Benelli proefrijden bij MVM De Meern

@Stoffels1980 Heb jij die foto nou zo raar gemaakt of staat jouw achterwiel (of wellicht meer) een tik naar links?
Doet mij denken aan mijn Kymco K-Pipe 125, waarbij het achterwiel ook niet gecentreerd stond. Ben er nog voor terug geweest naar de importeur.

Zo hoort ie (ik heb even de lijntjes er bij getekend in lijn het het achterlicht);

Bekijk bijlage 1456038

Hier mijn K-Pipe 125. Volgens de importeur was er een nieuwe achterbrug gemaakt, speciaal voor dit probleem. Nou, hier zie je de nieuwe achterbrug. :+
Het reed er niet minder om, maar het zag er niet uit en dan zie je echt dat Kymco een B-merk is in bepaalde opzichten. Het kostte dan ook geen drol. :P

Bekijk bijlage 1456039

@Jenkins
Wat betreft 502C; ik heb 'm bij MVM even kort gereden, want ze hebben daar een demo.
Ik ben niet van de cruisers, maar was wel even benieuwd. Ik vind cruisers niets, omdat ze vaak zwaarder zijn en je zit wel relaxt, maar met die forward controls en relaxte zit ben je totaal niet wendbaar. Ik zit liever wat actiever op een motor, dan heb ik in elk geval het gevoel scherper te kunnen sturen. Ook tussen de files door wil ik gewoon scherper kunnen sturen en een actievere zithouding hebben. Ik ben ook niet van de supersports, dat is té actief. Gewoon naked of sport toer of een supermotard oid. Maar wil je relaxt ploffen, dan is het best een leuk motortje. Lekker geluidje, de remmen doen het een stuk beter dan die van de BN302 en het ziet er kek uit. Op de snelweg heb je niets te zoeken, bij 120 a 130km/u moet je al flink aanpoten en waai je er zo wat van af. De top ligt ergens rond de 170km/u, wat op GPS net 150km/u is. De teller wijkt dus flink af, zoals je wel vaker ziet bij Chinese motoren. Zo hard wil je absoluut niet op het ding rijden; lekker binnendoor ploffen op je gemak. Hoeveel vermogen heb je binnendoor nodig? Die 48 pk is genoeg. Ook het koppel zorgt er voor dat je de meeste auto's te snel af bent, op elektrische na. Zeker nu je straks max 100km/u mag rijden, heb je niet eens meer vermogen of koppel nodig. Sowieso is over het algemeen A2 / 35kW/ 48 pk genoeg om vooruit te komen. Ik zou zeggen; bel eens met MVM De Meern en vraag of je een keer langs kan komen voor een proefrit of huur 'm daar eens een dag (denk dat het verhuurseizoen daar weer in maart start).
Het was me nog niet eens opgevallen maar ik denk dat het te maken heeft met hoe ik de foto heb gemaakt.... Anders staat het allemaal wel errug vreemd... Zal vanaaf nog eens ff checken... :)
 
Ik ga dit weekend de 502c testrijden,
Ben benieuwd..
Hoe is benelli nu op de markt, sinds het overgenomen is?

Heb wat twijfels daarover..

Gewoon proefrijden en kijken hoe jij het ervaart. De 502C is best een leuke motor. Teller wijkt wel behoorlijk af.
Benelli is in principe nu Chinees en ik verwacht dat ze elk jaar beter worden. Kijk naar wat andere motoren, Japans of Europees oid die soortgelijk zijn, vergelijk vermogen, onderhoudsinterval, prijs etc. en bepaal dan of het wat voor je is. Persoonlijk ga ik liever voor veilig en kies ik wat Japans, maar op die manier worden kleinere merken natuurlijk nooit groot. En iets uit China hoeft geen rotzooi te zijn, anders had BMW bijv. ook geen motorblokken daar laten bouwen. Zelf vind ik de Imperiale 400 wel grappig als motortje voor erbij, maar die kost dan ook weer een stukje minder dan de 502C.
 
Terug
Bovenaan Onderaan