Bezitters van Benelli TRK 502 / X?

*het stoplicht

Vandaag de motor op bokstandaard gedaan en in zijn 1. Het indrukken van de koppeling had geen effect. Het wiel spinde even hard. Daarbij was de ketting ook los.hey schuurde tegen en plaat aan. Bij het rijden hoorde ik ook al van die rare ketting geluiden.
 
Ben je al langs de dealer geweest? Heb je de 1000 km beurt al gedaan? Ketting laten spannen en koppeling laten stellen?
 
Ik heb een 1000 km beurt ingepland. Door drukte zal dit pas over 2 weken zijn. Ik ben gister langs een random garage geweest en die gaf aan dat de koppeling niet goed ingesteld was en stelde deze goed in. Dus probleem opgelost. 1 probleem die niet verholpen is het heel lichtjes op en neer gaan van het stuur op lange stukken. Waarschijnlijk moet het wiel gebalanceerd worden ' i dont know'. Maar dat zal dan wel blijken tijdens de onderhoudsbeurt.
 
Ik heb een 1000 km beurt ingepland. Door drukte zal dit pas over 2 weken zijn. Ik ben gister langs een random garage geweest en die gaf aan dat de koppeling niet goed ingesteld was en stelde deze goed in. Dus probleem opgelost. 1 probleem die niet verholpen is het heel lichtjes op en neer gaan van het stuur op lange stukken. Waarschijnlijk moet het wiel gebalanceerd worden ' i dont know'. Maar dat zal dan wel blijken tijdens de onderhoudsbeurt.
Goed dat het eerste is opgelost. Tweede is ook heel simpel. Ik had het ook zo rond de 50-60 km. Na het balanceren van het voorwiel is het helemaal opgelost!
 
Zoals beloofd hierbij een update (inmiddels 2.400 km).
De eerste week dat ik de TRK502X had moest ik 1.000 km op de klok zien te krijgen. Reden hiervan is dat ik graag de eerste beurt (olie verversen incl. filter, alles even nakijken, ketting spannen) wilde hebben gehad voordat ik mijn trip met een aantal vrienden richting Duitsland ging beginnen voor een aantal dagen. Tijdens de eerste 1.000 km is het volgens het boekje niet geoorloofd om boven de 5.600 toeren per minuut te komen. Dus gewoon lekker rustig toeren en tijdig schakelen. Daar heb ik me netjes aan gehouden en het is me ondanks dat ik destijds tussen de buien door moest rijden prima gelukt om die eerste beurt te halen. Ketting gespannen en alles nagelopen met natuurlijk ook een verse filter en dito olie in het blok. Ik heb de TRK502X met een topkoffer (niet die standaard 52 liter want die is echt gruwelijk groot, maar de geheel zwarte 46 liter). Met een extra rollbag van 50 liter met een spin op de bijrijderszit kon ik dus afreizen naar Duitsland. Ook hierbij moest ik me de eerste 600 kilometer nog wel even beseffen dat ik volgens het boekje max 6.900 toeren mocht draaien. Ook dit is prima gelukt. In Duitsland hebben we in totaal 4 dagen gereden waarbij ik vergezeld werd door een aantal motoren met flink wat meer vermogen (Triumph Tiger 1250, Aprilia Caponord 1000, BMW GS1200, Honda Cross Tourer 1200). Desondanks kon ik in de bochtige wegen van de Eifel prima meekomen. Uiteraard is het zo dat je wel terrein verliest als die mannen vol op het gas gaan maar dat wist ik en vind ik ook echt niet erg. Lekker met elkaar toeren terwijl je toch flink gas kan geven is met elkaar prima gelukt. Wat me opviel is het ongelofelijke grote comfort van het standaard zadel. Zelfs na ritten van 350 kilometer kon ik gewoon lekker zitten en had ik erna ook helemaal geen last. Echt een heel erg fijn zadel. Daar waar anderen onder het rijden even moesten staan kon ik gewoon blijven zitten. Prima dus. De achterrem is inmiddels ook een stuk beter geworden, deze moesten in de eerste periode echt 'ingeremd' worden want in het begin was dit echt niet best. Inmiddels dus een stuk beter. De voorrem is perfect. De vering is voor mijn gewicht echt prima (94kg) en hoef ik dus niets aan te veranderen. Tijdens de diverse tochten waar we flink hebben doorgereden en waar de wegen flinke 'klims' kennen heeft de Benelli zich echt heel goed gehouden. Nooit werd het blok erg warm of heb ik vreemde geluiden of andere zaken gezien, gehoord of gevoeld. Ook qua windbescherming is het voor mij met mijn 1,80 meter helemaal perfect. Er is een verhoogd scherm verkrijgbaar via de dealer (voor ongeveer 100 euro) maar voor mij dus echt niet nodig. Helemaal in mijn nopjes met deze ongelofelijk mooie machine. Ik kreeg ook veel complimenten over de motor, zowel qua uiterlijk, geluid en prestaties (de rijder van de Caponord gaf aan "ik moest flink mijn best doen om je bij te houden"). Tot zover deze update. Ik zal dit vooralsnog blijven doen om eventueel geïnteresseerden en andere bezitters op de hoogte te houden. Ik heb een foto toegevoegd van een van de stops in de Eifel. Prachtige omgeving trouwens!
 

Bijlagen

  • nnaM4I2KRAGz2iRIJfqNcw.jpg
    nnaM4I2KRAGz2iRIJfqNcw.jpg
    315,6 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
VOOR EENIEDER DIE DE NEDERLANDS FACEBOOKPAGINA VOOR DE TRK502 EN TRK502X WIL BEKIJKEN, ZIE ONDERSTAANDE LINK. LEUK OM KENNIS, TIPS, ETC. UIT TE WISSELEN, MOOIE ERVARINGEN TE DELEN.
 
Ik heb een TRK 502 X. 950 km mee gereden en heb vandaag problemen ervaren met het schakelen. Dit gaat stroef. Voor de stoplicht lukt het niet om naar N te schakelen. De koppeling zelf voelt slap aan. Ik kan m te makkelijk doortrekken. Verder was de motor niet normaal warm. Enig idee waar dit soort zou kunnen komen?
Ik herken dit ook wel maar was alleen in het begin... Nu schakelt de motor geheel zonder haperingen.... Voelt duidelijk wanneer deze in de versnelling valt...
 
Hallo!
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe motor, huidige motor is een NC700s.
Ben meer opzoek naar een tour model ivm woonwerk kilometers.

De Benelli trk x trok erg mijn aandacht!! Hebben mensen al ervaring met woonwerk verkeer en met evt onderhoud of problemen?
 
Hallo!
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe motor, huidige motor is een NC700s.
Ben meer opzoek naar een tour model ivm woonwerk kilometers.

De Benelli trk x trok erg mijn aandacht!! Hebben mensen al ervaring met woonwerk verkeer en met evt onderhoud of problemen?
Hallo, ik heb inmiddels 2.600 KM gereden op de X. Geen issues gehad. Bij de eerste beurt (bij 1.000KM) wordt alles nagekeken en ook daar mankeerde niets aan. Ketting en koppeling laten stellen na de eerste kilometers en bij rijdt en schakelt als de beste. 1.400 KM in 4 dagen gereden (in Duitsland) met een behoorlijke variatie aan wegen. Zoals gezegd; totaal geen issues op welk type weg dan ook. Als woon-werk gebruik ik hem niet dus daar kan ik je helaas niets over zeggen. Succes met je keuze.
 
Hallo, ik heb inmiddels 2.600 KM gereden op de X. Geen issues gehad. Bij de eerste beurt (bij 1.000KM) wordt alles nagekeken en ook daar mankeerde niets aan. Ketting en koppeling laten stellen na de eerste kilometers en bij rijdt en schakelt als de beste. 1.400 KM in 4 dagen gereden (in Duitsland) met een behoorlijke variatie aan wegen. Zoals gezegd; totaal geen issues op welk type weg dan ook. Als woon-werk gebruik ik hem niet dus daar kan ik je helaas niets over zeggen. Succes met je keuze.
Bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat de motor bevalt.
Ik ga morgen naar de dealer om te kijken en indien mogelijk een testrit!
 
Bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat de motor bevalt.
Ik ga morgen naar de dealer om te kijken en indien mogelijk een testrit!
Gaaf, veel plezier alvast! Proefrit zal geen probleem moeten zijn, laat nog even weten hoe je het vond.
 
Vandaag naar motoport geweest en werd vriendelijk ontvangen. Waren totaal niet opdringerig. Gelijk op mijn doel af, de Benelli trk x. Wat een geweldige motor!!
Mocht direct een testrit maken, was helemaal verkocht..

Dus gelijk maar een afspraak gemaakt, en volgende week woensdag ben ik trotse bezitter van mijn nieuwe motor!
 
Haha wat gaaf! Ik had echt exact hetzelfde. Fijne dealer, fantastische proefrit en direct verkocht. Wat heb je gekocht (type/kleurstelling)? Ik zag dat je ook op het NL TRK forum hebt aangemeld, leuk! Nu nog het lange wachten tot volgende week woensdag :)
 
Haha wat gaaf! Ik had echt exact hetzelfde. Fijne dealer, fantastische proefrit en direct verkocht. Wat heb je gekocht (type/kleurstelling)? Ik zag dat je ook op het NL TRK forum hebt aangemeld, leuk! Nu nog het lange wachten tot volgende week woensdag :)
Gaat een lange week worden inderdaad 😂
Verder heb ik voor de witte uitvoering gekozen. Vond dat hier de lijnen van de motor beter in uit kwamen!
 
Gister mijn nieuwe motor opgehaald, eindelijk. Gister en vandaag 400 kilometer gereden, op 1 ding na geen problemen opgemerkt.
Tussen de 50 en 65 kmph begint de motor te hobbelen, vermoed dat de voorband opnieuw uitgebalanceerd moet worden..
Verder niets op aan te merken.. Heerlijke tourmotor! Ook gelijk een telefoonhouder bevestigd, past precies mooi tussen het stuur.
 

Bijlagen

  • IMG_20190718_180226.jpg
    IMG_20190718_180226.jpg
    240 KB · Weergaven: 85
  • IMG_20190718_180226.jpg
    IMG_20190718_180226.jpg
    240 KB · Weergaven: 81
  • IMG-20190717-WA0006.jpeg
    IMG-20190717-WA0006.jpeg
    81,2 KB · Weergaven: 84
Helemaal iets anders, maar vanavond de kans gehad hiermee te rijden. Vond het nog wel een leuk ding, stuurt leuk lekker. Beet je weinig pit vond ik, en de sound mocht ook wat bruuter.
Kon mij al bij al bekoren!

IMG_4276.JPG


IMG_4277.JPG
 
Gister mijn nieuwe motor opgehaald, eindelijk. Gister en vandaag 400 kilometer gereden, op 1 ding na geen problemen opgemerkt.
Tussen de 50 en 65 kmph begint de motor te hobbelen, vermoed dat de voorband opnieuw uitgebalanceerd moet worden..
Verder niets op aan te merken.. Heerlijke tourmotor! Ook gelijk een telefoonhouder bevestigd, past precies mooi tussen het stuur.
Van harte gefeliciteerd, hele mooie keuze! Deze kleur heb ik ook, geniet ervan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan