Beginnen met motorrijden.

blindelings vanuit gegaan dat dat ook wel duidelijk was gezien hetgeen waarna ik zoek en wat ik ermee wil doen.
Dat je bedoelde dat het mogelijke vallen op zand zal zijn was me wel duidelijk. :Y
Bij welke snelheden niet. Hoe voorzichtig dan wel roekeloos je bent kan ik niet aflezen aan je eerdere posts.


wel wat Vespa's en Thomosjes in en uitklaar gedraaid, maar dat stelt natuurlijk niets voor
Echt wel. :Y Mooie basis om mee te beginnen.


dat ik niet zomaar als een idioot
Voor het geval je misschien denkt dat ik je zo had gelabeld vanwege je autisme. Ik heb meerdere vrienden en familieleden met autisme. Die functioneren allemaal prima. (ook niet altijd, maar dat doet niemand) ;)
 
Ach als je op gaat letten vind je in iedereen wel iets van het autistisch spectrum.

Maar die Duke 790 is helemaal geen verkeerde fiets om op te lessen of om particulier te bezitten! Veel plezier met les 1.
 
Vandaag even een aantal motorfietsen bekeken die eventueel in aanmerking kunnen komen voor mij, erg leuk om eens bij de motor zelf te staan ipv alleen een plaatje via internet te bekijken. Bepaalde modellen zoals de BMW R1200 G waren toch wel behoorlijk indrukwekkend en veel groter dan ik had verwacht, helemaal met de zijkoffers er op zijn het grote motoren. Daar in tegen is de KTM 390 weer echt een speelgoed motortje als je het naast elkaar zet, de BMW G 650 GS viel mij goed in de smaak en ook qua grote is dit net overal mooi tussenin. Ja, had toch wel even een big smile op mijn gezicht staan toen ik naast de motoren stond.

Toch blijft het jammer dat je een groot prijsverschil blijft houden tussen de 250/400 cc klasse en alles daar boven tot 800cc. Als ik naga dat je bijvoorbeeld een Suzuki V-Strom 250A nieuw voor een 5000 euro hebt.... alleen mis je dan puur het vermogen om lekker mee te gaan op de snelweg.

Ik zag dat ik ook uitstekend weer ga krijgen vanaf volgende week, alles rond het vriespunt met lekker vies natte sneeuw en alles, exact wat ik wou en ben er dan ook blij mee dat ik nu begin, dat was ook 1 van mijn vereisten toen ik besloot dat ik toch echt binnen een jaar of twee wou beginnen aan rijlessen. Vandaag ook nog even met mijn moeder er over gehad dat het wel mooi uitkomt met het slechte weer en stond met haar ook nog in gesprek over de aanschaf van een motor zelf. Zij heeft ook wel zoiets van...... waarom een motor aanschaffen van een 2000 euro met onderhoudt terwijl je een nieuwe hebt voor een 5 tot 6 duizend euro, reken daarbij nog eens 500 euro per jaar op voor onderhoudt kosten en je bent een heel eind.

Ik denk dat bij mij nu steeds de vraag blijft staan wat mij in gedachte in de weg zit, is dat ik geen idee heb hoe snel iets kapot gaat. Stel.....


Goedkope nieuwe motor die aan mijn smaak voldoet, alleen in power wat mist. Ik ga stunten (door een ondiepe rivierbedding rijden) en crash (val met 5 kilometer per uur om), hoeveel schade heb je dan direct aan een motor als deze? Stel ik ga een gravel pad op en in een bochtje maak ik een schuiver met 20 kmh, de kappen schuren aan 1 kant lelijk kapot (mits ik niet iets van valbeugels regel, wat ik graag zou willen hebben) en de handvat beugel en handvat zelf raken ook flink beschadigt. Ik heb geen idee over wat voor kosten ik dan praat....... Mijn gedachte is dat zoiets direct ver over de 1000 euro gaat en dat het risico dan echt veel te groot is om een duurdere motor aan te schaffen, maar stel die kosten blijven ver beneden de 500 euro...... dan zou ik het helemaal niet zo erg vinden.

Kijk met 50 kmh tegen een auto is niet de bedoeling en zal ik ook op elke manier voorkomen, mocht het gebeuren dan weet ik dat elke motor total loss is en dat het niets met (in mijn beleving) gewoon vallen tijdens all-road te maken heeft. Als ik een mooi zandpad op gravel pad pak dan zal het ook niet heel veel harden dan 25 kmh gaan omdat ik ook echt wil genieten van de omgeving en het rijden.

Ik heb nu de afgelopen dagen heel veel video's gezien van valpartijen waarvan ik denk dat mij die gaan overkomen, maar dan gaat het om een gebroken spiegeltje, een kapje die gescheurd is, een voetsteuntje die een beetje krom is en dat soort zaken. Ik zie ook video's van mensen die lekker door de bochten slingeren en mooi plat gaan om vervolgens weg te schuiven en de motor meters ver zie rondvliegen, maar dat zie ik mij niet zo snel gebeuren.

Ook het idee van pekel rijden vind ik een lastig iets, ik zou dat wel gewoon willen maar maak de fiets daarna gewoon goed schoon en smeer alles weer lekker in daarna, een type als bovenstaande motor moet daar toch tegen kunnen?

Wie kan mij een heel klein beetje een idee geven over schade kosten als ik praat over bovenstaande situatie's met tevens bovenstaande motor. Dan heb ik tenminste een beetje een indruk hoe of wat en gaat mijn zoektocht en keuze een stuk makkelijker worden.
 
Volgens mij moet je niet alles willen overdenken. In de praktijk loopt het toch nooit zoals je had bedacht.

Je ziet het bv niet gebeuren dat je onderuit schuift en je motor meters over het asfalt glijdt ?
Suprise, daar heb jij veel over te zeggen, maar zeker niet alles.
Ik ben bv tegenwoordig toevallig de beste motorrijder van Nederland, maar heb talloze motoren talloze keren moeten oprapen, door gebrek aan ervaring of door andermans schuld. En van iedere keer heb ik iets geleerd !

En je overdenkt van alles terwijl je nog geen rijles hebt gehad. Hoe kun je dan over dingen een mening hebben, weten wat je leuk vind ?

Pak eerst eens wat lesjes om te ervaren wat het met je doet en wat je wel of niet leuk vind.
Koop voor 1.000 euro een leuk motortje en doe ervaring op.
Misschien kom je er binnen 100 km wel achter dat je motorrijden helemaal niet leuk vind ?
 
Natuurlijk moet je er over denken.
Over waar je allemaal heen wilt rijden, met wie je gaat rijden, waar je m gaat stallen, wat voor helm je mooi vind enz enz enz.... maar het heeft niet zoveel nut om na te denken over 'wat als' .... als je onderuit gaat zie je dan wel wat er kapot is.
Het is niet vooraf te beredeneren wat er kapot gaat als je onderuit gaat. Soms is een motor bij 20km/u totall los. Ik ken er ook die met 200 onderuit gingen en naast schaafplekken nauwelijks schade hadden.

Je gaat nu al zo in op diepliggende details terwijl je nog geen meter gereden hebt.
Er is een kans dat je nu over dingen heel anders denkt na wat km gemaakt te hebben.
Kletsen over motoren is leuk, maar ervaren is veeel leuker.
 
Vandaag even een aantal motorfietsen bekeken die eventueel in aanmerking kunnen komen voor mij, erg leuk om eens bij de motor zelf te staan ipv alleen een plaatje via internet te bekijken. Bepaalde modellen zoals de BMW R1200 G waren toch wel behoorlijk indrukwekkend en veel groter dan ik had verwacht, helemaal met de zijkoffers er op zijn het grote motoren. Daar in tegen is de KTM 390 weer echt een speelgoed motortje als je het naast elkaar zet, de BMW G 650 GS viel mij goed in de smaak en ook qua grote is dit net overal mooi tussenin. Ja, had toch wel even een big smile op mijn gezicht staan toen ik naast de motoren stond.

Toch blijft het jammer dat je een groot prijsverschil blijft houden tussen de 250/400 cc klasse en alles daar boven tot 800cc. Als ik naga dat je bijvoorbeeld een Suzuki V-Strom 250A nieuw voor een 5000 euro hebt.... alleen mis je dan puur het vermogen om lekker mee te gaan op de snelweg.

Ik zag dat ik ook uitstekend weer ga krijgen vanaf volgende week, alles rond het vriespunt met lekker vies natte sneeuw en alles, exact wat ik wou en ben er dan ook blij mee dat ik nu begin, dat was ook 1 van mijn vereisten toen ik besloot dat ik toch echt binnen een jaar of twee wou beginnen aan rijlessen. Vandaag ook nog even met mijn moeder er over gehad dat het wel mooi uitkomt met het slechte weer en stond met haar ook nog in gesprek over de aanschaf van een motor zelf. Zij heeft ook wel zoiets van...... waarom een motor aanschaffen van een 2000 euro met onderhoudt terwijl je een nieuwe hebt voor een 5 tot 6 duizend euro, reken daarbij nog eens 500 euro per jaar op voor onderhoudt kosten en je bent een heel eind.

Ik denk dat bij mij nu steeds de vraag blijft staan wat mij in gedachte in de weg zit, is dat ik geen idee heb hoe snel iets kapot gaat. Stel.....


Goedkope nieuwe motor die aan mijn smaak voldoet, alleen in power wat mist. Ik ga stunten (door een ondiepe rivierbedding rijden) en crash (val met 5 kilometer per uur om), hoeveel schade heb je dan direct aan een motor als deze? Stel ik ga een gravel pad op en in een bochtje maak ik een schuiver met 20 kmh, de kappen schuren aan 1 kant lelijk kapot (mits ik niet iets van valbeugels regel, wat ik graag zou willen hebben) en de handvat beugel en handvat zelf raken ook flink beschadigt. Ik heb geen idee over wat voor kosten ik dan praat....... Mijn gedachte is dat zoiets direct ver over de 1000 euro gaat en dat het risico dan echt veel te groot is om een duurdere motor aan te schaffen, maar stel die kosten blijven ver beneden de 500 euro...... dan zou ik het helemaal niet zo erg vinden.

Kijk met 50 kmh tegen een auto is niet de bedoeling en zal ik ook op elke manier voorkomen, mocht het gebeuren dan weet ik dat elke motor total loss is en dat het niets met (in mijn beleving) gewoon vallen tijdens all-road te maken heeft. Als ik een mooi zandpad op gravel pad pak dan zal het ook niet heel veel harden dan 25 kmh gaan omdat ik ook echt wil genieten van de omgeving en het rijden.

Ik heb nu de afgelopen dagen heel veel video's gezien van valpartijen waarvan ik denk dat mij die gaan overkomen, maar dan gaat het om een gebroken spiegeltje, een kapje die gescheurd is, een voetsteuntje die een beetje krom is en dat soort zaken. Ik zie ook video's van mensen die lekker door de bochten slingeren en mooi plat gaan om vervolgens weg te schuiven en de motor meters ver zie rondvliegen, maar dat zie ik mij niet zo snel gebeuren.

Ook het idee van pekel rijden vind ik een lastig iets, ik zou dat wel gewoon willen maar maak de fiets daarna gewoon goed schoon en smeer alles weer lekker in daarna, een type als bovenstaande motor moet daar toch tegen kunnen?

Wie kan mij een heel klein beetje een idee geven over schade kosten als ik praat over bovenstaande situatie's met tevens bovenstaande motor. Dan heb ik tenminste een beetje een indruk hoe of wat en gaat mijn zoektocht en keuze een stuk makkelijker worden.
Laat ik voorop stellen dat ik niet zo goed begrijp waarom de experimenten die je in gedachten hebt meteen valpartijen tot gevolg gaan hebben. Als dat een gegeven is, dan doe je er wss het beste aan om gewoon eerst een beetje te leren motorrijden.

Hoedanook, onderdelenprijzen van deze Suzuki 250 V-Strom kun je gewoon b.v. hier opzoeken: klik

Als ik het zo zie, dan kosten kapjes aan 1 zijde + het frame waarop die vastzitten + sticker + embleem + een spiegeltje, + wss een stuurheveltje (rem of koppeling) + rem- of schakelpedaal + stuur tezamen €420-450. Dat is exclusief de- en montage. Als je e.e.a. laat herstellen, dan mag je er gerust een dagje werk bij optellen, oftewel nog eens €400-500,
En als je uitlaatdemper beschadigt raakt, of het frame (er is geen los sub(achter)frame), dan moet je daar aan onderdelen al gauw €275-900 bij optellen (excl. de- en montage). Valt me trouwens op dat die onderdelenprijzen best laag zijn: bij veel motoren zullen die prijzen een stukje hoger liggen.

Belangrijker lijkt me jouw eigen gezondheid: als je een beetje ongelukkig terechtkomt, dan kun je zelfs na een valpartijtje bij 15-30 km/u levenslang invalide en/of arbeidsongeschikt raken, of overlijden. Zie eerste alinea...
 
Laatst bewerkt:
Laat ik voorop stellen dat ik niet zo goed begrijp waarom de experimenten die je in gedachten hebt meteen valpartijen tot gevolg gaan hebben. Als dat een gegeven is, dan doe je er wss het beste aan om gewoon eerst een beetje te leren motorrijden.

Hoedanook, onderdelenprijzen van deze Suzuki 250 V-Strom kun je gewoon b.v. hier opzoeken: klik

Als ik het zo zie, dan kosten kapjes aan 1 zijde + het frame waarop die vastzitten + sticker + embleem + een spiegeltje, + wss een stuurheveltje (rem of koppeling) + rem- of schakelpedaal + stuur tezamen €420-450. Dat is exclusief de- en montage. Maar als je uitlaatdemper beschadigt raakt, of het frame (er is geen los sub(achter)frame), dan moet je daar aan onderdelen al gauw €275-900 bij optellen (excl. de- en montage). Valt me trouwens op dat die onderdelenprijzen best laag zijn: bij veel motoren zullen die prijzen een stuk hoger liggen.

Belangrijker lijkt me jouw eigen gezondheid: als je een beetje ongelukkig terechtkomt, dan kun je zelfs na een valpartijtje bij 15-30 km/u levenslang invalide en/of arbeidsongeschikt raken, of overlijden. Zie eerste alinea...
Mijn Aprilia Falco viel eens om toen de zijstandaard wegzakte in zacht asfalt. Het was nog in de guldentijd, maar de schade was er niet minder om: ruim 3000 gulden. En ik zat er niet eens op toen hij omviel.O-)
 
Mijn Aprilia Falco viel eens om toen de zijstandaard wegzakte in zacht asfalt. Het was nog in de guldentijd, maar de schade was er niet minder om: ruim 3000 gulden. En ik zat er niet eens op toen hij omviel.O-)
Tja, het kan snel oplopen. Ooit meegemaakt dat een R1-ridder zijn motor in mijn zijkoffer probeerde te proppen - dat past niet - toen ik stond te wachten voor een verkeerslicht: €5500 schade, terwijl de motor nog gewoon berijdbaar was., en er op een afstandje nog niet eens zo heel erg gehavend uitzag.
 
Als ik dit zo allemaal lees hoef ik mij niet meer druk te maken om schade, ik zat alleen maar in gedachte of ik er rekening mee moest houden ivm mijn wensen om off te gaan rijden. In die gedachte dat ik dan ook rekening moest houden met eventuele schades, maar begrijp nu wel dat je buiten dat om ook enorme schade kan oplopen idd. Dan gaat de keuze eerst een stuk makkelijker worden, een goedkope motor en kan daar dan naar uitkijken de aankomende maanden.

Toevallig net nog gesproken met de instructeur die mij belde, had hem al gevraagd naar lessen voor off road rijden of hij dat wist te regelen en hij heeft daar idd wel adressen voor die interessant zijn.

Afgelopen 5 jaar ben ik altijd een week in La Rouche de'Ardenne om daar met de mtb te fietsen, echt een prachtige omgeving daar (nog nooit gevallen). Gelukkig hebben we hier in het noorden ook nog wel leuke routes die te rijden zijn, en heb al wel gevonden dat er ook georganiseerde tochten zijn waaraan je kunt deelnemen. Keuze en mogelijkheden genoeg in elk geval.
 
Voor de middenweg tussen nieuw / betaalbaar / licht / vlot genoeg op de weg / handelbaar genoeg (voor de beginner) op het zand, zit ik zelf al een tijdje te kijken naar de Versys x300 van Kawasaki. :]
 
Als ik dit zo allemaal lees hoef ik mij niet meer druk te maken om schade, ik zat alleen maar in gedachte of ik er rekening mee moest houden ivm mijn wensen om off te gaan rijden. In die gedachte dat ik dan ook rekening moest houden met eventuele schades, maar begrijp nu wel dat je buiten dat om ook enorme schade kan oplopen idd. Dan gaat de keuze eerst een stuk makkelijker worden, een goedkope motor en kan daar dan naar uitkijken de aankomende maanden.

Toevallig net nog gesproken met de instructeur die mij belde, had hem al gevraagd naar lessen voor off road rijden of hij dat wist te regelen en hij heeft daar idd wel adressen voor die interessant zijn.

Afgelopen 5 jaar ben ik altijd een week in La Rouche de'Ardenne om daar met de mtb te fietsen, echt een prachtige omgeving daar (nog nooit gevallen). Gelukkig hebben we hier in het noorden ook nog wel leuke routes die te rijden zijn, en heb al wel gevonden dat er ook georganiseerde tochten zijn waaraan je kunt deelnemen. Keuze en mogelijkheden genoeg in elk geval.
In het zand valt je motor doorgaans sowieso zachter. Ik heb met mijn cross-, trial- en enduro-motoren nooit serieus schade gereden, maar wel geleerd dat die dingen een stuk meer kunnen incasseren dan ikzelf. Veel plezier in elk geval, off-roaden is leuk. Maar ik zou daar geen V-Strom, Versys of CRF-L/Rally voor kopen, want dat zijn gewoon wegmotoren met een spannend jasje. Kijk eens naar wat oudere off-roads die niet al te zeer competitie-gericht zijn, zoals Honda XL of XR, Suzuki DR of DRZ, Yamaha XT, TT of WR: allemaal redelijk robuust, simpel, niet al te duur, en een paar krassen maken het ding alleen maar mooier.

En als je toch op de uitkijk gaat, voor het geval je enthousiast en serieus off-road gaat rijden - pas op, het is verslavend - kijk ook even rond voor goede bescherming: laarzen, protectorvest, elleboog-, knie en scheenbeschermers, eventueel een brace ;)
 
Laatst bewerkt:
want dat zijn gewoon wegmotoren met een spannend jasje. Kijk eens naar wat oudere off-roads
Op zich mee eens. Ik heb zelf de XL500. Kan hard zat voor op de weg, maar meer dan een kwartier snelweg wil ik er niet mee rijden. Wel leuk om binnendoor mee te gaan. En het oudere spul zoals de mijne begint qua vervangingsdelen beetje lastiger te worden. Sta je bij een Honda dealer die via de computer tevergeefs a.h. proberen is of er ergens wereldwijd nog een NOS onderdeel is te vinden. -O-
 
Op zich mee eens. Ik heb zelf de XL500. Kan hard zat voor op de weg, maar meer dan een kwartier snelweg wil ik er niet mee rijden. Wel leuk om binnendoor mee te gaan. En het oudere spul zoals de mijne begint qua vervangingsdelen beetje lastiger te worden. Sta je bij een Honda dealer die via de computer tevergeefs a.h. proberen is of er ergens wereldwijd nog een NOS onderdeel is te vinden. -O-
Tja, een XL500 is idd wel een museumstuk geworden inmiddels. Wel gaaf dat je er nog eentje hebt, bouwjaar? Stiekum vind ik het jammer dat ik het ding ooit wegdeed, want destijds half Europa mee rondgereden. Zo eentje 8-)_O-:

XL500S.jpg


Erna volgden tweemaal een XR600, een Montesa 360 H6, Husqvarna WR 360 en een CRF 450, maar dat was allemaal enduro :)

Het blijven rijden met een dergelijke fiets (uit 1980-1981) zal anno nu lastig zijn om redenen die je beschrijft, maar ook van recentere bouwjaren is er genoeg spul te koop dat meer off-road georiënteerd is dan een hedendaagse lichte all-road-lookalike. Dat gezegd hebbende, met elke motor kun je natuurlijk off-road als je dat wilt, maar de schade bij een onschuldig valpartijtje is dan dichterbij, en net "iets" kostbaarder...
 
Zou zeker geen nieuwe motor aan gaan schaffen als eerste motor waar je ook offroad mee wil gaan spelen. Bedenk maar zo dat schade aan nieuwe motoren vele malen duurder is dan aan gebruikte fietsen. Je gaat nl op een nieuwe motor geen gebruikte onderdelen zetten (lijkt mij). Ik zou voor een rustige enduro versie gaan van paar jaar oud.
 
Verklaring kun je het beste z.s.m. regelen, ik werd zelf doorgestuurd naar de dokter. 1 dag nadat het CBR dat heeft laten weten meteen een afspraak gemaakt bij de huisarts, die heeft de verklaring ingevuld en diezelfde dag weer op de post gedaan. Het is ondertussen 8 weken geleden, ze hebben alleen maar een ontvangstbevestiging gestuurd na 5 weken. Gelukkig heb je die pas nodig bij de AVD en niet bij de AVB.

En zeker, steeds wanneer je weer gelest hebt en het weer een stukje beter gaat dan voorheen krijg je er steeds meer plezier in!
 
Ik heb een proef verklaring ingevuld voor de rijschoolhouder en die adviseerde mij om 1 vinkje niet aan te vinken wat ik wel had gedaan en waarschuwde dus ook voor belachelijk vertragingen die dan ontstaan. Ik was zo eerlijk om te vertellen dat ik ooit naar een psychiater ben geweest en dan krijg je direct een hoop gezeik om niets dus. En als ik nu echt zwaar autistisch was dat ik niet zelfstandig door het leven kan gaan en onder begeleiding sta dan begrijp ik het wel, maar in mijn geval is dat wel even iets anders. Het is dan ook maar goed dat ik eerst een proef verklaring invulde _O-.

Zou zeker geen nieuwe motor aan gaan schaffen als eerste motor waar je ook offroad mee wil gaan spelen.
Ik denk dat ik langzaam een beetje terug kom van het echt off-road gaan, de motor die ik daarvoor nodig ben is te specifiek om ook de motor voor dagelijkse dingen te kunnen gebruiken.

Ik heb op mijn planning staan om in april af te rijden, althans........ stel je voor dat we een maand mega winter krijgen met sneeuw...

Ondertussen wel mijn verlanglijstje af voor kleding en dergelijke (mits het allemaal goed past en lekker zit):

Schermafbeelding 2019-01-18 om 15.43.55.png
 
Laatst bewerkt:
Verdomt, als ik dit dan zie........ Yamaha XT van 1989 met Kickstart. leuk klus project en kan dan gewoon twee motoren kopen voor verschillende doelen. Leuke 2e hands Kawasaki 300 Versys er later bij na een paar maand en klaar ben ik. 1 om echt lekker wat ruiger werk mee te doen en te oefenen en het ander om gewoon lekker te toeren.
 
In het zand valt je motor doorgaans sowieso zachter. Ik heb met mijn cross-, trial- en enduro-motoren nooit serieus schade gereden, maar wel geleerd dat die dingen een stuk meer kunnen incasseren dan ikzelf. Veel plezier in elk geval, off-roaden is leuk. Maar ik zou daar geen V-Strom, Versys of CRF-L/Rally voor kopen, want dat zijn gewoon wegmotoren met een spannend jasje. Kijk eens naar wat oudere off-roads die niet al te zeer competitie-gericht zijn, zoals Honda XL of XR, Suzuki DR of DRZ, Yamaha XT, TT of WR: allemaal redelijk robuust, simpel, niet al te duur, en een paar krassen maken het ding alleen maar mooier.

En als je toch op de uitkijk gaat, voor het geval je enthousiast en serieus off-road gaat rijden - pas op, het is verslavend - kijk ook even rond voor goede bescherming: laarzen, protectorvest, elleboog-, knie en scheenbeschermers, eventueel een brace ;)
Je doet de CRF250L te kort door te zeggen dat het gewoon een wegmotor is met een spannend jasje..
 
Volgens mij is het ook allemaal deels persoonlijk hoe iemand over iets denkt, hoewel ik ondertussen toch al even wat meer verdieping heb gedaan in motoren. Zo begrijp ik nu wat beter hoe het werk mbt koppel, pk en een powerband, als ik met die informatie dan wat motoren ga bekijken en de spes zie je daar toch wel leuke verschillen in. Begrijp dan ook wel dat bepaalde modellen ergens gewoon wegmotoren zijn die "opgeleukt" zijn voor all-road, in die zin begrijp ik DucBMW dan wel weer. Ik heb nu geen directe voorbeelden maar het begint steeds interessanter te worden allemaal.

Vanavond nog even lekker verder verdiepen in van alles en nog wat mbt het technische gedeelte, was net wat aan het opzoeken van kleppen stellen wat ook interessant is.

Even voor mijzelf deze video's:


En dan morgen maar eens beginnen aan het schuurtje, heb al een paar maand balken liggen en een plaat zodat ik er een werkbank in kan maken. Moet morgen ook alvast even een geul graven voor de stroomkabel, geen zin om straks in diep bevroren grond te moeten hakken. Had het allemaal al eerder willen doen maar er kwam van alles tussendoor telkens, terwijl het spul er al klaar voor ligt. Verlichting moet ik ook goed regelen, altijd iets wat een ramp is in garages en schuurtjes tijdens sleutelen. Ook even een achterwand regelen voor gereedschap om op te hangen en dan mijn gereedschap zelf weer eens bij elkaar verzamelen. Nog genoeg te doen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan