Verstandige tip, dank. Momenteel ben ik aan het kijken voor een auto bouwjaar 2021 met 60km op de teller (Q3 Sportback).Als je afschrijving een groot probleem vind koop dan jong gebruikt, dan is de kop er af.
Dan moet je daar wel de middelen voor hebben. Ik vind motorrijden ook leuk, maar als ik ooit in geldnood zou komen gaat ie als eerste de deur uitIk begrijp goed dat een euro maar 1x uitgegeven kan worden, maar toch vraag ik me af of plezier in het leven niet wat mag kosten.
Ik zeg ook, dat ik snap dat een euro maar 1x uitgegeven kan worden. Dus, ja natuurlijk deel ik jouw stelling.Dan moet je daar wel de middelen voor hebben. Ik vind motorrijden ook leuk, maar als ik ooit in geldnood zou komen gaat ie als eerste de deur uit.
Ik wilde het niet zeggenIk vind het toch wat "bijzonder" als het budget enigszins beperkt is dat Een Q3 Sportback als optie naar voren komt.
Ik zou eerlijk gezegd beginnen te schrappen bij de "overbodige" spullen van de partner.Dan moet je daar wel de middelen voor hebben. Ik vind motorrijden ook leuk, maar als ik ooit in geldnood zou komen gaat ie als eerste de deur uit.
Of de partner zelfIk zou eerlijk gezegd beginnen te schrappen bij de "overbodige" spullen van de partner.
Haha precies. Nou ja voor de aanschaf zal nu wel deels geleend worden hoor. Dat bedoelde ik meer met de extra lasten.Ik vind het toch wat "bijzonder" als het budget enigszins beperkt is dat Een Q3 Sportback als optie naar voren komt. Als dat het budget is kun je je "van alles" permitteren ...?
Is een motorscooter iets voor je woon-werkverkeer?
Dit is het tegenwoordig wel inderdaad. Ik verwacht ook nauwelijks geduld meer te hebben als ik met een auto zou moeten aansluiten in de file. Gelukkig valt op mijn route de file vaak wel mee.Auto klinkt leuk, is het ook, maar hou er rekening mee dat het verkeer drukker en drukker wordt. Afhankelijk van de lokatie en tijd kan je best dagelijks in de file staan met je mooie auto. Dus elke voordeel weer een nadeel. In de stad moet je vaak betalen om te parkeren. Dat loopt heel snel op. Als je dat niet wilt, parkeet je je auto buiten de stad en ga je met openbaar vervoer verder. Of een vouwfiets in je auto.
Motor parkeer bij bijna overal gratis. Je kan dus tijd terugwinnen met een motorfiets. En goedkoper... Nadeel is pak aantrekken, opslag.
Je vindt de kosten van een auto (onderhoud, verzekering etc.) hoog, maar je gaat wel lenen voor de aanschaf ervanHaha precies. Nou ja voor de aanschaf zal nu wel deels geleend worden hoor. Dat bedoelde ik meer met de extra lasten.
Een motorscooter, nu nog even niet. Dank voor de tip.
Ik snap je punt. Dit topic heb ik 2 jaar geleden geopend. In de tussentijd heb ik wat kunnen sparen en is de auto al een tijdje weg. Het kan allemaal, maar ik denk dat rationeel gezien het geen verstandige keus is om beide te kopen en daarbij mezelf in de knel te brengen.Het is al eens benoemd en ik wil niet zeuren maar als je een auto van 45k en een motor van 12k kan betalen... Dan heb je het bij elkaar over 57k aan vervoersmiddelen.
Ik zou eerder vraagstukken over kosten en "zou ik nou wel of geen auto erbij doen" verwachten bij iemand die wat krapper zit. Het is jouw geld natuurlijk, maar als de motor uiteindelijk minder vaak gebruikt wordt, waarom kijk je dan niet voor een leuke occassion voor de helft van de prijs? En als autorijden echt duur is, waarom kijk je niet voor een auto van 22k of lager?
Sowieso mee eens. Ik ben wel fan van de Japanners dus toen ik noodgedwongen een Ford moest kopen was ik er veel minder blij mee lol.als ik een nieuwe auto koop, dan iets wat ik zelf mooi en leuk vind.
We zitten zeker op dezelfde lijn. Ook private leasen bekeken, maar dat voelt echt als geld wegdoen, maar je moet het gewoon berekenen op een bierviltje inderdaad.Sowieso mee eens. Ik ben wel fan van de Japanners dus toen ik noodgedwongen een Ford moest kopen was ik er veel minder blij mee lol.
Ik denk dat het dan vooral kijken is wat voor een rijder je bent. Ik was altijd pro auto tot ik ging motorrijden. Ik zou bijna gaan shortleasen als het niet zo'n chunk aan kosten was. Als je weet dat je heel weinig motor zal rijden zou je altijd nog kunnen kijken voor een goedkoop model. Ik weet dat motorleasen ook steeds populairder wordt al kan k daar zo gauw niet de kosten van bedenken. Daarnaast is een motor over het algemeen ook meer voor de fun en een auto meer praktisch ingesteld. Wellicht is private lease voor de auto een idee? Het valt mij als nieuwe motorrijder wel op dat een motor veelal langer waardevast blijft dan een auto en hoewel de kosten van private lease ook niet altijd mals zijn scheelt het je wel weer kopzorgen en eventuele doorverkoop. Ik zou vooral voor jezelf helder maken wat je vaker zult rijden en waarvoor je het voertuig zal gaan gebruiken. Tuurlijk is een Q3 een mooie bak, maar is het het geld (aanschaf, lening, onkosten) het waard als je af en toe boodschappen mee gaat doen? En tuurlijk is een MT09 een leuke motor, maar als je maar een paar weken per jaar rijdt, is een goed gebruikte ouder model dan niet een slimmere optie?
Waarom voelt private lease als geld wegdoen?We zitten zeker op dezelfde lijn. Ook private leasen bekeken, maar dat voelt echt als geld wegdoen, maar je moet het gewoon berekenen op een bierviltje inderdaad.
Mijn motor is in 3 jaar misschien maar 2k minder geworden. Het is redelijk waardevast inderdaad.
Ik ga weer met jullie input mooi verder mee aan de slag. Wellicht rijd ik volgend jaar weer rond deze tijd nog steeds alleen motor haha.