Bij Enigma in produktie

Inmiddels ook aan de gang met de K1200RS van Jozze. Vanwege de bredere achtervelg wordt de uitlaat aangepast


Hulpframe onder het blok doorgemaakt. Aangezien het blok en versnellingsbak in rubber hangen kan je dus niet bevestigen aan het blok.



De onderste stuurplaat omgedraaid en daar de stuurbediening aan vast gemaakt


En hier bezig met de voorwielophanging. Er is nog even een uitdaging met deze ophanging vanwege de veerweg en de kuip

 
Hier nog een foto van het framewerk toen het bijna af was. Alles ligt nu nog bij de poedercoatert. De bak heb ik al wel op kunnen halen bij de spuitert.

1409605
1409607
 
Vorige span had 2x17" en 1x 18" en was geen probleem dus dit zal ook wel goed komen...
 
Liggen nu 205 of zo op, als die kaal zijn waarschijnlijk hankook daar doet de auto het ook goed mee....eerst maar weer eens rijden. Iig een symmetrisch profiel.....
 
205 X 40 X 17 ?

Roger gaat die van mij ook aanpassen ( K1200 -2007) maar ik denk niet dat ik zo breed en zo groot ga gaan , had graag
vooraan maar 175 breed gegaan en achteraan .... zo breed als het er tussen kan zonder te veel aan te passen ....
 
Je gaat toch voor naafbesturing denk ik, dan zou ik zo veel mogelijk rubber op het asfalt willen. Die naafbesturing geeft geen spoorvorming met brede banden. En met een 17" kun je een grote remschijf plaatsen wat dus weer harder remt....
 
Ja hoor , naafbesturing moet er op komen .
Ja , maar met regen is het dan weer een nadeel .
De CBR stond op 15" velgen en daar heb ik moeten aanpassingen doen aan tandwielen , gearing was te groot , kwam naar mijn mening
niet goed op toeren , met een kettingfiets is dat goed te doen , maar cardan ....dus bij 17"velgen met laagprofiel banden hang ik er aan vast ,
kan niet veel meer aan veranderen , als ik daarentegen 15" zet kan ik nog steeds hoger profiel steken mocht het nodig zijn
 
Dat ziet er verdomde sjiek uit zeg!

Het is ook een bijzonder mooie bak die erg goed bij de vorm van de motor past 👍💪
 
Terug
Bovenaan Onderaan