Beste a2 motor?

ingomar

Rookie
Lid geworden
7 jun 2024
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van mijn a2 motor.
Nu heb ik als eerste motor een Aprilia Dorsoduro gekocht maar deze bevalt niet echt. Hij bokt veel te veel en na een half uur zit het zadel echt voor geen meter meer. Heeft een van jullie nog suggesties voor een goeie a2 motor ik ben 1.90 dus een mt-07 of iets dergelijks zit voor mij niet lekker. En ik wil er maximaal ongeveer 5000 euro aan uit geven.
 
Een 2 cilinder gaat sneller bokken dan een 3 of 4 cilinder. Maar ook dat is weer heel merkgebonden. Bovendien zikn de meeste A2 motoren 2 cilinders. Je zou kunnen testrijden op een triumph tiger sport 660, gezien je gestalte. Dat is een driecilinder en hij bokt totaal niet. Triumph heeft de fueling op orde op de meeste van zn motoren, zeker op de triples. Er is een 35kw versie.

Edit...sorry voor de suggestie. Te recent, want ik vrees dat je budget het niet gaat redden
 
Laatst bewerkt:
Er is natuurlijk maar een echt verstandige keuze als ik je verhaal zo lees. Ik zou voor een knal rode hayabusa met 35kw op kenteken maar dan stiekem wel gewoon vol vermogen.
 
Heb je toevallig ook nog enig advies m.b.t. de lengte van de achterbrug?
Ja hoe langer hoe beter, hoe zit het dan met bochten hoor ik je vragen? Nou voor bochten moet je remmen en remmen is voor watjes dus daar moet je niet bij stilstaan.
 
Suzuki GSF600 Bandit 😎
4 cilinders.
Vrij veel begrensde 35kW fietsen tegengekomen toen ik voor mijn Bandit ging kijken. Schijnt vrij eenvoudig met een paar bussen in de inlaat/uitlaat te begrenzen en ook nog prima te rijden.
En zodra de begrenzing er uit mag, een heerlijke motor om lekker rustig mee te toeren, maar ook om lekker tussen de velden door te bleehren! 😁

En ver onder je budget, dus je kan hem helemaal naar eigen smaak verbouwen! 🤭
 
Een 2 cilinder gaat sneller bokken dan een 3 of 4 cilinder. Maar ook dat is weer heel merkgebonden. Bovendien zikn de meeste A2 motoren 2 cilinders. Je zou kunnen testrijden op een triumph tiger sport 660, gezien je gestalte. Dat is een driecilinder en hij bokt totaal niet. Triumph heeft de fueling op orde op de meeste van zn motoren, zeker op de triples. Er is een 35kw versie.

Edit...sorry voor de suggestie. Te recent, want ik vrees dat je budget het niet gaat redden
Die is inderdaad net iets te duur je 😝
 
Er is natuurlijk maar een echt verstandige keuze als ik je verhaal zo lees. Ik zou voor een knal rode hayabusa met 35kw op kenteken maar dan stiekem wel gewoon vol vermogen.
Hahaha, dat lijkt mij niet zo heel erg verstandig 😂
 
Suzuki GSF600 Bandit 😎
4 cilinders.
Vrij veel begrensde 35kW fietsen tegengekomen toen ik voor mijn Bandit ging kijken. Schijnt vrij eenvoudig met een paar bussen in de inlaat/uitlaat te begrenzen en ook nog prima te rijden.
En zodra de begrenzing er uit mag, een heerlijke motor om lekker rustig mee te toeren, maar ook om lekker tussen de velden door te bleehren! 😁

En ver onder je budget, dus je kan hem helemaal naar eigen smaak verbouwen! 🤭
Dat is inderdaad wel een mooie motor maar jammer dat die carburateur heeft. Ben toch op zoek naar een injectie
 
Goede motor voor 1m90 lichaamslengte, A2 geschikt, moet binnen je budget passen, met injectie ...

Suzuki V-strom DL 650?
 
Kijk eens naar een NC700/750X

Of alle andere allroad motoren die op A2 kunnen van 6-800cc
 
Je kan ook kijken voor een betere buddysit. Dan zit je een stuk beter. Ik vind een goede buddysit bij de meeste motorfietsen een goede investering. Voor het bokken, misschien moet je nog even oefenenen en wennen aan de motor. Ik heb nog nooit op de specifieke motorfiets gereden, maar zit je dan niet vaak gewoon een versnelling te hoog?
 
maar zit je dan niet vaak gewoon een versnelling te hoog?
:Eens:

M'n Deauville is ook een tweepitter, maar die rijd erg soepel zolang ik hem hoog genoeg in de toeren hou - zo rond de 3000, afhankelijk van de versnelling.
 
Je kan ook kijken voor een betere buddysit. Dan zit je een stuk beter. Ik vind een goede buddysit bij de meeste motorfietsen een goede investering. Voor het bokken, misschien moet je nog even oefenenen en wennen aan de motor. Ik heb nog nooit op de specifieke motorfiets gereden, maar zit je dan niet vaak gewoon een versnelling te hoog?
Dat zou je inderdaad denken ja maar het is een bekend probleem bij de Dorsoduro's. Rotondes moet je al in z'n 1 rijden en 80 wegen Max in z'n 4 met 5k touren. Kan het wel laten verhelpen door de software aan te pakken maar ik kijk liever naar wat anders. Rij ongeveer 500 km per week.
 
Ik kwam er onlangs achter dat mijn Ducati monster s2r 1000 (is te koop) ook terug getuned mag worden naar A2. Althans er is een kit voor te koop en een bezoek aan de rdw zal nodig zijn.
Hoe dat rijdt geen idee, zadel zit wel lekker met vol vermogen 😉
 
Laatst bewerkt:
Dat zou je inderdaad denken ja maar het is een bekend probleem bij de Dorsoduro's. Rotondes moet je al in z'n 1 rijden en 80 wegen Max in z'n 4 met 5k touren. Kan het wel laten verhelpen door de software aan te pakken maar ik kijk liever naar wat anders. Rij ongeveer 500 km per week.
De rijder kan zich ook aanpassen aan de motor.
In de eerste versnelling over een rotonde :? 8)7 even met wat meer tempo er over.
Bij lastwissel de koppeling er kort bij pakken.
Het went.

Maar voor nu lijkt de liefde al over.
 
Ik heb zelf nog nooit op een Dorsoduro gereden en heb dus geen idee wat TS ervaart als bokkerig rijden. Oudere Ducati's hebben wel een loopcultuur met bokkerig karakter en met die ervaring kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Niet elke 2 cilinder bokt bij lage toeren. Een classic Triumph parallel twin vanaf 2016 loopt zijdezacht bijvoorbeeld en een Kawasaki Versys 650 ook.

Versys is trouwens een optie voor TS, mits je kan leven met de looks.

Krap binnen het budget, maar met goed zoeken zou een Triumph Tiger 800 ook een kandidaat kunnen zijn. Met zijn 3 cilinder in alle toeren soepel.
 
Nc750x. Dan heb je ook nog lekker wat koppel. Superzuinig en laag zwaartepunt. En met bagageruimte!
 
Een 2 cilinder gaat sneller bokken dan een 3 of 4 cilinder. Maar ook dat is weer heel merkgebonden. Bovendien zikn de meeste A2 motoren 2 cilinders. Je zou kunnen testrijden op een triumph tiger sport 660, gezien je gestalte. Dat is een driecilinder en hij bokt totaal niet. Triumph heeft de fueling op orde op de meeste van zn motoren, zeker op de triples. Er is een 35kw versie.

Edit...sorry voor de suggestie. Te recent, want ik vrees dat je budget het niet gaat redden
Duh, cilinders zijn net als wielen. Alles boven de 2 is teveel.
 
Persoonlijk vind ik het geluid van een 4 cilinder beter klinken.
Dit is ook de reden waarom ik vorig jaar een Honda CBR650R heb gekocht.
Goeie kwaliteit en nog geen problemen mee gehad
Yup na mn lessen op de CB650R wilde ik er ook 4 en ben voor een 98er 600 Bandit met carbs gegaan. ❤️

(en direct een Ali Yoshi erop voor een iets lekkerder geluid)

Heb zo'n vermoeden dat al die 600/650 4 cilinders wel leuke motoren zijn om mee te beginnen. Ze lijken vrij makkelijk te begrenzen naar 35kW en geven nadat je die eruit mag halen nog een bak extra fun.
 
Persoonlijk vind ik het geluid van een 4 cilinder beter klinken.
Dit is ook de reden waarom ik vorig jaar een Honda CBR650R heb gekocht.
Goeie kwaliteit en nog geen problemen mee gehad
Ik heb er drie keer geprobeerd eentje te kopen.
In 2022 bij twee dealers en in 2024 het nieuwe model met e-clutch.
Niet leverbaar. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan