Bandit 1200 perfectie

Je zou rs.projects ook eens een pbtje kunnen doen wat er allemaal (makkelijk) mogelijk is. Hij heeft namelijk al heel veel 1200 bandits verbouwd.
 
ik zou originele subframe verwijderen, want de onderste buis ligt veel te laag (vind ik). even een foto van hoe ik het mooier zou vinden (bandit van rob (rs-projects). kijk naar subframe).
[afbeelding]


Ook een erg mooie fiets, heb het topic een tijd geleden al doorgelezen.
Volgens mij is dat subframe btw alleen aangepast en is de bovenste framebuis blijven zitten en alleen de onderste aangepast.

Overigens zou ik zelf bij die motor nog wat extra caferacer details toevoegen om hem wat meer oldskool te maken, denk aan bv velgen etc.
Gelukkig heb ik al een mooie caferacert en wil een beetje diversiteit in de garage houden ;)

10929033_766550786763273_2222683901203065385_n.jpg


Heb inmiddels weer een paar dagen vrij dus dat bied weer wat tijd om verder te gaan aan de bandit.
Ik wilde eerst de uitlaat aanpakken, maar ik ga denk ik eerst met de kont in de weer ga
 
Laatst bewerkt:
Hey sebas.

Het duurde even maar nu toch een topic. Ben benieuwd wat je met me oude bandiet gaat doen! Ik ga volgen.
 
Van het weekend het carbon kontje opgehaald bij jozef58 *D

Het kontje is een stukje korter aan de voorzijde dan het kontje dat ik al had, maargoed dat is op te lossen.
Aangezien het kontje redelijk goed past over het bestaande subframe wil ik alleen de onderste subframe versteviging verwijderen en in plaats hiervan een kleine versteviging in de hoek van het frame-subframe lassen
 
Deze week weinig aan de bandiet kunnen doen, de griepgolf had ook mij getroffen.
Toch nog wat tijd kunnen maken om het kontje te passen en het voorspatbord aan te passen :)

Volgende stap word dan het subframe, onderste framebuis weg en deze vervangen door een korte versie.

Kontje wil ik gaan opschuren en daarna in de blanke lak zodat de donkere kleur van het carbon er beter uitkomt en de glans terugkomt.

full
 
heb je korte beentjes? anders zou ik de kont ook iets in zijn geheel omhoog doen, dus niet steiler zetten maar het hele geheel omhoog.
 
:^

Ben trouwens benieuwd hoe je de lelijke voetsteun bevestiging gaat aanpakken.

Nou.. Zo ongeveer ;)

Tip van bradpiet trouwens ook opgevolgd, heb t kontje iets hoger gezet, zo staat ie qua hoogte wat meer in lijn met de tank en dat is mooier :)
full
 
staat stukken beter. als je 1 meter 60 was en niet zulke lange benen had dan snap ik dat het kontje niet hoger moest, maar wees eerlijk. zo staat het veel mooier (vind ik ;) )
 
Ziet er goed uit zo!. Weet niet of je veel ervaring hebt met carbon maar pas je wel op met schuren......als je door de hars heen gaat en je op de vezels komt dan zul je daar altijd een vlek blijven zien, hoeveel hars/blanke lak je daar ook overheen spuit.
Heel lichtjes nat opschuren met korrel 800 en dan in de blanke lak.
Maar misschien ben je er allang van op de hoogte!.
 
Zeker beter in lijn met de tank zo maar hij is zeker te lang.Maar goed als jij het mooi vind is het goed. O-)
 
Je hebt gelijk hoor, gewoon doen wat je zelf mooi vind!. Wat ik bedoelde was dat zo'n kontje in het verleden heel vaak gebruikt werd voor dit soort projekten dus heel origineel was het toen niet. Maar misschien nu weer wel en het ontwerp ervan is zowieso erg mooi!.

Ik zou trouwens voor het al aangepaste subframe van de gsxr gaan als dat niet al teveel extra werk geeft. Kan je de originele heel houden want daar zal anders toch ook de zaag in moeten.

Succes!.

volgens mij zit er ook een duc achterkant op jou fiets O-)
 
@Dat is absoluut waar Piet, alleen was/is die van mij nog niet zoveel gebruikt ;)

Wat Jerryt zegt is wel een beetje waar....als dat kontje iets verder naar voren zou gaan heb je denk ook een betere aansluiting op de tank.
Dan zul je alleen de zaag in het zadel moeten zetten, bij mijn motor is het zadel ook een stuk korter geworden dan origineel maar heb nog steeds genoeg ruimte om te gaan verzitten.
Maar nogmaals, ieder wat ie mooi vind en het is jou motor!.
 
@Dat is absoluut waar Piet, alleen was/is die van mij nog niet zoveel gebruikt ;)

Wat Jerryt zegt is wel een beetje waar....als dat kontje iets verder naar voren zou gaan heb je denk ook een betere aansluiting op de tank.
Dan zul je alleen de zaag in het zadel moeten zetten, bij mijn motor is het zadel ook een stuk korter geworden dan origineel maar heb nog steeds genoeg ruimte om te gaan verzitten.
Maar nogmaals, ieder wat ie mooi vind en het is jou motor!.

en er zit hier iemand op het streetfighter gedeelte die mooie zadeltjes maakt voor echt niet de hoofdprijs. en zou dan idd beter passen en dan lijkt de achterkant weer een paar cm korter.
 
Ik heb er zelf ook al naar gekeken om de kont iets naar voren te trekken, maar ik denk dat het zadel dan te kort word en ik te weinig bewegingsruimte over houd..

Vd week nog maar even proefzitten.
Het andere polyester kontje dat ik heb is aan de voorkant iets langer en sluit dus iets beter uit zichzelf op de tank aan. Voor t carbon kontje moet ik dit opvullen met een kapje oid aangezien die 10cm naar voren moet om uit zichzelf echt goed aan te sluiten en dat is sowieso te veel.

M'n JAWA caferacert is trouwens uitgeloot voor de caferacer contest op de motorbeurs dus die kunnen jullie sowieso live bekijken as week :)
 
Ik heb er zelf ook al naar gekeken om de kont iets naar voren te trekken, maar ik denk dat het zadel dan te kort word en ik te weinig bewegingsruimte over houd..

Vd week nog maar even proefzitten.
Het andere polyester kontje dat ik heb is aan de voorkant iets langer en sluit dus iets beter uit zichzelf op de tank aan. Voor t carbon kontje moet ik dit opvullen met een kapje oid aangezien die 10cm naar voren moet om uit zichzelf echt goed aan te sluiten en dat is sowieso te veel.

M'n JAWA caferacert is trouwens uitgeloot voor de caferacer contest op de motorbeurs dus die kunnen jullie sowieso live bekijken as week :)
Dat is wel stoer. Ik ga hem donderdag bekijken.
 
Kontje zal toch ook geen 10cm naar voren hoeven???. Ik wilde bij mijn projekt perse dat het kontje niet voorbij het achterwiel zou steken omdat dat gewoon een stuk beter oogt.
Ik heb toen een houten lat verticaal tegen de achterband aangezet en heb toen bepaald dat het zitje zo'n 5cm verder naar voren moest.
Hij eindigt nu een cm of 3/4 voor het uiterste puntje van de achterband.
Door mijn zadel in te korten ging dat prima en het maakte voor het zicht enorm veel uit (alhoewel er meerdere kontjes te koop zijn die van zichzelf een stuk korter zijn maar daar had ik ff niet over nagedacht toen ik dit zitje kocht...)
Als ik jou zadel zo zie op de foto moet daar toch wel wat spelingsruimte in zitten lijkt mij.
Mocht dat niet genoeg zijn zou je het gedeelte van het zal wat aan de achterkant nu omhoog loopt tegen het kontje aan eraf halen en rechtdoor laten lopen waardoor je nog wat verder naar achteren kan (ver)zitten.
 
Misschien dat de hoek vd foto niet helemaal goed was of dat de kont er niet helemaal tegen de tank aanzat want het achterwiel steekt nu ong 5cm meer uit dan het kontje.
Ik moet nog even passen en meten qua ruimte, misschien dat ie nog een paar cm naar voren gaat maar comfort/bruikbaarheid staat hoger op het lijstje dan de looks.

Vd week de undertail even pas maken en de elektra onder het kontje wegwerken, volgende projectje word dan de uitlaat.
Als de uitlaat en elektra op z'n plek zit ga ik eerst wat km's maken om te checken of alles goed is + afstelling vd carbs, misschien nog een dynojet kitje erin.

Daarna alles uit elkaar halen en in de verf :)
 
Je hebt groot gelijk dat het wel goed moet rijden, zo heb ik die van mij ook gebouwd. En soms moet je dan wat concessies doen.
Maar dan komt ie gewoon niet lekker uit op de foto denk ik, mooi iig!.
 
Terug
Bovenaan Onderaan