Betrouwbaarheid Triumph of Yamaha

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
249
3
Brecht (België)
Mijn vriendin en ik zoeken een nieuwe motor die tof rijdt, er leuk uit ziet en die aangenaam genoeg is om een 100-tal km achterop te zitten.
We hebben nu ons oog laten vallen op een Yamaha (jong 2de hands) of van Triumph vinden we nog wel een paar modellen leuk maar zijn vaak al iets ouder en wat meer kilometers op de teller.

Nu onze vraag aan jullie (en we weten dat elk merk zijn fervente voorstanders heeft dus we hopen ook wat op neutrale input of zelfs van mensen die beiden gehad hebben): Welk merk staat beter gekend om zijn betrouwbaarheid? En is er verschil in onderhoudskosten en onderdelen?
 
Ik kan je vertellen dat Triumph ook betrouwbaar is. Heb er 3 versleten (Daytona 600, SpeedTripple 1050 en een Daytona 675) en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten.

Rij nu zo'n 3000km op een Yamaha dus kan daar nog weinig zinnigs over zeggen.
 
Ik heb zelf maar 1 keer pech gehad met 3 keer een Triumph. En nul keer met 2 keer een Yamaha.
Toch schijnt Yamaha tegenwoordig bovenaan te staan qua betrouwbaarheid. Met mijn huidige Ducati heb ik in 33.000 km ook nog nooit een defect gehad.
 
Ik heb zelf maar 1 keer pech gehad met 3 keer een Triumph. En nul keer met 2 keer een Yamaha.
Toch schijnt Yamaha tegenwoordig bovenaan te staan qua betrouwbaarheid. Met mijn huidige Ducati heb ik in 33.000 km ook nog nooit een defect gehad.
De meeste duc’s worden bij deze km stand ingeruild voor een nieuwe :P
 
Ik heb hier een MT125 een TY50, een DT400 en een XT500.
Toevallig liep gisteren bij de XT de ketting op onverklaarbare wijze er af.
En ooit ben ik een keer een voetpakking van mijn DT400 verloren, maar ben er gewoon mee thuisgekomen. De rijschool van mijn dochter heeft een TRX staan met dik 600 dkm. Maar elk merk heeft types die minder betrouwbaar zijn. De betrouwbaarheid zit hem hoofdzakelijk in de sleutelaar. Mijn buurman heeft een HD in zijn schuur, maar ook een groot aandeel van mijn gereedschap. Ik ben overtuigd dat hij er meer onder ligt dan er op zit. Maar over Triumph lees en hoor ik ook weinig gedonder, ondanks Engelse fabrikaten dubieus kunnen zijn. Gewoon kijken wat je aanstaat en fijn te toeren is met z'n tweeën. Veel plezier.
 
Ik zou me over de betrouwbaarheid bij allebei geen zorgen maken. Comfort en rijgedrag zijn veel belangrijker
 
Ik heb hier een MT125 een TY50, een DT400 en een XT500.
Toevallig liep gisteren bij de XT de ketting op onverklaarbare wijze er af.
En ooit ben ik een keer een voetpakking van mijn DT400 verloren, maar ben er gewoon mee thuisgekomen. De rijschool van mijn dochter heeft een TRX staan met dik 600 dkm. Maar elk merk heeft types die minder betrouwbaar zijn. De betrouwbaarheid zit hem hoofdzakelijk in de sleutelaar. Mijn buurman heeft een HD in zijn schuur, maar ook een groot aandeel van mijn gereedschap. Ik ben overtuigd dat hij er meer onder ligt dan er op zit. Maar over Triumph lees en hoor ik ook weinig gedonder, ondanks Engelse fabrikaten dubieus kunnen zijn. Gewoon kijken wat je aanstaat en fijn te toeren is met z'n tweeën. Veel plezier.
Je hebt er ook die meer op hun motorfiets zitten als op hun vrouw.
 
