Bijzondere circuitfietsen

Ik ken de OW-cup niet zo.... Maar welke organisatie het ook zou zijn, ik ben in de basis wel geïnteresseerd in een zelfbouwklasse. Kosten voor deelname is wel van doorslaggevende aard natuurlijk. € 2000,-- inschrijfgeld per seizoen gaat voor mij te ver. De illusie hebben om vooraan te kunnen rijden heb ik toch niet, maar het maakt het wel leuker om echt een potje te racen dan een circuitdagje te rijden denk ik.

Wat betreft regeltjes is er van alles te verzinnen. Ik weet van bijvoorbeeld een of andere zeilwedstrijd dat ALLE bootjes mee mochten varen en dat als iedereen over de finish was er d.m.v. een formule berekend werd wie er gewonnen had.... Of dat ideaal is voor een motorrace weet ik niet, maar het gaat in ieder geval om het hardst! en niet zoals de SAM om regelmatigheid, want dat is toch een beetje suf als je het mij vraagt... Ook al heb ik zelf nooit gereden bij de SAM. Die stratencircuits trekken me totaal niet meer na een paar keer gekeken te hebben.....:r

Ik denk dat er in de regeltjes ook een mate van zelfbouw moet worden vastgelegd, hoe? geen idee, maar moet wel kunnen zou ik zeggen.

Misschien eens een apart topic openen om wat interesse te peilen? Ik denk namelijk dat er best wel wat mensen nu op een eenheidsworst rond racen die dat liever op een eigenbouw zouden dien.

Later,

Loek
 
Loek, wij zitten redelijk op 1 lijn ja. Ik ken jou project en ben zelf ook met een twin project bezig, en ik wil daar graag mee gaan racen. Maar ik heb niet zo heel veel zin om tussen de eenheidsworsten van na 2010 te rijden.
Idd een zelfbouwklasse is wat we op dit moment missen in Nederland. In Duitsland is er bijv nog wel een Twincup en daar rijden ze met allerlei fietsen met verschillende cc inhoud door elkaar. Misschien zou er met zo'n organisatie een samenwerking op te zetten zijn voor een zelfbouw twin klasse. Maar binnen de ZAC is misschien ook mogelijkheid voor een aparte klasse. OW cup wordt hem denk ik niet (heeft ook niet mijn voorkeur), die zijn meer van de eenheidsworsten idd. Lekker makkelijk. :+

Ik heb al wel eens na zitten denken over een reglement, dit moet vooral uit niet te veel regeltjes bestaan volgens mij. Dit had ik ongeveer bedacht: watergekoelde 2 cilinders tot 1000 cc (houdt panicales en 1098 buiten), en luchtgekoelde 2 cilinders onbeperkt. Dat trekt misschien de oude BOTT fietsen weer onder het stof vandaan.:)

Heej en als je met een project bezig bent.... plaatjes graag;)
 
Luchtgekoelde 2 cilinders onbeperkte cc's.
Watergekoelde 2 cilinders tot 1000cc.
Watergekoelde 3 cilinders tot 675cc.
Watergekoelde 4 cilinders tot 600cc.

Zoiets?

Mischien idd met een minimum gewicht erbij. Houdt de extreme kosten relatief laag

Klinkt goed.

Wil graag met een luchtgekoelde 2 cilinder races rijden maar je valt overal buiten. Paar keer met de ZAC mee gereden maar dan kom je nogal wat vermogen tekort.
 
Ik ken de OW-cup niet zo.... Maar welke organisatie het ook zou zijn, ik ben in de basis wel geïnteresseerd in een zelfbouwklasse. Kosten voor deelname is wel van doorslaggevende aard natuurlijk. € 2000,-- inschrijfgeld per seizoen gaat voor mij te ver. De illusie hebben om vooraan te kunnen rijden heb ik toch niet, maar het maakt het wel leuker om echt een potje te racen dan een circuitdagje te rijden denk ik.

Wat betreft regeltjes is er van alles te verzinnen. Ik weet van bijvoorbeeld een of andere zeilwedstrijd dat ALLE bootjes mee mochten varen en dat als iedereen over de finish was er d.m.v. een formule berekend werd wie er gewonnen had.... Of dat ideaal is voor een motorrace weet ik niet, maar het gaat in ieder geval om het hardst! en niet zoals de SAM om regelmatigheid, want dat is toch een beetje suf als je het mij vraagt... Ook al heb ik zelf nooit gereden bij de SAM. Die stratencircuits trekken me totaal niet meer na een paar keer gekeken te hebben.....:r

Ik denk dat er in de regeltjes ook een mate van zelfbouw moet worden vastgelegd, hoe? geen idee, maar moet wel kunnen zou ik zeggen.

Misschien eens een apart topic openen om wat interesse te peilen? Ik denk namelijk dat er best wel wat mensen nu op een eenheidsworst rond racen die dat liever op een eigenbouw zouden dien.

Later,

Loek

dit lijkt mij ook zeer interessant , net zoals jij vind ik de zelfbouw racers ook veel leuker om te zien.
ik ben zelf ook bezig met een 550 vtwin racertje te bouwen , puur voor de hobby.
 
Geinig dat er zo wat interesse is*O*

Maar eens een topic knutselen dan vanavond! ik zal het hier linken. eigen klasse is vast nog HEEEEEL ver weg, of misschien wel onmogelijk, maar leuke discussie op gang brengen kan altijd toch:9

Later,

Loek
 
Luchtgekoelde 2 cilinders onbeperkte cc's.
Watergekoelde 2 cilinders tot 1000cc.
Watergekoelde 3 cilinders tot 675cc. (misschien tot 900 cc ??)
:N geen 4 cilinders (die hebben plekken zat ;) )

Zoiets? Ja :t

Mischien idd met een minimum gewicht erbij. Houdt de extreme kosten relatief laag

Klinkt goed.

Wil graag met een luchtgekoelde 2 cilinder races rijden maar je valt overal buiten. Paar keer met de ZAC mee gereden maar dan kom je nogal wat vermogen tekort.

Idd misschien iets met het minimum gewicht om het eerlijk te maken, daar ben ik niet zo blij mee want ik heb juist voor het lichtste 2 cilinderblok onder de 1000 cc gekozen. En ik steek een hoop moeite er in om de motor zo licht mogelijk te bouwen. Maar ik las dat Loek het ook zo ongeveer voor stelde dus vooruit dan maar daar moet idd over na gedacht worden.
Maar dan misschien met een maximum gewicht wat je extra mee moet nemen, bijv 12 kilo max. Dat is al erg veel en niet fijn.O-)_O-

:Y Precies dat laatste wil ik ook, daarom wat mij betreft absoluut geen 4 cilinders (ondanks dat moto2 materiaal erg mooi en interessant is). En dan maar hopen op zoveel mogelijk zelfbouw materiaal en geniale amateur professors.*D
 
Geinig dat er zo wat interesse is*O*

Maar eens een topic knutselen dan vanavond! ik zal het hier linken. eigen klasse is vast nog HEEEEEL ver weg, of misschien wel onmogelijk, maar leuke discussie op gang brengen kan altijd toch:9

Later,

Loek

:t

Qua regels heb ik gereageerd op robincruisjeweg zijn voorstel en iets aangepast, volgensmij een redelijk begin.

En je opmerking qua inschrijving: We hoeven toch niet van start met een vol seizoen aan wedstrijden? Als we eens met 3 of 4 wedstrijden beginnen. En dan bijv ook een wedstrijd op Mettet of Croix niet de meest geweldige circuits maar wel prijstechnisch iets aantrekkelijker om toch tegen elkaar te kunnen racen.
Maar uiteraard wel een wedstrijd op Assen, en hopelijk is dat mogelijk tijdens de DCR, al is dat wel erg prijzig de laatste jaren:X Maar goed daar hoort zoiets wel thuis.:Y
En dan nog een wedstrijd op Zandvoort *D, en misschien nog een in Duitsland, Hockenheim, Oschersleben (ook niet "duur") of Nurburgring:}.

Nu ken ik de mannen van Startrick en die zullen hier ook wel zin in hebben, en gezien de reacties hier (in korte tijd:)) is er echt wel interesse.
Ben benieuwd naar je topic Loek. Maar wat mij betreft laten we het niet alleen bij een discussie;)
 
Loek, wij zitten redelijk op 1 lijn ja. Ik ken jou project en ben zelf ook met een twin project bezig, en ik wil daar graag mee gaan racen. Maar ik heb niet zo heel veel zin om tussen de eenheidsworsten van na 2010 te rijden.
Idd een zelfbouwklasse is wat we op dit moment missen in Nederland. In Duitsland is er bijv nog wel een Twincup en daar rijden ze met allerlei fietsen met verschillende cc inhoud door elkaar. Misschien zou er met zo'n organisatie een samenwerking op te zetten zijn voor een zelfbouw twin klasse. Maar binnen de ZAC is misschien ook mogelijkheid voor een aparte klasse. OW cup wordt hem denk ik niet (heeft ook niet mijn voorkeur), die zijn meer van de eenheidsworsten idd. Lekker makkelijk. :+

Ik heb al wel eens na zitten denken over een reglement, dit moet vooral uit niet te veel regeltjes bestaan volgens mij. Dit had ik ongeveer bedacht: watergekoelde 2 cilinders tot 1000 cc (houdt panicales en 1098 buiten), en luchtgekoelde 2 cilinders onbeperkt. Dat trekt misschien de oude BOTT fietsen weer onder het stof vandaan.:)

Dat zou wel superleuk zijn!
Dan kan de TRX ook weer goed meekomen, een maatje van mij is zijn oude BOTT TRX ook weer aan het opbouwen, die wordt ook echt gaaf.
En er zijn meer TRX-jes te mobiliseren!
Daarnaast zijn er nog wel meer motoren die goed in zo'n Classic-Twin klasse zouden passen, alleen al om het geluid al om van te watertanden... en met de meeste fietsen zijn tijden tegen de 2.00 op Assen wel mogelijk.
De Duitse Hubert reed dit jaar tijdens de 4-uurs race 1.57..
 
Dat zou wel superleuk zijn!
Dan kan de TRX ook weer goed meekomen, een maatje van mij is zijn oude BOTT TRX ook weer aan het opbouwen, die wordt ook echt gaaf.
En er zijn meer TRX-jes te mobiliseren!
Daarnaast zijn er nog wel meer motoren die goed in zo'n Classic-Twin klasse zouden passen, alleen al om het geluid al om van te watertanden... en met de meeste fietsen zijn tijden tegen de 2.00 op Assen wel mogelijk.
De Duitse Hubert reed dit jaar tijdens de 4-uurs race 1.57..

:Y Precies een beetje zoals de BOTT revival van een paar jaar geleden tijdens de DCR. Maar deze x echt de panicales en de 1098 en rc8'en niet toestaan.
Idd hopelijk trekken weer wat "oud" BOTT mannen hun motor weer onder het sof vandaan. En ja daar horen de TRX'en echt wel bij.:t

In dit topic had ik wat regeltjes bedacht:

interessepeiling "knutselklasse"

*D
 
Reed in Juli op Assen, met de rode Suus op de achtergrond. Voor me reed een wat oudere man op een Moto Guzzi. Heerlijk trillen, schudden en stinken met dat ding :}
WhatsApp Image 2018-10-22 at 14.54.54.jpeg
 
Heb met deze een aantal keer op kleinere circuits gereden, Xr 650R met aangepaste Hyperpro progressieve vering, semi slicks, full remsysteem, full uitlaat systeem etc...

Van alle motoren die ik reeds gehad heb blijft dit mijn favoriet :P Ultra dik eenpitter geblaf!

rsz_img_0788.jpg
 
De enkele schijf voor is wat groter dan normaal bij een crosser, maar wat is een full remsysteem? :P
 
Bouwjaar 2000.

Vond ik zelf ook, ze is helaas verkocht.

Heb deze opgebouwd volgens de 'originele spirit", klassiek origineel maar toch gemoderniseerd door wat lompere originele zaken op te frissen.

320 mm schijf vooraan, full remsysteem = Braking radiale rempomp, stalen remleidingen, 4 piston remklauw en dikke schijf. Volledige upgrade dus.

Grts
 
1. Dit is de mijne
2 dit was de mijne
 

Bijlagen

  • IMG_0351.JPG
    IMG_0351.JPG
    458,4 KB · Weergaven: 52
  • IMG_2554.JPG
    IMG_2554.JPG
    630,7 KB · Weergaven: 53
Nee OVER frame en swingarm. Maar door VeeTwo in Australië gebouwd als complete motor " squalo ".

Erg mooi.
OVER heeft ook een paar Ducs gebouwd met hun eigen kuipwerk die ze ook voor hun mono gebruiken. Die zijn ook zeer fraai. 👍

VeeTwo Squalo ken ik ja, stond een lange tijd 1100 te koop.
Over Racing, daar reed Gijs van Dijk van Gilex Motoren mee op de DCR.
20180527_121002.jpg
20180527_121023.jpg
20160529_163254.jpg
dcr-2016-202_27302348022_o.jpg
 
Yep die van Lex bedoelde ik idd. Zijn er twee van in Amsterdam. Een met luchtgekoeld blok en een met een watergekoeld blok. Meen dat daar een 1198 blok onder hangt.👌
 
Terug
Bovenaan Onderaan