Bestaat er een waterdichte overall voor in de zomer ?

Thumper

MF veteraan
Lid geworden
13 apr 2003
Waarderingsscore
871
Voor het woonwerk verkeer in combinatie met het weer van afgelopen tijd zoek ik dus een overall voor in de zomer die waterdicht is.

Nu heb ik een broek die je aan een jas ritst, die als het regent evengoed zeiknat wordt.
Ik snap ook werkelijk echt niet waarom dat zo werkt met een losse binnenvoering die waterdicht zou moeten zijn.

Eigenlijk net zoals mijn "goedkope" winterpak maar dan niet zo warm en dik.
Dus, weet iemand iets ?

Revit paramount GTX misschien?

Ziet er goed uit, maar stervensduur zeg😲 €1.599,-!!

Mocht je een L nodig hebben kan je hem ook al voor de helft vinden:
En anders is hij ook wel goedkoper te vinden, maar niet voor de helft.

Goeie tip ! Geen garantie, maar dat durf ik aan voor die prijs :t
(Mijn leren Revit pak gaat al ca 25 jaar mee)

Voor 1500 koop je ook een heel fatsoenlijk gelamineerd Goretex pak. Als je jas lang genoeg is en over de broek valt gaat dat echt niet lekken. Dat is toch veel praktischer dan zo'n overall? Ik heb ook zo'n winter overall gehad, paar keer gedragen en weer verkocht, wat een onding. Net als die regenoveralls, wat een gekloot.

Ik heb nu een winter overall die nieuw 250 euro kostte en ben helemaal wild van dat ding.
Droog, warm en vrij makkelijk in gebruik.
Hij is alleen wat stug en lomp.
Het hoeft niet mooi of fancy te zijn, het is voor te werk.

Een los regenpak of losse binnenvoering vindt ik inderdaad niks.

Ik heb al 20 jaar een Louis.de regenoverall. Heel fijn voor vakantie over mijn BMW Dakar pak(doorwaai) heen. Vooral met kamperen is dat prettig. En ik heb een husky winterpak, ook fijne ervaring mee. Het is denk ik vooral hoe je het gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld bijna altijd mijn normale kleren onder mijn motorkleding.

Ziet er goed uit, maar stervensduur zeg😲 €1.599,-!!
Dan zou ik liever eens kijken in een outdoor zaak. Die hebben ook vaak goede en lichte regenkleding. Ook niet goedkoop, maar geen 1.600 euro.

het woordje zomer maakt het wel lastig,

Aangezien het weer hier erg flexibel is zal ik maar zeggen. Soms vroeg in de ochtend tikken we de 15 graden aan.
Met regen is dit. Ook goed erg fris. Maar afgelopen dagen tikken we rond de 30 bijna aan. Dus tja…

het woordje zomer maakt het wel lastig,

Aangezien het weer hier erg flexibel is zal ik maar zeggen. Soms vroeg in de ochtend tikken we de 15 graden aan.
Met regen is dit. Ook goed erg fris. Maar afgelopen dagen tikken we rond de 30 bijna aan. Dus tja…
Met dit weer trek je uiteraard een ander pak aan. Zo simpel is het.

Met dit weer werkt maar één ding en dat is een doorwaai jas en broek!

Zo'n overal is leuk, maar als je met 35 graden wilt gaan rijden bak je echt hard zodra je onder de 80 gaat rijden.

Voor een fractie van de prijs heb je een doorwaai jas, broek en regen overal!

Voor het gemiddelde Nederlandse weer tot 24 graden kun je prima uit de voeten met gelamineerde goretex kleding. Kan dan ook voor een jas met ventilatie ritsen

Terug
Bovenaan Onderaan