beginnen met het bouwen van een trike

Oja, die rare foto's van jou in handboeien en met die zweep vergeet ik nooit meer ben ik bang. Je moet je server echt beter beveiligen...
 
Kijk nou toch eens wat ik weer tegenkom:

tmut4.jpg


trimut-1.jpg


Home - Robert Q. Riley Enterprises

Bouwplannen voor dit ding te koop!
Kijk nou toch eens wat ik weer tegenkom:

tmut4.jpg


trimut-1.jpg


Home - Robert Q. Riley Enterprises

Bouwplannen voor dit ding te koop!


deze kon ik nog niet, maar is in grove lijnen wel iets wat ik wil
 
Een eend heeft geen torsievering maar vier horizontaal onder de bodem liggende spiraalveren in een buis, die kun je laten vervallen als je dat wil en er een veer als bij de Reliant boven op zetten


je heb gelijk, eend heeft geen torsie vering, duidelijk, en idd komt beetje in de buurt van de reliant
 
gisteren ffe bij een adres hier op t dorp geweest, die doet in de 2cv's, heeft een hoop onderdelen, en denkt goed mee, heb ik es ffe de voorwielophanging bekeken van zo'n eend, en ik dat dat een aardige oplossing is, moet zo hier en daar wel aangepast worden maar is zeer goed te doen.
hier ffe een plaatje van hoe het bij de eend zit.
voorwiel ophanging 5.jpg
dit is dan links voor, die zou dan aan de rechterkant gemonteerd moeten worden, dan kan je de ophangbuis iets inkorten, zodat het qua maat past en de wieldraagarm zelf iets aanpassen zodat er een 7j 16'' wiel op kan, met voldoende wiel-uitslag.
lijkt mij een goed idee, en er zijn nog zat onderdelen voor de 2cv te krijgen, dus dat is geen probleem.
denk volgend weekend maar es ffe de onderdelen ophalen kan ik er es ffe mee stoeien
 
je hoeft de fusee niet perse te gebruiken en je kunt ook nog naar een schijfrem constucytie kijken maar de arm met de goed gelagerde as is zeker bruikbaar
 
Ik zou wel even heel goed kijken hoe je het gaat lassen. Het is nogal dunne plaat en de lasnaden die Citroën erop heeft gelegd zijn niet zo heel netjes.
Volgens mij duidt dat erop dat het weleens heel lastig kan zijn om eraan te lassen.
Misschien zit ik ernaast hoor maar voor ons was het de reden om zelf iets te maken
 
Als je kunt tiggen zoal jij moet dat geen probleem zijn, ik las co2 vanaf 1mm met handmatige inductie
 
Ik was dit weekend bij de 24 uurs eendenrace op francorshamps en daar maken ze bijna allemaal een extra lagering aan de bovenkant van de fuseepen. Kennelijk is dat toch een zwak punt als je wat harder door de bocht gaat. Er was er ook eentje die de remschijven in het wiel heeft gemaakt, het kan dus wel.
Je zal sowieso de fuseepen moeten verzetten dus ik zou denk helemaal een nieuwe maken, dat zal met het werk dat je ermee hebt niet veel uitmaken.
 
Ik bedoel niet zozeer de lasmethode of dikte maar meer het materiaal zelf. Ik vermoed dat dat een of andere hoogsterkte legering is. En dat kan problemen geven met lassen
Als je kunt tiggen zoal jij moet dat geen probleem zijn, ik las co2 vanaf 1mm met handmatige inductie
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je Citroen nu te hoog inschat.
Een 2CV moest zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden, geen hoogwaardige materialen en gemakkelijk te produceren.
Ik denk dat het heel eenvoudig dunne plaat is met zo hier en daar een slim geplaatste dwarsverbinding.
 
Ik denk dat je Citroen nu te hoog inschat.
Een 2CV moest zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden, geen hoogwaardige materialen en gemakkelijk te produceren.
Ik denk dat het heel eenvoudig dunne plaat is met zo hier en daar een slim geplaatste dwarsverbinding.

een 2cv was goedkoop in productie, en miss met mindere materialen, ik ga het zowiezo nog goed bekijken, maar denk dat het wel een beetje meevalt
 
even een update,
een linker draagarm van een 2cv opgehaald, daar in de toekomst mee gaan stoeien
Bekijk bijlage 1340083
met beetje aanpassen moet de linker draagarm op de rechterkant komen van de draagbuis, zodat het wiel in het midden uitkomt, is leuke uitdaging, en qua stevigheid moet het geen probleem zijn, ondanks dat het van een eend is, ziet het er allemaal solide uit, draagarm zelf zit op foto goed in de tectyl, maar inmiddels tectyl vrij/schoongemaakt, gaat goed komen
 
Scharniert die naaf nou gewoon op het eind van die arm? Hoe is dat gelagerd, met een bus ofzo? Fotootje van dichtbij?
 
Ja er zit een gewone fusee pen door de naafvork en het armeind, wel vrij dun en slijtage gevoelig maar eenden worden meestal vrij jong geslacht '(
Je kunt ook aan de arm een betere naaf/fusee/schijfrem bouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan