Benzine in carter XS400 DOHC

bigchief

Rookie
28 apr 2018
20
0
Hallo techneuten.

Laatst de motor na de winterstalling weer gestart. Hij liep in één keer , maar toen ik naar de rechterkant keek , kwam er toch een partij schuim en drab uit mijn carter ontluchting. Direkt pijlglas bekeken en het oliepijl was veel te hoog. Olie eruit laten lopen en hoewel er ca. 2.5 liter olie in gaat kwam er 5 liter olie/benzine mengsel uit.:( Nu lekt één carb. wat benzine, maar hoe komt dit in het carter dan? Heb nog een andere carb. liggen en heb flotter naald en nieuwe pakking gemonteerd, waarna ik de olie ververst heb. Maar het probleem blijft: weer benzine in carter.8)7

Iemand?:?
IMG-20180828-WA0000.jpg
 
De vlotternaald dicht niet af. Dan loopt de benzine door het inlaatkanaal door de inlaatklep langs de zuigerveren het carter in. Andere optie is via de luchtfilterkast en dan de carterontluchting.
Maar in beide gevallen moet je de carburateur minstens schoonmaken maar reviseren is net zoveel werk en dan heb je een nieuwe vlotternaald.
 
De vlotternaald dicht niet af. Dan loopt de benzine door het inlaatkanaal door de inlaatklep langs de zuigerveren het carter in. Andere optie is via de luchtfilterkast en dan de carterontluchting.
Maar in beide gevallen moet je de carburateur minstens schoonmaken maar reviseren is net zoveel werk en dan heb je een nieuwe vlotternaald.
Dat is 1 mogelijkheid.

Andere mogelijkheid is dat de yamaha een benzinekraan met vacuümslang heeft.
Als dan het membraan in de benzinekraan lekt stroomt de benzine via het vacuümslangetje het inlaatspruitstuk in.
En vervolgens via de inlaatklep de cilinder in en langs de zuiger het carter in.
 
Bedankt voor jullie reakties. :} Luchtfilterkast zit er niet meer achter zodat ik dit weg kan strepen. Op de originele xs400 seca zit idd. een benzinekraan met een vacuumslang. Mijn café racer heeft dit echter niet meer . Dus blijft een lekkende vlotternaald over en dit verhaal heb ik al een keer eerder gehoord , dus maar even een revisie setje bestellen.

Gr Pieter
 
Maar als er zo veel benzine bij de olie zit, dan heb je vast de benzine kraan oplaten staan anders kan er nooit zoveel benzine bij de olie komen.
of zie ik dit verkeert, ik heb namelijk ook zoiets, alleen was bij mij de vlotter lek .

gr 8-)
 
Een andere optie om dit probleem te voorkomen, is een andere benzinekraan monteren, namelijk een handmatige. Oftewel je moet dan als je gaat rijden de kraan openzetten en als je de motor wegzet weer dicht zetten. Dan kan namelijk geen benzine door de carbs lekken in het carter. Enige wat je dan moet hebben is discipline om de benzinekraan na het rijden op deze motor dicht te zetten.
 
Een andere optie om dit probleem te voorkomen, is een andere benzinekraan monteren, namelijk een handmatige. Oftewel je moet dan als je gaat rijden de kraan openzetten en als je de motor wegzet weer dicht zetten. Dan kan namelijk geen benzine door de carbs lekken in het carter. Enige wat je dan moet hebben is discipline om de benzinekraan na het rijden op deze motor dicht te zetten.
dat de vlotter blijft lekken is dan geen probleem meer ?
 
Nee, in ieder geval niet wat het vollopen van het carter betreft, want er stroomt geen benzine meer naar de carburateur.
 
Ik heb nieuws voor je,tijdens het draaien stroomt er altijd benzine het inlaat kanaal in,anders loopt de motor niet:Y;)
Klopt, maar als die vlotternaald nog verder naar de klote gaat rijdt je motor op den duur ook niet meer.
Al wel eens gehad. En toen stond ik best even raar te kijken.

Revisiekitjes zijn ongeveer even duur als een andere kraan. Ik zou dat pad bewandelen.
 
en tijdens het draaien van het blok mag het wel in het inlaatkanaal lopen dus ?
Ik zeg alleen dat het vol stromen van het carter opgelost is. Als je hebt vastgesteld dat er een probleem is lijkt het mij sowieso een goed idee om het aan te pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan