beemer fighter deeeeeeeel 3.....

idd. ;)

ik teken bijna niks, hooguit een schetsje met wat maten erop. het meeste is natte vinger werk. :P behalve bij ingewikkelde dingen zoals een kroonplaat o.i.d.

Ja Precies, als je het in je hoofd hebt zitten kun je er aan beginnen :t En inderdaad heel complexe dingen zul je moeten schetsen of echt tekenen. Wordt een stoere fiets man, gaat die ook zo af en toe een dagje circuit doen? of alleen straat en rechtdoor op één wiel?

Later,

Loek
 
Ja Precies, als je het in je hoofd hebt zitten kun je er aan beginnen :t En inderdaad heel complexe dingen zul je moeten schetsen of echt tekenen. Wordt een stoere fiets man, gaat die ook zo af en toe een dagje circuit doen? of alleen straat en rechtdoor op één wiel?

Later,

Loek

ik denk niet dat ik met deze op het circuit ga rijden. is niet echt een lichtgewicht en om er een beetje mee te kunnen rijden moet hij waarschijnlijk op lage druk staan..... dan schiet het uiteindelijk niet echt op. pak de er6 wel. :P

maar zeg nooit nooit.... ;)
 
een vraag aan de Specialist maakt het nog wat uit een motor met een laag zwaar te punt op hoge snelheid en op het achterwiel
 
een vraag aan de Specialist maakt het nog wat uit een motor met een laag zwaar te punt op hoge snelheid en op het achterwiel

de k1100 had een heel laag zwaartepunt. daardoor duurt het wat langer voordat hij omhoog komt als het wiel loskomt, maar als hij dan voorbij een bepaald punt is schiet hij ineens hard door. dat heb je bij een motor met een hoger zwaartepunt ook, alleen heb je dat al veel eerder nadat het voorwiel van de grond is en is het dus beter op te vangen, omdat je nog wat meer tijd hebt voordat je achterover slaat.

tot een bepaalde snelheid was de bmw wel enorm stabiel tijdens het wheelien, alleen kon het rijwielgedeelte het niet meer aan.

het koste met de bmw enorm veel kracht en energie om hem goed te wheelien, terwijl het met de triumph super makkelijk ging .

ik denk dat een laag zwaartepunt met een goed stabiel frame en echt veel vermogen wel goed werkt. dan is het net een vrachttrein die gewoon doorramt. niet van koers te krijgen en superstabiel.
 
onderste framebuizen zitten ook op de plek. nog niet helemaal klaar, maar begint erop te lijken.

heb de dempers wat steiler gezet. staat wat beter vind ik. ;)
50485391_591683314610223_2948463966025678848_n.jpg
 
super knap hoe je alles maakt, zonder de turbo buizen zou hij helemaal gaaf zijn.
complimenten!!
 
Vind die turbobuizen juist vet staan. Vraagje: die stukken die in de buizen van het subframe zitten, waarmee je het subframe aan het hoofdframe vastbout, maak je die zelf of zijn die ergens te koop ? In het rode cirkeltje op de foto. Heb straks voor mijn Triumph ook nog zoiets nodig.
DA24A46B-7631-4396-BA7E-759195DFC7F0.jpeg
 
de k1100 had een heel laag zwaartepunt. daardoor duurt het wat langer voordat hij omhoog komt als het wiel loskomt, maar als hij dan voorbij een bepaald punt is schiet hij ineens hard door. dat heb je bij een motor met een hoger zwaartepunt ook, alleen heb je dat al veel eerder nadat het voorwiel van de grond is en is het dus beter op te vangen, omdat je nog wat meer tijd hebt voordat je achterover slaat.

tot een bepaalde snelheid was de bmw wel enorm stabiel tijdens het wheelien, alleen kon het rijwielgedeelte het niet meer aan.

het koste met de bmw enorm veel kracht en energie om hem goed te wheelien, terwijl het met de triumph super makkelijk ging .

ik denk dat een laag zwaartepunt met een goed stabiel frame en echt veel vermogen wel goed werkt. dan is het net een vrachttrein die gewoon doorramt. niet van koers te krijgen en superstabiel.
 
Vind die turbobuizen juist vet staan. Vraagje: die stukken die in de buizen van het subframe zitten, waarmee je het subframe aan het hoofdframe vastbout, maak je die zelf of zijn die ergens te koop ? In het rode cirkeltje op de foto. Heb straks voor mijn Triumph ook nog zoiets nodig.

zelf gemaakt. en ik maak ze niet nog een keer, want het was te veel werk. :P
 
Dank je wel voor de Info . Ik heb wel eens een foto gezien van een Fransman die reed ( demo ) op een Kawasaki 6 cylinder ook best
een zware bike met zijn kenteken plaat over de baan . ook best knap
 
Zal wel goed stil worden met een turbo en twee dempers. Met jouw skills was ik denk ik voor een sxv achtige demper gegaan.. zo'n doosje ergens onder het zadel. Misschien wat lastig te maken van materiaal dat niet zoveel stralingswarmte afgeeft?
 
Zal wel goed stil worden met een turbo en twee dempers. Met jouw skills was ik denk ik voor een sxv achtige demper gegaan.. zo'n doosje ergens onder het zadel. Misschien wat lastig te maken van materiaal dat niet zoveel stralingswarmte afgeeft?

ik wilde dempers met E-keur. als ik ooit aangehouden wordt kunnen ze daar iig niet over zeiken........... al zijn er zat andere dingen waar ze moeilijk over kunnen doen natuurlijk. en ik heb geen zin om een demper te maken. blijft toch altijd een gedoe...

en als de db killers eruit zijn zal hij heus wel goed te horen zijn denk ik. ;)

als een motor met turbo stationair draait dempt de turbo niet echt veel, ik heb geen zin in een bike die herrie maakt als je voor een stoplicht staat ofzo. en ik begin al een ouwe lul te worden, dus herrie tijdens het rijden vind ik sowieso niet echt fijn meer. :P_O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan