Mechanism
MF veteraan
- 3 jun 2009
- 10.135
- 3.275
Een paar maanden geleden was ik nogal teleurgesteld over een Athena koppelingsdeksel pakking die een hoop geknip en geperforeer nodig had om goed te passen en ook had ik een slechte schakelas keerring. Maar ach, het zal een uitzondering zijn dacht ik. Tot gisteren.
Gisteren dacht ik net zoals iedereen hier, "lekker stukje toeren!". Extra vroeg naar de stalling gegaan om de cb550 zoals ieder jaar rijklaar te maken. Helaas, hij zeek op eens olie langs allebei de oliekanalen / de verbinding tussen kop en cilinderblok. Wel gvd, alles afgedroogd, talkpoeder er op en even stationair laten lopen.. neen, zo lek als een mandje.
Dit is bij een oude Honda four een bekend probleem natuurlijk, maar ik heb het topend van de 550 2 jaar en nog geen 8.000km geleden opnieuw opgebouwd. Natuurlijk is de boel destijds conform handboek gedaan.
Toen heb ik het hele blok schoon gemaakt en nog eens de talkpoeder test gedaan, de motor zweet op iedere plek waar ik een Athena o-ring heb gebruikt Toen maar eens Google geraadpleegd en jeetje wat een hoop klachten van de laatste paar jaar.
Ik kan vandaag niet op de klassieker rijden door de inferieure kwaliteit van deze pakking sets, en bovendien mag ik een hoop vrije tijd spenderen om het hele topend opnieuw op te bouwen met OEM pakkingen
Dus brik liefhebbers: Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Gisteren dacht ik net zoals iedereen hier, "lekker stukje toeren!". Extra vroeg naar de stalling gegaan om de cb550 zoals ieder jaar rijklaar te maken. Helaas, hij zeek op eens olie langs allebei de oliekanalen / de verbinding tussen kop en cilinderblok. Wel gvd, alles afgedroogd, talkpoeder er op en even stationair laten lopen.. neen, zo lek als een mandje.
Dit is bij een oude Honda four een bekend probleem natuurlijk, maar ik heb het topend van de 550 2 jaar en nog geen 8.000km geleden opnieuw opgebouwd. Natuurlijk is de boel destijds conform handboek gedaan.
Toen heb ik het hele blok schoon gemaakt en nog eens de talkpoeder test gedaan, de motor zweet op iedere plek waar ik een Athena o-ring heb gebruikt Toen maar eens Google geraadpleegd en jeetje wat een hoop klachten van de laatste paar jaar.
Ik kan vandaag niet op de klassieker rijden door de inferieure kwaliteit van deze pakking sets, en bovendien mag ik een hoop vrije tijd spenderen om het hele topend opnieuw op te bouwen met OEM pakkingen
Dus brik liefhebbers: Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Laatst bewerkt: