Bandit 1200 perfectie

seba$

MF veteraan
5 jan 2005
5.526
4
Assendelft
Na lang op m'n verlanglijstje te hebben gestaan en de verbouw plannen al even lang in m'n hoofd, is het er eindelijk van gekomen!

Een Suzuki Bandit 1200! het 1e model met het dikke oliekoeler blok erin en het 'mooie' frame waarbij het blok goed zichtbaar is.

Bij eerdere verbouw projectjes heb ik me al uitgeleefd op een Jawa caféracer en een Jawa tourfiets omgebouwd tot een enduro.

Het idee met de Bandit is om er voor mij een perfecte naked van te maken: en stoere naked die ook nog fatsoenlijk rijd.

De plannen zijn:
-Knappe vering eronder ( zitten al hyperpro binnenveren in de voorvork)
-Nieuwe koplamp met helder glas
-Duc 748 kontje erop
-Uitlaat 'Buell style' onder het blok
-Blok opnieuw in de verf + het kuipwerk en tank
-Koppelingsdeksel met raampje
-Hier en daar wat fancy details en acessoires

Niet te extreem dus met duitse kontjes enzo maar een wat mildere aanpak van het uiterlijk.


En het lijdend voorwerp:
1376511_724419420976410_8060041457626407569_n.jpg
 
Zoals te zien is, is t optisch niet de mooiste. Het blok is niet mooi (gedeeltelijk) gespoten en dr zit een dichte koppelingsdeksel op..

Technisch gelukkig wel in goede staat, en da's belangrijk, scheelt weer in de kosten.

Als eerst aangeschaft:
Een mooie koppelingsdeksel met raampje
full



Kont er inmiddels afgehaald, en de tank ook.
Zwarte bougiekabels zijn welk erg saai en aangezien ik de hoofdkleuren zwart/metaalkleur wil houden met wat rode details als eerst maar de bougiekabels aangepakt:
full



De koplamp was ook niet je van het, dus die ook vervangen voor eentje met helder glas.
Bellypan had ik nog liggen dus deze er even los onder gezet..
Het word nog even puzzelen met de uitlaat icm de bellypan..
full
 
Leuke fiets om mee bezig te zijn maarre......is een duc 748 of 916 kontje niet een beetje stoffig?. Maar wat jij mooi vind natuurlijk!.

Ik vind de duc kont mooi bij de lijnen vd rest vd motor, dr zitten dezelfde rondingen in als in de tank en weet eigenlijk zo 123 geen andere kontjes die mooi aansluiten bij de rest vd motor.

De meeste supersport kontjes sluiten niet zo mooi aan of hebben hele andere lijnen dan de rest vd motor
 
Ik vind de duc kont mooi bij de lijnen vd rest vd motor, dr zitten dezelfde rondingen in als in de tank en weet eigenlijk zo 123 geen andere kontjes die mooi aansluiten bij de rest vd motor.

De meeste supersport kontjes sluiten niet zo mooi aan of hebben hele andere lijnen dan de rest vd motor
Een geheel eigen kontje laten maken uit aluminium door Jerryt of Roughneck. Dan heb je tenminste iets wat niemand heeft en perfect aansluit bij jouw wensen en de rest van de motor.
 
Ik zeg niks,uiteraard succes met het project,de basis is al goed! *O*
 
Maar om voor jezelf iets moois te maken mag het gewoon een Ducati-kont zijn en zeker zo'n mooie carbon.
 
Tja zo'n eigen ontwerp kont is natuurlijk erg mooi..
Maarrr... zo'n duc achterkantje zit al in m'n hoofd (figuurlijk dan natuurlijk ;) ) en zou eigenlijk zelf niks beters op het moment kunnen bedenken..

Wie weet over 2 projecten..
Ik heb deze al aardig uitgedacht, volgende ook alleen past in dat project geen metalen kont...
3e zou misschien wel eens een cbx kunnen worden.

Terug naar dit projectje:
Ik twijfel om het originele subframe aan te passen op een duc kont, of het subframe te verwijderen en ophangpunten te maken voor een gsxr subframe.
Heb een 91er gsxr frame staan waarvan het subframe al pasgemaakt is voor een duc kont..
 
De originele achterkant maar dan een stuk ingekort is dat niks?
 
Laatst bewerkt:
ik zou originele subframe verwijderen, want de onderste buis ligt veel te laag (vind ik). even een foto van hoe ik het mooier zou vinden (bandit van rob (rs-projects). kijk naar subframe).
full
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk hoor, gewoon doen wat je zelf mooi vind!. Wat ik bedoelde was dat zo'n kontje in het verleden heel vaak gebruikt werd voor dit soort projekten dus heel origineel was het toen niet. Maar misschien nu weer wel en het ontwerp ervan is zowieso erg mooi!.

Ik zou trouwens voor het al aangepaste subframe van de gsxr gaan als dat niet al teveel extra werk geeft. Kan je de originele heel houden want daar zal anders toch ook de zaag in moeten.

Succes!.
 
Net wat Jelle zegt,doen wat jij mooi vind!(Al vind ik het doodzonde............kut...ik zou me stil houden _O- )
 
Zoals te zien is, is t optisch niet de mooiste. Het blok is niet mooi (gedeeltelijk) gespoten en dr zit een dichte koppelingsdeksel op..

Technisch gelukkig wel in goede staat, en da's belangrijk, scheelt weer in de kosten.

Als eerst aangeschaft:
Een mooie koppelingsdeksel met raampje
[afbeelding]


Kont er inmiddels afgehaald, en de tank ook.
Zwarte bougiekabels zijn welk erg saai en aangezien ik de hoofdkleuren zwart/metaalkleur wil houden met wat rode details als eerst maar de bougiekabels aangepakt:
[afbeelding]


De koplamp was ook niet je van het, dus die ook vervangen voor eentje met helder glas.
Bellypan had ik nog liggen dus deze er even los onder gezet..
Het word nog even puzzelen met de uitlaat icm de bellypan..
[afbeelding]

Hoei dat is leuk spul :9~
 
Mooi sleutelhok!
Ben me ook aan het uitzoeken naar zo'n vloer en heftafel, vandaar dat het me opvalt natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan