Bij Enigma in produktie

Enigma1500

zijspan professional
10 jul 2005
1.640
37
Den(k) Helder
Aangezien ik nu even niet zo hard aan het zijspan-bouwen ben (peesontsteking in m'n schouder) kan ik wel even hier weer eens een topic starten met mijn bezigheden: Momenteel in de laatste fase een GS1150 met een EML CT2001:

Alle bezigheden zijn ook te volgen om facebook: http://www.facebook.com/Enigma.Zijspannen

Hier een foto van het begin


full
 
@ Hellracer; klant is koning .....

Ook ben ik bezig om een Summit aan een Rocket 3 te knopen. Inclusief alle aanpassingen aan de motor, zoals een auto-achterband van 245 mm breed....
Hier de bouw van de voorvork, de poten zijn ruim 60 mm dik.
full
 
Laatst bewerkt:
En dit is het zijspan wat tegen de Rocket aan moet. Uiteraard wordt deze nog gespoten....
full
 
Laatst bewerkt:
Ook nog een verloopnaaf gedraaid om een Smart wiel op een BMW R80 te plaatsen. Deze is voor de export naar Denemarken.
full
 
En voor mezelf een zijspan erbij gekocht voor effe ruim 200 euro. Deze wordt straks gebruikt als winterbak en komt naast de K100 van Frau Enigma. Zij krijgt een nieuwe combinatie met een rode BMW K1 en mijn nieuwe model zijspan "Dhà"

Weet iemand trouwens wat voor merk en type bak dit is??

full
 
Maar met de koffers erop wordt het geheel best wel breed, bijna 2 meter
Aan die twee meter zit je zo, de bak is misschien iets smaller als een GT, maar die koffers steken toch wel erg uit t.o.v. het stuur.
Zit er nu maar één schokbreker voor op die GS of is dat gezichtsbedrog?
En dit is het zijspan wat tegen de Rocket aan moet. Uiteraard wordt deze nog gespoten
Licht die Goldwing waar die american flag bak aan zat in de prak of wordt er gewoon omgebouwd?
Ook nog een verloopnaaf gedraaid om een Smart wiel op een BMW R80 te plaatsen.
Mooie naaf, maar waarom heb je voor draadeinden gekozen? Wat voor (wiel) moeren komen dan daarop?
Weet iemand trouwens wat voor merk en type bak dit is??
Lijkt me een van der Ven. (effe googlen op plaatjes)
 
En ik ben niet nieuwsgierig, maar wil het gewoon graag weten. :+

Wat voor een coating zit er op die Smart naaf. Lijkt wel hittebestendige motorblok lak. Houdt dat een beetje op dat alu? Of is het wat anders?
 
En voor mezelf een zijspan erbij gekocht voor effe ruim 200 euro. Deze wordt straks gebruikt als winterbak en komt naast de K100 van Frau Enigma. Zij krijgt een nieuwe combinatie met een rode BMW K1 en mijn nieuwe model zijspan "Dhà"

Weet iemand trouwens wat voor merk en type bak dit is??

[afbeelding]
Is het geen van de Ven bak? Daar is hier ergens een topic over.
 
Even reageren op slingertje, in volgorde.
1) inderdaad er zit één schokbreker op de schommelarm. Dit is de originele schokbreker die eerst onder de tank zat. De voorvork is zo aangeleverd door de klant. Er zit een klein auto remschijfje in het wiel met twee auto-remklauwen. Deze vork had eerst op een 1100GS gezeten maar remde erg slecht. De 1150 heeft ABS 3, met rembekrachtiging.

2)De Goldwing was op. Had ruim 3,5 ton op de klok staan, op lpg. Er zijn nog wel onderdelen van te koop zoals schommelarmvoorvork, wielen enz... Of een hele goldwing 1500 !

3) Ik maakte eerst ook naven met getapte gaten erin. Totdat iemand een achterwiel verloor omdat hij de bouten niet goed had vastgezet, bang om de schroefdraad dol te draaien in het aluminium. Nu komen op de draadeinden de conische busjes van BMW (die in de originele naaf zitten) en daarop zelfborgende moeren, zie de foto. De lak is gewoon een spuitbus velgen-zilver. Naaf goed ontvetten met remmenreiniger, laagje grondlak erop spuiten en de zilverlaag erop!

full
 
Laatst bewerkt:
Dat topic over de v d Ven bak heb ik gevonden. Op het Beta motor forum??? Heb ik wat gemist ofzo? zijn er twee motor fora ?
 
Licht die Goldwing waar die american flag bak aan zat in de prak of wordt er gewoon omgebouwd?

Kan het zijn dat ik ook wel eens een zijspan-Rocket heb gezien met een Amerikaanse vlag er op ?

Staat me iets van bij dat ik die wel eens in Zelhem heb zien staan :?


Edit; even gezocht en ik denk dat het deze is geweest die ik toendertijd heb zien staan, met een Engelse vlag dus
full
 
Laatst bewerkt:
Heb ook wel eens een Golwing gezien met zo'n bak er aan...
 
Kan het zijn dat ik ook wel eens een zijspan-Rocket heb gezien met een Amerikaanse vlag er op ?

Staat me iets van bij dat ik die wel eens in Zelhem heb zien staan :?


Edit; even gezocht en ik denk dat het deze is geweest die ik toendertijd heb zien staan, met een Engelse vlag dus
[afbeelding]
Licht die Goldwing waar die american flag bak aan zat in de prak of wordt er gewoon omgebouwd?

Kan het zijn dat ik ook wel eens een zijspan-Rocket heb gezien met een Amerikaanse vlag er op ?

Staat me iets van bij dat ik die wel eens in Zelhem heb zien staan :?


Edit; even gezocht en ik denk dat het deze is geweest die ik toendertijd heb zien staan, met een Engelse vlag dus
full

die is van een vriend van mij geweest , een franstalige van luik , als ik hem mocht geloven , was hij onbestuurbaar , kwam van bij ezs.
Hij heeft hem nadien ingeruild voor een pan 1300+ monroe ...............
 
Laatst bewerkt:
Ook ben ik bezig om een Summit aan een Rocket 3 te knopen. Inclusief alle aanpassingen aan de motor, zoals een auto-achterband van 245 mm breed....
Hier de bouw van de voorvork, de poten zijn ruim 60 mm dik.
Lomp, lomper, lompst...mooi hoor! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan