beemer fighter deeeeeeeel 3.....

Al gevonden wat er met het brick blok aan de hand is?
Of gewoon een ander blok er onder?
 
hahaha, ja er komt geen eind aan het uitlaten geklooi. :P

het blok gaat binnenkort open als ik de in en uitlaat klaar heb. geen idee nog wat er mee is, maar ik denk dat de koppakking eruit ligt. dus dan zou het een simpele reparatie moeten zijn.

heb net de andere carb ook op z'n plek gezet.

1380217
 
ja ik ook, het zou goed moeten kunnen werken.

becks motoren hebben op hun boxer bmw's ook met lange inlaatspruitstukken geraced. voor zover ik weet liepen die ook echt goed daarmee.
maar we gaan het vanzelf zien. :P
 
Lange inlaat trajecten geven meer koppel en korte inlaat trajecten geven een hoger vermogen.
Gasrespons blijft gewoon goed.
 
de linker weber zat een klein beetje te veel naar buiten naar mijn zin..... dus de pijpen maar weer aangepast. zit meteen een stuk netter zo.
1381944
 
Kelken geven veel meer Airflow dat in combinatie met een Air box ( overdruk ) een filter mist dat .
zeker met zo`n lange inlaat . Ik denk dat jij een heel MOOI airboxje kan maken. vraag het anders aan Becks .
verder weer Goed bezich .
 
dat in segmenten bouwen van de uitlaat, en in dit geval de inlaat staat me steeds meer tegen. het is al te vaak en te veel gedaan.
het is een beetje als bij een auto dat de achterlichten uit allemaal losse led's bestaan,....... dat is geweest.
maar ja er zijn niet echt veel alternatieven, het enigste wat ik kan bedenken is werken met de standaard bochten van b.v. simons. die aan passen en dan de enkele onvermijdelijk lassen wegwerken.

maar dat is mijn mening, er zullen er ongetwijfeld genoeg zijn die het nog wel mooi vinden.
succes verders, en bedankt voor het up to dat houden v/h topic.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Loki
Wel, ik ben het daar helemaal niet mee eens.
Ik kan een mooi segmentgelaste uitlaat evenzeer appreciëren als een mooi glad geplooide en gepolijste.
 
Mooi of niet.... het is vaak de enige oplossing. Dus Kees is gewoon heel goed bezig.

We kunnen een prijsvraag organiseren 😄 hoeveel segmentjes zou Kees gezaagd en aan elkaar gelast hebben in deze 3 topics?

Ik durf niet te gokken. Ik moet eerst nog eens 2 lasbochtjes verzagen en aan elkaar lassen voor een nieuwe demper.

Later,

Loek
 
Gelukkig ben je weer in de weer! Ik moet zeggen dat je me aardig heb geïnspireerd met alle prachtige uitlaten. En vandaag heb ik ook eindelijk mijn projectje af kunnen maken. Ik moet zeggen dat ik er waarschijnlijk zonder jouw voorbeelden niet eens aan was durven te beginnen. Ik heb het wel klein gehouden voor dit forum begrippen. Maar toch, na een 2 gasflessen, 1 nieuwe lintzaag en een hoop elektrode is hij eindelijk klaar. Bedankt in ieder geval!
1385119
1385121
 
Terug
Bovenaan Onderaan