Bikedryer

Motorzotje

MF'er
15 apr 2013
116
26
Heule
Hallo iedereen!

Heeft er iemand ervaring met de zogenaamde bikedryer? Ik zit te overwegen om er een aan te schaffen. Ik gebruik al een hele tijd men compressor voor het drogen van men moto.
Maar logiserwijze zou dit met zo’n toestelletje nog beter moeten gaan. De 2 Big Boi- toestellen interesseren met wel, zowel de mini als de pro, ook de metropolitan master blaster overweeg ik. Er is maar een iets die met tegenhoud en het is de prijs;(. Ik vind ze wel redelijk duur, maar moesten ze echt zo goed zijn als ze beweren op hun website en YouTube zou ik het er zeker voor over hebben. :Y Gebruikt er iemand een bikedroger?of gebruiken jullie ook de compressor om het water van tussen het motorblok te blazen? Groetjes

10F9D829-D968-43FE-96B0-959A2050C56B.jpeg
 
Ik gebruik een compressor, of een aszuiger met blaasfunctie (zonder as erin natuurlijk!)
 
een goedkoper alternatief is een hondenfohn.. werkt praktisch hetzelfde.
Zie ook:

 
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening. Niets op tegen:N ,belachelijk maken? Daar heb ik dan wel weer een probleem mee,maar goed op negatieve reacties ga ik niet verder in. ik heb een week geleden een pak geld neergelegd voor een spiksplinternieuwe speed triple. En iedereen die houdt van zijn motor en er respect voor heeft wil die ook enigszins wat onderhouden en zo lang mogelijk als nieuw houden. En ja kuisen hoort daarbij. En aangezien dat je de meeste kans hebt op krassen maken tijdens het afdrogen is de bikedroger,mijns inziens, een aanrader. Gelul?? Ik dacht het niet. Ik probeer men aanwinst als nieuw te houden. Toch bedankt voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
Het is nen Belg ;)
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening. Niets op tegen:N ,belachelijk maken? Daar heb ik dan wel weer een probleem mee,maar goed op negatieve reacties ga ik niet verder in. ik heb een week geleden een pak geld neergelegd voor een spiksplinternieuwe speed triple. En iedereen die houdt van zijn motor en er respect voor heeft wil die ook enigszins wat onderhouden en zo lang mogelijk als nieuw houden. En ja kuisen hoort daarbij. En aangezien dat je de meeste kans hebt op krassen maken tijdens het afdrogen is de bikedroger,mijns inziens, een aanrader. Gelul?? Ik dacht het niet. Ik probeer men aanwinst als nieuw te houden. Toch bedankt voor de reacties!
Volgens mij is de kans op krassen het grootst bij het wassen, krijg je krassen bij het drogen heb je hem niet goed gewassen.
Dergelijke drogers zijn vooral om water uit de naden en spleten te blazen voor het verder poetsen want een wax gaat er niet lekker op als je vanuit zo'n naad een lading water meetrekt.
 
zo lang mogelijk nieuw houden is niet aan mij besteed krijg ik niks extra's voor bij de sloop. het ding is niet van suiker en kan best tegen wat water. voor mij is het een werkpaard geen showpaard. de eerste kras is het ergste de rest merk je niet meer. als hij technisch maar goed is het goed voor mij. een kras een buts straatvuil of een watervlekje gaat hij echt niet minder van presteren.
mocht ik wel zo iets nodig denken te hebben dan pak ik mijn festool stofzuiger wel en sluit de slang aan de uitgang aan. krijg je nog gefilterde lucht ook.
 
De waarde daalt toch al met minstens 30% als je de showroom uit rijdt, een garagist geeft je daar nog -20% bij als je 'm terug inruilt bij aankoop van een nieuwtje.
Gebruiken maar! (en een bladblazer of stofzuiger met aankoppelbare uitgang kost ook weer de wereld niet!)
 
zo lang mogelijk nieuw houden is niet aan mij besteed krijg ik niks extra's voor bij de sloop. het ding is niet van suiker en kan best tegen wat water. voor mij is het een werkpaard geen showpaard. de eerste kras is het ergste de rest merk je niet meer. als hij technisch maar goed is het goed voor mij. een kras een buts straatvuil of een watervlekje gaat hij echt niet minder van presteren.
mocht ik wel zo iets nodig denken te hebben dan pak ik mijn festool stofzuiger wel en sluit de slang aan de uitgang aan. krijg je nog gefilterde lucht ook.

Ik ben heel bij met de mensen die heel zuinig op hun motor en auto zijn.
Zo heb ik na een tijdje altijd heel mooi 2e hands spul.
 
Het siert je dat je zoveel om je fiets geeft en daar is niets mis mee.
Ik heb een mooie rode Pan 1300 van 2010 en ik geef ook erg veel om mijn fiets , ze kosten genoeg.
Ik kuis hem 2 tot 3 keer per maand , het hangt ervan af hoe vuil hij is.
En ik steek er vrij veel werk in want ik doe dat graag en ik rijd graag rond met een propere fiets en geregeld kuisen is een vorm van onderhoud.
Maar krassen kan je niet tegenhouden , die komen er toch op tijdens het rijden en zijn ze niet te diep kan het wel met een goede wax veel opgelost worden of een krassenverwijderaar.
In ieder geval veel plezier met de bikedryer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan