Beverly 500 valt uit bij stoplicht en ploffen in uitlaat bij stilstaan

ych

Rookie
8 mei 2013
21
0
Ik heb recent mijn beverly een onderhoudsbeurt gegeven en hierdoor zijn de meeste problemen al verholpen.

Nieuwe bougies ( twinspark)
Oude zaten onder de roet en waren nat
Nieuwe filter en olie
Gasklep schoongemaakt, zat vol met roet.

Dat regelmatig uitvallen is hiermee verholpen. Nu valt deze weleens uit als ik bij een stoplicht sta. Daarnaast als ik zacht aan komt rijden ploft deze in de uitlaat.
Plus als volgas geef dan houdt deze in. Als ik deze geleidelijk opentrek komt ie wel op toeren.
Het lijkt netals of deze verzuipt.

Ik heb de bobine geprobeerd te meten maar krijg hier geen meting op. Ik wil niet zomaar dingen vervangen zonder dat deze echt kapot zijn.

Waar kan het aan liggen en hoe weet ik of deze niet goed werken.
 
dan valt mijn opa kennis even stil.
een bobine die weigert heb ik ook wel meegemaakt die liet het afweten na een paar kilometer omdat hij dan net te warm werd
 
heeft de motor ooit goed gelopen? klepspeling ooit gecontroleerd? benzineverbruik een normale waarde? olieverbruik? kmstand? ECU uitgelezen op foutmeldingen? Standaard uitlaat, etc etc.

Kortom, je kan dit forum vast wel met meer info voeden dan dat je nu doet. Dat zal vast ook helpen bij het helpen zoeken naar de oorzaak...
 
heeft de motor ooit goed gelopen? klepspeling ooit gecontroleerd? benzineverbruik een normale waarde? olieverbruik? kmstand? ECU uitgelezen op foutmeldingen? Standaard uitlaat, etc etc.

Kortom, je kan dit forum vast wel met meer info voeden dan dat je nu doet. Dat zal vast ook helpen bij het helpen zoeken naar de oorzaak...

Motor heeft altijd goedgelopen. Het is begonnen nadat mn spanningsregelaar het had begeven waardoor mn accu ook stuk is gegaan.
Klepspeling heb ik nog niet gecontroleerd.
Benzine verbruik is neem ik aan normaal. Ik rijd veel op snelweg. 1 : 22 of 23.
Olieverbruik nihil.
ECU moet ik nog uit laten lezen.
Er is zit standaard uitlaat onder. Enige wat aan de uitlaat is gedaan is dat er een uitlaatpakking onder heb gezet. De vorige eigenaar had deze verwijderd.
Ik sleutel er graag zelf aan vandaar ook mijn vraag. Als ik er niet uitkom, of er komt te veel bij kijken, breng ik deze natuurlijk weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan