Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

batterij mt03

chucky4ever

Rookie
Lid geworden
1 mrt 2015
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Locatie
oostende
Kan er mij iemand perfect zeggen waar je batterij zit bij een Yamaha mt03. Ik vind het nergens op een foto terug?
Denk dat men batterij dood want doet gewoon niks meer.
Gisteren nog gereden en startte inderdaad moeilijk
 
Azo. Dank je alvadt!? Dus ik moet tank verwijderen?

Nee als het goed is enkel de 2 inbussen bij je balhoofd losdraaien, dan kantel je de tank naar achteren toe omhoog en kun je bij de accu. Zo gaat het i.i.g. bij de Yamaha FZ6S2.
 
Laatst bewerkt:
Whehe, ja dat is een leuk klusje. Ik heb een optimatekabel aan gesloten op mijn accu, zonder de hele tank te hoeven verwijderen. Maar moet de accu er uit.. .tja, dan ben je eventjes bezig. Het is prima te doen, maar het is een bijzonder onhandige plek voor een accu.
 
Men motor doet niks meer. Sleutel omdraaienxen niks meer.
Geen idee hoe of wat ik het anders zou kunnen doen
Alle opties staan open
 
Accu of zekeringen zou ik als eerste aan denken. Er kunnen natuurlijk meer oorzaken zijn. In de handleiding staat hoe de tank er af kan.
 
Laatst bewerkt:
vandaag weer wat stroom , maa bij omdraaien sleutel is het zo goed als gedaan ?
ik wil hem gestart krijgen dat ik hem naar de moto zaak kan brengen :D spaart me 100 euro uit :D
alhouwel ik niet weet wat het me gaat kosten , nieuwe batterij , en andere betere bougie ...
want heb laatste weken tijdens rijden dat de motor uitvalt ( ik doe vele korte afstanden )
 
Nieuwe accu kost zo tussen de 50-100 euro denk ik. Ik zie Yuasa's voor 75 euro in webshops. Maar als je 'm laat monteren, ben je misschien meer kwijt. Of misschien doen ze dat voor niets, normaal wissel je vrij vlot een accu om.

Hoezo denk je dat dat uitvallen door de bougie komt? Kan ook andere oorzaken hebben...

Je kan 'm proberen aan te rennen, hoewel ik me afvraag of dat gaat werken, omdat er ook een chip in de sleutel zit en zonder stroom er niets herkend kan worden.

Heb je een druppellader? Zo niet, wil ik je als tip meegeven eentje te kopen, met daarbij een permanente aansluitkabel (laadkabel). Ik heb zelf een Optimate 3+ lader en een permanente kabel op mijn MT-03. Ik koppel de druppellader binnen 3 seconden aan de accu, zonder gerommel onder de tank. Ideaal! Bij montage kan je dan meteen die kabel er aan hangen. Met alle korte afstanden die je hebt gereden, heeft de accu waarschijnlijk weinig tot niet kunnen bijladen en kou nekt ook accu's. Kan ook nog zijn dat de dynamo defect is, maar gezien jij korte stukjes bent wezen rijden...
 
Laatst bewerkt:
kan je me een foto van zo een kabel tonen waar die zit ?
kan ik hier foto uploade?
 
Ik heb een kabelaansluiting onder de seatcover/buddyseat. In de 'slaapperiode' cover er af en kabel aansluiten. Ideaal en beter voor de accu.

Foto heb ik niet voorhanden, sorry.
 
Heb nu ook geen foto. Zoek even op 'SAE-71 kabel'. Zo'n kabel is het, maar die werkt alleen met Optimate laders (en ook nog eens met SAE-aansluiting, je hebt ook nog een TM-71 kabel, voor de oudere laders).

Heb 'm zelf op de accu aangesloten en naar beneden geloodst en met een tie-wrap vastgemaakt aan het frame oid. Hangt dan wel naast de cilinderkop, maar ook weer niet zo dichtbij dat de kabel zou smelten.
 
ik heb deze motor 2dehands gekocht , en ik vroef me af , mss zit dit er al in :D
dus vraag me af hoe ik dit vind :D
 
Het makkelijkst is om de tank dan toch even los te halen. Dan kun je zien hoeveel kabels er op je accupolen zijn aangesloten. Origineel zit er een op de + en een op de -. Als er meer kabels op zitten dan zit er dus iets op aangesloten zoals een laadkabel en dan kun je gemakkelijk het snoertje volgen tot aan de stekker.

De tank zit vast met drie bouten. Een links voor bij de tank, een rechts voor en een onder je zadel. OM je zadel los te halen moet je het duo zadel los maken en dan zie je twee bouten zitten voor het zadel.
 
Ja zadel heb ik al een losgemaakt. Om de tank los te maken voor de rest. Kom ik niet teveel leidingen tegen?
 
Als er zo'n laadkabeltje op zit, kan die overal zitten...
En om de tank los te maken, moeten de zijkapjes van de radiateur er ook af. Maar zie daarvoor dus het boekje, of heb je die er niet bij gehad?

Hier nog even een foto waar ik 'm heb zitten (zie pijl);



Dit was nog de oude kabel, een TM-71, welke ik vervangen heb voor een SAE-71 (omdat ik geen TM-71 optimate lader heb) en het rode dopje heb vervangen voor een zwarte. Valt nu totaal niet meer op.
 
En dat hangt daar te bengelen?
Idd dat heb ik dus niet.
Dus alles moet er idd af. Leuk werkje voor morgen of woensdag
Als ik het zelf zal doen
 
Hangt ervan af hoelang zoiets duur. Zadel is 2 min werk. Maar een tank :s
 
Ja, die bengelt. Al zit er wel een tie-wrap omheen, omdat ik wel bepaal waar dat ding moet hangen.
De tank zit natuurlijk ook nog vast met wat slangetjes, beter zorg je wel dat je de juiste slangetjes op dezelfde plek weer terugplaatst. Dus markeringen bijv. gebruiken. Meen dat er 4 of 5 slangetjes zijn.

Hier heb je de handleiding;
http://ymenvom.crestec.nl/new/manuals/U5YKF819DD1.PDF

Pagina 73 (van de PDF). Succes! Qua tijd hoeft het allemaal niet lang te duren... gewoon rustig aan doen. Maaruh, ik neem aan dat je dit gaat doen als je een nieuwe accu hebt? Wat is je plan nu eigenlijk?
 
Het plan zou Zijn dat ik het zelf doe.
Dus hoop dat ik dehet zelf kan. Best wel handig. Alleen nog nooit gedaan.
Ja zadel eraf tank eraf. Batterij uithalen. Nieuwe erin
Met tank eraf kan ik ook waarschijnlijk beter bij de bougie? Dus daar gooi ik ook nieuwe in
Nieuwe batterij erin. Hebben ze in de zaak hier op voorraad.
Optima kabel zou leuk zijn. Maar moet ik paar dagen op wachten. En men moto is woon werk voertuig .dus tijd ia beperkt
Als ik hiervoor 3 uur vrijmaakte? Kom ik er?
 
Bougie vervangen staat ook in de PDF, weet niet of de tank er specifiek af moet. Denk wel aan de aanhaalmomenten bij het vastdraaien en kies wel de juiste bougie voor de MT-03. Je kan er niet zomaar een willekeurige indraaien.

Met een uurtje heb jij die accu wel vervangen hoor, met een half uurtje ook wel. Als je maar goed op de slangen let en ze weer op de juiste plek terugplaatst.

Verder vaker langere stukken rijden, anders blijf je accu's vervangen. Of dus fatsoenlijk opladen. Maar langere stukken zijn beter voor het blok.

Hoop dat het je lukt.
In 'Naked bikes' is nog een MT-03 topic, waar kan je véél meer info halen. Ohja, vraag even bij die zaak of ze die accu voor je willen opladen.
 
Laatst bewerkt:
zit nieuwe in, hoe dan ook , moet hij er morgen terug uit ,
want heb hem vergeten op te laden, en via men optimakabeltje trekt hij het niet echt :s?
kan dit kloppen , of moet ik andere oorzaak zoeken?
was in 2 minuten leeg motor nooit gestart gekregen
anders is alles prima gelukt , heb tank losgemaakt maar heb leidingen niet moeten losmaken , kon er zo juist bij
 
Heb je hulp gehad dat iemand de tank dan vast hield ofzo en naar achter trok?
Maar je hebt dus een nieuwe bijna lege accu leeggestart? Hij moet de eerste keer echt helemaal vol laden, fijn dat de motorzaak dat niet zegt. Als je optimate lader 'm niet meer kan laden, is dat niet goed. Die kan bijna dode accu's tot leven wekken... ergens gaat het dus mis. Terug naar de motorzaak en laat ze je goed informeren. Desnoods daar de accu eerst laten opladen.
 
Accu's moeten eerst volledig opgeladen voordat je start. Ik hoop voor je dat de mt-03 een leegstart beveiliging heeft anders zou hij best wel een dood kunnen zijn.

Je kan de motor trouwens niet starten op je lader, daar trekt de startmotor veel te veel stroom voor.
Dus nachtje aan de lader en dan nog eens proberen.