Benzine damp

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Motor Gs 750 met VM26SS carbs.
Waarschijnlijk verdamp er benzine door de "air vent pipes " die met de open lucht in verbinding staan.
In ieder geval, ik moet starten met de kraan op PRI anders duurt het een eeuwigheid.
Ik weet dat er moderne oplossingen zijn, maar hoe pas ik die toe en welke zijn geschikt?
Ik heb al eens gegoogled op "car solenoid valve 12 volt evap" maar heeft iemand een andere oplossing?
 
Als je een motor met carbs 2 weken niet gebruikt hebt, is het normaal dat de kraan op pri moet. Dat is vaak na 1week al zo.
Of je moet dagelijks gaan rijden natuurlijk.
Als er een acceleratiepomp op zit kun je ook een paar keer gas geven.
 
Motor moet na zo,n korte tijd gewoon op de gewone stand te starten zijn,dat je benzine lucht ruikt
is waarschijnlijk het gevolg van een lekkage ergens in het brandstofsysteem,dat zal ook de oorzaak
zijn van het slechte starten.Het kan ook zijn dat de vacuümkraan niet goed afsluit daardoor kan benzine door blijven
lekken en dat kan ook benzinelucht veroorzaken.Ook nooit de kraan op de pri stand laten staan als de motor stilstaat.
 
Laatst bewerkt:
hij spreekt toch nergens van een benzine geur ? hij heeft net te weinig benzine in de carbu's om te kunnen starten.
 
Ja, dat is het probleem nu juist JANBROS, RG-Gamma heeft ergens wel gelijk. Het ruikt regelmatig naar Benzine. (hoe hij dat wist is een raadsel :? )
Maar er staat nog een tweewieler ....
Maar JAnbros heeft ook gelijk, net te weinig benzine om fatsoenlijk te kunnen starten.
RG-gamma, lekkage kan je zien tegenwoordig goed zien door de ethanol meuk. Maar dat is er niet. Enige mogelijkheid is dat de pakkingen van de vlotterkamer flink doorlaten/ of de beluchting van de vlotterkamers. Daarom zat ik te denken om de 2 slangetjes ( 4carbs = 2x 2 ) met een Y stuck te verbinden en daaraan zo'n solenoid valve aan te sluiten. Maar om daarin geld te steken vroeg ik me af of meerder mensen dit probleem hebben...
 
Ja, ik heb een CB750 Bol d'Or gehad met die kenmerkende kwaal. Om gek van te worden, maar nooit de moeite genomen iets aan te doen. Kan je de beluchting niet verkleinen?
 
Het stinken naar benzine heeft een oorzaak en is niet normaal bij een motor,anders zou iedereen er
over klagen,bijvoorbeeld oudere vacuüm kranen kunnen gaan lekken en dan krijg je hetzelfde effect
dan dat de kraan op de pri stand staat gevolg kan zijn dat je motor verzuipt en zelfs het carter of luchtfilter
kan vollopen met benzine als de motor maar lang genoeg stil staat.Dus controleer eerst of de kraan goed dicht
is als hij in zijn normale stand staat.Ik heb het tijdens mijn werk als motormonteur allemaal meegemaakt,van volgelopen cilinders
,luchtfilterhuizen tot een carter vol met benzine.
 
De Vacuumkraan heeft in 2015 een nieuwe revisieset gekregen.
Op de PRi staat hij heel even voor het starten namelijk.
Volgelopen cilinders en carters nog geen last van gehad.
Ik meen dat tegenwoordig er een klepje zit op de beluchtingsslang van de carbs?
 
De Vacuumkraan heeft in 2015 een nieuwe revisieset gekregen.
Op de PRi staat hij heel even voor het starten namelijk.
Volgelopen cilinders en carters nog geen last van gehad.
Ik meen dat tegenwoordig er een klepje zit op de beluchtingsslang van de carbs?
Tegenwoordig heb je geen carbs meer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan