Bij Enigma in produktie

Dat ziet er weer erg goed uit zeg. Mooie combi die Stern naast die motor zo met de dikke wielen!
 
Zo ! Ook weer terug van de wintertrip. 4500 km achter de kiezen met frau Enigma in de bak.

Hier de complete tekst van de wintertrip, https://www.facebook.com/Motorrijde...219280059553/1590112404436894/?type=3&theater
Het schijnt dat je dit ook kan lezen als je geen FB hebt...
full
 
Zo !! ik ben klaar met Facebook! Mijn laatste bericht daar was:

Beste Facebook-vrienden. Dit is het laatste bericht dat je van mij op Facebook ziet. Ik stop met mijn facebook. Dit is niet te wijten aan Mark Suckelberg en zijn frauduleuze praktijken. Maar door de gebruikers van facebook zelf. Vanavond werd mij een video getoond die werd gedeeld door een vriend. Hij was ook erg verontwaardigd (zacht uitgedrukt!) Van deze video van "petition news" waarin een video werd getoond van iemand die een hond in zijn huis dood slaat met een honkbalknuppel. Na de eerste klap kwispelde de hond nog !!! Dat houdt me wekenlang bezig (of langer). Ik weet uit ervaring dat ik hier slapeloze nachten van zal hebben.
Een hond vertrouwt alleen zijn baas en blijft vol vertrouwen in zijn baas, wat er ook gebeurt ...........
Ik weet ook dat de mensen die via Facebook op deze video reageren het beste met de dieren voor hebben, maar ik wil dit niet meer zien !!! Ik steek mijn hoofd niet in het zand, ik weet dat dit gebeurt. Ik wil het gewoon niet zien !!!!
Als een of ander sukkel zijn hoofd kwijt raakt bij een ongeluk, wordt de video op Facebook verborgen als 'beledigend' of 'verontrustend', maar als een dier doodgeslagen wordt, zie je het gewoonweg als reclame. Ik denk dat de stichting "petition news" zijn hand een beetje heeft overspeeld, omdat ze echt geen extra supporters zoals ik krijgen. En vanwege alle andere shit-advertenties; "ongelofelijk" en "deel" stop ik met facebook. Ook met Whatsapp trouwens. De vrienden sturen ook steeds meer zogenaamde "leuke films" waar ik niet op zit te wachten.
Dus ... het waren een paar mooie jaren !!
U kent mijn telefoonnummer, u kunt mij bellen en de sms werkt ook. Foto's kunnen ook per e-mail worden verzonden.
Doei !!


En voor de Motor-forum vrienden hier; foto's en berichten kunnen hiet ook altijd gedeeld worden!
Want waar zouden we zijn zonder het Zijspan-Forum ;)
 
Laatst bewerkt:
Goed gelijk ik heb geen facebook
Hoef hem ook niet op het forum wordt het netjes gehouden door lief hebbers van zijspan rijden
 
Blij dat ik nooit aan Facebook begonnen ben en ik kijk weer uit naar de ENIGMA produkten
 
full


Zo, doei oma!

Zie op je pagina nog geen verschil eigenlijk.

Dat zal ik even uitlegfen. Ik hou mijn zakelijke facebook wel. Dus die werk ik ook nog regelmatig bij. Maar om een zakelijke account te hebben moet je die als bij-pagina op je prive-account hebben. Vandaar dat mijn prive facebook pagina nog steeds online is. Maar daar kijk ik niet meer op, doe er niets meer mee.

Maar we gaan weer even updaten !! Foto's !! :+
 
Voor sommige dingen is Facebook wel handig, jammer dat je je meestal eerst door 95 % rotzooi heen moet werken.

Het is een beetje balans zoeken en mensen die alleen maar rotzooi plaatsen er af knikkeren (wat de meesten niet eens in de gaten hebben, dus dat maakt toch niet uit :+ )
 
Laatst bewerkt:
Even wat werk wat er afgelopen tijd is verzet. Reeds geplaatst op Facebook, maar dat heeft dus niet iedereen.

full

Deze trike ben ik nog steeds mee bezig. Nu op het punt om de draden goed te leggen, achterremmen en benzine aansluiten en een proefrit maken op de testtrack achter mijn werkplaats.



full

Van deze GSX1100 is een EML bak afgehaald.


full

En die is aan een Bandit 1250 gebouwd. De eigenaar wilde dat ik de schommelvork van de GSX in de Bandit plaatste. Dat werd dus bijna een nieuwe vork....


full

En zo is het eindresultaat. Inmiddels al in Lelystad geweest voor de L4 keuring.


full

Een HD Evo Fat Bob met een EZS. De bak werd reeds gespoten aangeleverd.


full

Voorvork stond reeds wat onderuit, wat het sturen wat makkelijker maakt.


full

Een HD Fat Bob twin-cam. Daaraan is een oude Watsonian Monaco gekomen.


full

Maar niet nadat er een ander wiel (ipv het originele 10" wieltje) en een spatbord in Harley-style.


full

Helaas ging de motor onderweg naar de super-rally in Polen stuk. Uitgelopen achterwiellager. En aan het achterwiel had ik dus (nog) niets veranderd. Dus opgehaald bij de eigenaar en staat nu op de brug voor een modidificatie.


full

Vervolgens deze Diversion onder handen genomen. Een nieuw model schommelvork gemaakt (kleur lijkt wit op de foto, maar is aluminium kleurig) en de achtervelg voorzien van een autoband. Tevens het zijspan opnieuw uitgelijnd.


En dan staat er ook nog steeds de BMW K1200GT. De bak ligt nu bij de spuiter. De laatste loodjes.
Maar dan wil je de verlichting aansluiten. Dan blijken de achterlicht lampjes gewoon 21 Watt lampen te zijn. Dan ga ik dus meten...

full

Dan blijk dus het lampje met een pulserende gelijkspanning te worden aangestuurd als achterlicht en met de volledig 12 volt als remlicht. En er is ook geen remlichtschakelaar, alles gaat via data-bus vanuit de ABS-unit.
Maar er moet wel een lamp in het zijspan en een trekhaak aansluiting op! Dus na wat experimenteren ben ik tot de volgende schakeling gekomen.

full

Het relais schakelt in als het remlicht gaat branden. Dus daar kan ik alles op aan sluiten. (dat ding wat er uit ziet als trafo wordt gebruikt als smoorspoel)


full


Tot zover maar weer... :+
 
  • Leuk
Waarderingen: RuuT
Terug
Bovenaan Onderaan