Belgische bestuurders

Rutgergr

MF veteraan
Donateur
Lid geworden
20 jan 2023
Waarderingsscore
2.752
Nee het is nog geen vrijdag en ik vraag mij dit oprecht af. Niet om te discrimineren want ik mag onze Belgische vrienden graag....

Maar waarom blijven Belgische bestuurders altijd links rijden op de snelweg. Hier in Brabant zijn er natuurlijk een hoop Belgen op de weg en ik erger me er vaak groen en geel aan... Vanochtend ook weer, hele stukken erachter op de linkerbaan op de A27. Meerdere auto's gaan dan de hele tijd achter ze naar rechts en weer naar links en weer naar rechts om ze wakker te schudden maar nee hoor. Veel bestuurders halen ze dan rechts in. Op een gegeven moment zelfs een ambulance met zwaailicht en sirene die ze nauwelijks naar de rechter baan kan krijgen.... Als je er dan eindelijk voorbij gaat zijn ze zich vaak van geen kwaad bewust, zelfs bij rechts inhalen niet en worden ze niet boos.... Wordt er in België niet geleerd om altijd rechts te rijden of heeft dit nog steeds te maken met de slechte kwaliteit asfalt en de spoorvorming rechts??
Dit is natuurlijk niet alleen van vandaag maar een jarenlange observatie van de wit met rode nummerplaten... :+

Laatst bewerkt:
Ik heb deze ervaring vooral met Duitsers, al gaan die best rap opzij na een korte knipper met grootlicht (om daarna gelijk weer naar links te gaan). Belgen vind ik over het algemeen heel onbetrouwbaar rijden, met onvoorspelbare zijdelingse verplaatsingen en natuurlijk hun eeuwige drang om dat schijt mistachterlicht in de regen te gebruiken.

Mij valt altijd een beetje op dat Belgen niet echt goede rijders zijn. Maar in Nederland vind ik ze niet vaak te hard rijden, eerder irriterend net wat te langzaam. Heeft misschien te maken dat we inmiddels zo'n beetje naast Zwitserland en Italië een van de hoogste boetebedragen te wereld hebben? En krijgen de Belgen hun rijbewijs als statiegeld als ze een kratje trappist kopen?

Volgens mij kun je in België nog steeds rijles krijgen van je ouders.... dan leer je dat gedrag ook niet echt af natuurlijk... Maar toch.

Wat je beschrijft geldt niet alleen voor Belgen; hele kuddes Nederlanders blijven ook kilometers lang onnodig links plakken B|.
Vooral de middelste rijstrook is populair. Op stukken met 3 rijstroken kan ik soms kilometers lang rechts houden terwijl iedereen in een treintje in het midden blijft rijden.

Vooral de middelste rijstrook is populair. Op stukken met 3 rijstroken kan ik soms kilometers lang rechts houden terwijl iedereen in een treintje in het midden blijft rijden.
Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht kun je mooi rijstrook 1 en 2 gebruiken want die blijven vrijwel altijd leeg.

Als dat de problemen zijn waar men over in zit, analyseert of zich zelfs aan moet ergeren, dan heb je het verder echt véél te goed :) :t

Ik erger me er ook aan sommige rijstijlen en liet me wel eens opnaaien. Nu laat ik de boel de boel en dat kost soms moeite....:X
Boetes 2025:
Rechts inhalen- €310,= voor jouw.
Onnodig links rijden buiten snelweg of autoweg-€310,= voor de Belg.
Maar ja, geen handhaving, geen beschaving.

der mittelbahn fahrer

Ik wacht nog even op onze Belgische forumleden of ze met goede verklaringen komen voor het linksrijden... en het mistachterlicht wat @SjeeleBrik noemt mogen ze ook verklaren.

Ik wacht nog even op onze Belgische forumleden of ze met goede verklaringen komen voor het linksrijden... en het mistachterlicht wat @SjeeleBrik noemt mogen ze ook verklaren.
Heb je daar de tijd voor 🤔 🫠

Lijkt me meer een futiele,puntloze exercitie :+

Geef je verder ook verklaringen af over jouw "kleine" tekortkomingen?🤓🫣

Al te beginnen met dit inclusieve topic👌

Geen ervaring hier met Belgen op de snelweg,…. :?

Maar in het algemeen veel middelbaan plakkers bijv. A1 die ik meestal links voorbij knal; kan ik ff ‘spelen’ met het gas op de doorgaans saaie snelweg.

Voor de de rest heb ik geen last van, ik rij toch heel beheerst op de snelweg, de meesten halen mij in…._O-…enneh alle tijd…:+

Terug
Bovenaan Onderaan