld neergelegd voor een spiksplinternieuwe speed triple. En iedereen die houdt van zijn motor en er respect voor heeft wil die ook enigszins wat onderhouden en zo lang mogelijk als nieuw houden. En ja kuisen hoort daarbij. En aangezien dat je de meeste kans hebt op krassen maken tijdens het afdrogen is de bikedroger,mijns inziens, een aanrader. Gelul?? Ik dacht het niet. Ik probeer men aanwinst als nieuw te houden. Toch bedankt voor de reacties!

Misschien slim om de motor te laten wrappen met doorzichtige wrap? Weet je iig dat de lak enzo goed blijft. Hoef je alleen de wrap maar schoon te houden :)
 

Ik versta de negatieve reacties niet. Het is toch voor je eigen gemak. Zo’n reacties op een gewone, normale, simpele vraag. Over een toestel die al door talloze mensen rond de wereld wordt gebruikt. Dat had ik op dit forum niet verwacht.
 

Ik versta de negatieve reacties niet. Het is toch voor je eigen gemak. Zo’n reacties op een gewone, normale, simpele vraag. Over een toestel die al door talloze mensen rond de wereld wordt gebruikt. Dat had ik op dit forum niet verwacht.

Juist op fora’s heb je altijd voor en tegenstanders. Gewoon de negatieve reacties met een korrel zout nemen ;)

Zelf ben ik denk ik iets te nuchter voor dit soort “uitvindingen”. Maar ik zal voor zoiets zeker voor een atlernatief gaan. Het is maar warme lucht. Misschien een goede haarfohn?!
 
Mijn motor wordt ook niet of hooguit zelden gewassen. Als ie heel smerig is, rijd ik wat vaker door de regen. Maar ik gebruik hem dan ook praktisch elke dag (laten we zeggen 300 dagen per jaar).
 
To each their own.

Mijn fiets is mijn werkpaard en ik was m dus nooit, hooguit spoelen indien echt te goor. Maar eerlijk is eerlijk, 3 tot 4 keer per jaar wordt hij gewassen. Door de garage. Waar hij dan weer een beurt heeft gehad.

Als ik die bikedryer zo bekijk zou ik eerder een bladblazer oid aanschaffen. Lijkt me goedkoper voor iets wat hetzelfde effect heeft.
 
Persoonlijk ben ik ook niet zo weg van hogedrukspuiten en dit soort blaasdingen bij motoren en motorblokken in het algemeen, ik heb met zoiets het gevoel dat het water naar plekken o.a. het elektrische circuit, stekkertjes e.d. word geblazen waar je het liever niet hebt.
Gewoon zoveel mogelijk met een zachte doek drogen en de rest gewoon laten drogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hehe
Het is een forum en daarom moeten mensen ( door sommigen) gelijk afgezeken te worden?
mmmm, ik vind dat op z'n zachts gezegd een vreemde redenatie.
Doeslief ( en vooral normaal met en tegen elkaar).
 
Maar ik heb werkelijk nooit mijn motor afgeblazen of droog geblazen ,als je dat doet heb je de motor niet goed gewassen .
ik was m met een hele zachte spons en daarna spuit ik met de tuinslang droog ,ga ik een bakkie doen ,daarna is t ding praktisch droog.
veeg m ff na met een dry doek ,en dan kan ik t ding poetsen ,dergelijke apparaten zijn imo alleen goed voor degene die ze verkopen .
Maar eeeeehhhh als jij je geld eraan uit wil geven :t
 
Maar ik heb werkelijk nooit mijn motor afgeblazen of droog geblazen ,als je dat doet heb je de motor niet goed gewassen .
ik was m met een hele zachte spons en daarna spuit ik met de tuinslang droog ,ga ik een bakkie doen ,daarna is t ding praktisch droog.
veeg m ff na met een dry doek ,en dan kan ik t ding poetsen ,dergelijke apparaten zijn imo alleen goed voor degene die ze verkopen .
Maar eeeeehhhh als jij je geld eraan uit wil geven :t

Da's best knap :Y
 
Juist op fora’s heb
Het is een forum en daarom moeten mensen ( door sommigen) gelijk afgezeken te worden?
mmmm, ik vind dat op z'n zachts gezegd een vreemde redenatie.
Doeslief ( en vooral normaal met en tegen elkaar).
volledig mee eens:Y:}. We hebben hier immers allemaal de passie voor motoren. Dat zou toch een band moeten scheppen. Maar enfin... iedereen is zoals hij is en daar is ook niets mis mee. ;)
 
Laat dat nu gewoon beschikbaar zijn in de meeste wasboxen. Vlekvrij water noemen ze dit.
Gebruik deze voor de laatste afspoelgang en daarna droogrijden :]
Dat is hoogstwaarschijnlijk osmose water, niet bronwater.
 
dat is geen bron water want dat zit meestal vol met mineralen die vlekken achter laten. het is gedemineraliseerd water waarschijnlijk verkregen door reverse osmose al zijn er ook andere manieren om het te maken zoals lagedrukkoken.
 
volledig mee eens:Y:}. We hebben hier immers allemaal de passie voor motoren. Dat zou toch een band moeten scheppen. Maar enfin... iedereen is zoals hij is en daar is ook niets mis mee. ;)
Ik denk dat je de "negatievere" reacties meer moet zien als hoe je ook met je beste maten omgaat. Elkaar een beetje in de maling nemen. Maar doordat je hier elkaars gezicht en de toon van het bericht soms mist kan je het soms verkeerd opvatten. Er is niemand die het hier slecht met je voor heeft.

On topic. Ik was mn motor nooit dus ik hier heb ik geen verstand van. Maar als jij het nut ervan inziet moet je het zeker doen. Ik doe weer andere gekke dingen met mn geld. Fohn ze!!
 
4x per jaar koudwater, gardena handborstel en tuinspuit, velgen met een bokkenpoot en keuken sponsje, afdrogen met een oude handdoek.
1x per jaar kuipruit en soms wat meer tupperware eraf om zand en insecten resten te verwijderen.
Daarna een ritje om de boel verder droog te rijden.
Insecten lijken verwijder ik wel regelmatig, zeker in de zomer.
 
Een maat van mij gebruikt een bladblazers. Gek zicht maar werkt wel. Ik spuit m af met de tuinslang en heb ontkalkt water thuis. Daarmee voorkom je al voor n groot deel vlekken bij opdrogen. Verder droge met doenk en op t einde haardroger voor de moeilijke hoekjes. En als je daarna vertrekt komt er toch nog water uit allerlei hoekjes gekropen. Ik snap trouwens wel dat je je pride and joy mooi wîhouden . Deel van de hobby. Heb ik ook, tot wanhoop van mn vrouw soms
 
Een maat van mij gebruikt een bladblazers. Gek zicht maar werkt wel. Ik spuit m af met de tuinslang en heb ontkalkt water thuis. Daarmee voorkom je al voor n groot deel vlekken bij opdrogen. Verder droge met doenk en op t einde haardroger voor de moeilijke hoekjes. En als je daarna vertrekt komt er toch nog water uit allerlei hoekjes gekropen. Ik snap trouwens wel dat je je pride and joy mooi wîhouden . Deel van de hobby. Heb ik ook, tot wanhoop van mn vrouw soms[/QUOTE]
Gebruik dan warm water!
 
Terug
Bovenaan Onderaan