Dat is een moderne TRX, Maar vergelijk dat nu eens met de eerste jaren TDM, daar haalden de meesten de ton niet mee. Om over de TX maar te zwijgen. Elk merk heeft wel eens wat mindere ontwerpen. Triumph is ook gewoon een Japanner, hij wordt alleen niet in Japan gebouwd.
 
Het grote voordeel van een Triumph is dat je na een jaartje of wat een volleerd sleutelaar bent iets wat je met een Yamaha kunt vergeten.
 
Vertel n eens wat je zoekt bedoel om bv nu te zeggen Yamaha is super onzin iemand bekend met de 600 afbrokkelen cylinders en versleten carburateurs ook bij lagere km standen kwaliteit .....,...zo ga je mooi de mist in .
Kijk wat voor merk en type en Google op defecten dan weet je wat je in de gaten moet houden .Het hier steeds omhoog houden van merken koop je niets voor.
Is ook onzin gaat nooit kapot of geen problemen
Wat denk je wat ze in de motorzaken doen alleen olie verversen .
 
Het grote voordeel van een Triumph is dat je na een jaartje of wat een volleerd sleutelaar bent iets wat je met een Yamaha kunt vergeten.
Dat vind ik op dit moment nog geen voordeel :). Zit momenteel thuis met nog wat verbouwingsprojectjes dus heb geen tijd om te sleutelen. Als dat moet gebeuren ga ik er weer veel te weinig mee rijden en dat is nu net wat ik wil vermijden :)
 
Moderne Triumph moet je ook niet aan sleutelen. Ze worden dan ook (deels) in Thailand gemaakt en minder in UK. Geen idee of er een verband is.
 
Vertel n eens wat je zoekt bedoel om bv nu te zeggen Yamaha is super onzin iemand bekend met de 600 afbrokkelen cylinders en versleten carburateurs ook bij lagere km standen kwaliteit .....,...zo ga je mooi de mist in .
Kijk wat voor merk en type en Google op defecten dan weet je wat je in de gaten moet houden .Het hier steeds omhoog houden van merken koop je niets voor.
Is ook onzin gaat nooit kapot of geen problemen
Wat denk je wat ze in de motorzaken doen alleen olie verversen .
sorry orangektm maar je bericht had wat ontcijfering nodig.
Het gaat momenteel nog tussen een Yamaha xvs950 van 2018 met 2000km of een triumph Bonneville of streettwin. Voor hetzelfde budget als de yamaha, zijn er dan wel enkel te vinden met meer jaren en kil
 
Belangrijk bij de koop garantie BOVAG onderhoud historie en niet aflaten schepen hierover schade verleden ga proefrijden op meerdere motoren van de zelfde type ook als leek merk je snel verschillen .

zet je vragen op papier als je voor je motor staat vergeet je alles blijft de verliefdheid over . Dat zie je zo vaak gebeuren en zo word de grootste zooi verkocht.

Elke motor heeft zwakkere punten bv vering opstaphoogte of bv reparatie die je vaker hoort bv Aprilia V2 dynamo is bekend.
Als dat gerepareerd is mag je er van uitgaan dat jij er geen om kijken aan hebt .
Zo doe ik dat altijd
 
Belangrijk bij de koop garantie BOVAG onderhoud historie en niet aflaten schepen hierover schade verleden ga proefrijden op meerdere motoren van de zelfde type ook als leek merk je snel verschillen .

Zijn je punten op? :P

Maar idd, gewoon proefrijden op verschillende fietsen van hetzelfde model, kijken of de boekjes erbij zitten, garantie is altijd goed, en kijken/informeren of er schade mee gereden is (meestal wel zichtbaar)
 
Onderhoud en gebruik bepalen voor een groot deel de betrouwbaarheid.
Ik rij al jaren Italiaanse auto's, nog nooit problemen gehad. De tweewieler is een Yamaha en net als al z'n voorgangers ook feilloos tot nu toe.
Slecht wordt niet meer gemaakt denk ik, maar elk merk heeft wel eens een misser
 
Terug
Bovenaan Onderaan