Benzinepomp rechtstreeks op de accu hoor je dan de pomp?

15 aug 2008
174
1
Als ik dit doe moet je dan de pomp horen? Aprilia Futura. Pomp is inmiddels uit de tank en als ik er 12 volt opzet hoor ik niks pompen.
 
Vonkjes zijn ook vaak een indicatie da de pomp iig stroom trekt. En sommige pompen ratelen echt, andere zoemen... Ja je zou wel wat moeten horen
 
Er zijn ook pompjes die pulsgestuurd zijn. Als je die direct aan 12 volt legt doen ze 1 actie. Daarna doen ze niks meer. Zou je tikken met de aansluiting dan pompt de pomp ook. Deze werken dus uitsluitend met een voorgeschakelde pulsgenerator.
Alleen durf ik niet te zeggen wat er in jouw motor zit.
 
Er zijn ook pompjes die pulsgestuurd zijn. Als je die direct aan 12 volt legt doen ze 1 actie. Daarna doen ze niks meer. Zou je tikken met de aansluiting dan pompt de pomp ook. Deze werken dus uitsluitend met een voorgeschakelde pulsgenerator.
Alleen durf ik niet te zeggen wat er in jouw motor zit.

:N

puls-gestuurd. zet je er constant stroom op draait ze ook constant.
 
1388455
 
Ik denk dat je in de war bent met een stappenmotor. Een stappenmotor zou niet werken met deze methode, die verwacht wisselspanning en gaat alleen zoemen als je er een gelijkspanning op zet.

Constante spanning op een pwm motor zorgt gewoon vooreen constante maximale snelheid (mits spanning en stroom voldoende zijn). Maar velen vinden dit dus niet leuk voor langere perioden. Waarbij bijv. injectoren (spoelen) gewoon doorfikken.
 
Bij deze Aprilia zoemt de pomp een aantal seconden wanneer je het contact schakelt.

dat is alleen om het brandstofsysteem op druk te brengen, daarna zal hij pas weer draaien als de motor loopt
Mijn Tuono doet dat ook, net als de SP1 die ik had.
De oude fireblade pompte zolang als nodig was om de vlotterkamers te vullen, daarna sloeg ie af.

@TS, Krijg je wel spanning op de stekker als je contact aanzet?
Als het goed is riedelt de motor een soort zelf diagnose test af bij aanzetten van contact, daarbij hoort ook het op druk brengen van het brandstofsysteem.
Ik bedenk me ook net dat van mijn SP1 de brandstofpomp wel draaide bij rechtstreeks spanning erop, sluit je de pomp wel goed aan?
Plus op plus , min op min.
 
Terug
Bovenaan Onderaan