Assen Formule 1 circuit

Telegraaf lijkt dit allemaal een beetje naar buiten gebracht te hebben zonder dat er echt sprake is van een beslissing.

Ik hoop dat het naar zandvoort gaat, dan blijft assen gewoon intact en gaat ook niet failliet
 
Ik heb juist liever dat het naar Assen gaat. Ik rij zelf vaker op Cpz, zo heeft iedereen zn eigen belangen.
Al mogen ze ook helemaal wegblijven met die suffe auto’s.
 
Ik heb een weddenschap met een collega voor een fles drank. Loopt al een mooie tijd. Hij denkt dat het naar Zandvoort, ik naar Assen (wat niet wil zeggen dat ik hóóp dat het naar Assen gaat). Donderdag stuurde hij mij een appje dat hij een fles van me krijgt maar ik zover is het nog lang niet. Er is eigenlijk niets veranderd, het is een stukje powerplay van Bernhard van Oranje. Hij zal best te horen hebben gekregen dat de voorkeur van de formule 1 organisatie uit gaat naar Zandvoort maar dit wisten we al en is ook niet meer dan logisch gezien de historie. Maar hij heeft ook te horen gekregen denk ik dat ie dan toch snel de financiering rond zal moeten krijgenm dus vandaar dat ie even hoog van de toren blaast in de hoop dat er mensen met geld over de brug komen. En dan heeft hij weer een circuit waar hij weer jaren mee vooruit kan en lekker centjes kan gaan verdienen.
 
Als ik de... Uhhh, Dorna van de F1..? was, zou ik ook tegen allebei zeggen dat ze er goed voorstaan en de voorkeur genieten... Laat "ze" maar tegen elkaar opbieden voor een Nederlandse F1, toch? :+
 
Als ik de... Uhhh, Dorna van de F1..? was, zou ik ook tegen allebei zeggen dat ze er goed voorstaan en de voorkeur genieten... Laat "ze" maar tegen elkaar opbieden voor een Nederlandse F1, toch? :+

Ben bang dat je het als grap bedoeld, maar dat dit een stuk dichter bij de waarheid ligt dan menigeen denkt.
 
Nou het wordt inmidddels duidelijk wat Assen wil en eerste stappen zijn gezet voor circuitaanpassingen

F 1 – Voorzitter van het TT Circuit Arjan Bos zegt dat het circuit in Assen volgende winter sowieso aangepast gaat worden voor Formule 1. Ongeacht of het racespektakel aan Assen toegewezen wordt.

“We willen sowieso een Formule 1-licentie aanvragen. Daarvoor hebben we een zogenaamde Grade One status nodig. Daar moeten we wat kleine aanpassingen voor doen. Het gaat om een investering van iets minder dan één miljoen euro. We hebben maandag de investering geaccodeerd in de bestuursvergadering”, verklaart Bos

Aanpassingen
Met dat geld wordt de Strubbenbocht verbreed en worden er veiligheidsaanpassingen gedaan. “Er komen meer kerbstones en Tecpro Barriers (veiligheidsbarrieres). Dat zijn aanpassingen die ook voor andere evenementen handig zijn, zoals bijvoorbeeld voor de prestigieuze Duitse toerwagenklasse (DTM) die in juli van Zandvoort naar Assen verhuist”, verklaart Bos.




Arjan Bos: Wij maken TT Circuit volgende winter sowieso geschikt voor Formule 1
 
Aanpassingen
Met dat geld wordt de Strubbenbocht verbreed en worden er veiligheidsaanpassingen gedaan. “Er komen meer kerbstones en Tecpro Barriers (veiligheidsbarrieres). Dat zijn aanpassingen die ook voor andere evenementen handig zijn, zoals bijvoorbeeld voor de prestigieuze Duitse toerwagenklasse (DTM) die in juli van Zandvoort naar Assen verhuist”, verklaart Bos.
Strubben verbreden (=meer vloeiend maken?) zullen niet veel motorrijders rouwig over zijn?

Dacht dat de Veenslang ook langer moest voor F1? Lezen Jordi 🙈
 
Bredere Strubben alleen maar beter.
Kan me niet voorstellen dat Zandvoort nog een kans maakt.

Dus wel .
Ik denk dat het FOM niets geeft om structuur en alles wat er buiten de baan gebeurd .
Als de baan te racen is op zandvoort en de FOM krijgt het geld wat ze willen is het klaar voor hen .
Dus eigenlijk goed nieuws laten ze maar lekker op zandvoort miljoenen verspillen voor 2 -3 jaar races

bron : DVHN

Een opzetje?
Vorige week werd bekend dat Zandvoort een brief heeft van Formule One Management (FOM), dat de races toewijst. Daarin staat dat de FOM met Zandvoort werkt aan ‘een deal om de race in 2020 mogelijk te maken’. In Assen en omgeving sprak men van een opzetje tussen Zandvoort en De Telegraaf om de brief te laten uitlekken.
Het TT Circuit kreeg een dag later bericht uit Londen dat er nog geen besluit is genomen en niets is toegezegd. Assen zou dus nog in de race zijn voor de Formule 1. ,,Ik denk nu dat die brief van de FOM er wel is. Zandvoort heeft een voorsprong”, zegt Jos Vaessen namens The Netherlands Grand Prix Foundation die de Formule 1 naar Assen wil halen.


Zandvoort moet twee zaken voor 2020 voor elkaar zien te krijgen, aldus Bos. ,,Geld en tijd. De FOM vraagt een fee van 20 miljoen euro en daarnaast moet er nog ruim 40 miljoen verbouwd worden. Dat geld moet grotendeels van sponsors komen. Is het geld er, dan is het nog de vraag of alles voor 2020 klaar kan zijn.” Zandvoort krijgt van de FOM een half jaar tijd om de plannen uit te werken.
Prins Bernhard jr., eigenaar van het circuit van Zandvoort, zocht de afgelopen dagen bewust de publiciteit, meent Bos: ,,Hij deed dat om geld los te krijgen. Heel slim.”
 
Als die Bos nu ook slim was , laat hij het lekker lopen richting zandvoort en komt het uiteindelijk alsnog in Assen terecht.

Blijkt maar gewoon weer een prestige strijd te zijn tussen mensen die veel geld verdienen met weinig doen.

Ik blijf hopen dat het niet naar Assen komt voorlopig !
 
Als die Bos nu ook slim was , laat hij het lekker lopen richting zandvoort en komt het uiteindelijk alsnog in Assen terecht.

Blijkt maar gewoon weer een prestige strijd te zijn tussen mensen die veel geld verdienen met weinig doen.

Ik blijf hopen dat het niet naar Assen komt voorlopig !

Als hij heel slim is, dan gaat hij met een cheque wapperen en zeggen dat ze alles rond hebben, en volgens mij hebben ze de zaakjes ook prima voor elkaar, in tegenstelling tot Zandvoort.

Maar laat het volk lekker naar Zandvoort gaan, en dat ze daar failliet gaan door de F1.
 
Denk dat Zandvoort ook een mooier circuit is voor Formule 1.

Diverse bochten zonder uitloopstroken.
Een foutje en je hangt in de muur of staat in de grindbak.
Voor Formule 1 vind ik dat wel een pluspunt.
Niet zoals in Frankrijk, waar je met die enorme uitloopstroken kunt verdwalen...

Bovendien zijn de inhaalplekken voor een F1 auto op Assen beperkt.
Misschien einde veenslang (wanneer die aangepast wordt) en misschien GT-bocht (alleen wanneer F1 auto's dicht achter elkaar kunnen rijden)
Andere plaatsen zou ik niet weten.
 
Als hij heel slim is, dan gaat hij met een cheque wapperen en zeggen dat ze alles rond hebben, en volgens mij hebben ze de zaakjes ook prima voor elkaar, in tegenstelling tot Zandvoort.

Maar laat het volk lekker naar Zandvoort gaan, en dat ze daar failliet gaan door de F1.
Nee dat is juist dom want dan kost het geld.. zandvoort lekker in zn eigen sop laten koken en daarna voor "niets" de f1 naar Assen halen.

Volgens mij snappen velen niet dat het prestige werk is ipv financieel aantrekkelijk.

Zandvoort mag van mij trouwens wel blijven bestaan.. dan hoeft niet ineens iedereen op assen circutidagen te boeken 😋
 
Denk dat Zandvoort ook een mooier circuit is voor Formule 1.

Diverse bochten zonder uitloopstroken.
Een foutje en je hangt in de muur of staat in de grindbak.
Voor Formule 1 vind ik dat wel een pluspunt.
Niet zoals in Frankrijk, waar je met die enorme uitloopstroken kunt verdwalen...

Bovendien zijn de inhaalplekken voor een F1 auto op Assen beperkt.
Misschien einde veenslang (wanneer die aangepast wordt) en misschien GT-bocht (alleen wanneer F1 auto's dicht achter elkaar kunnen rijden)
Andere plaatsen zou ik niet weten.
Inhalen doen ze toch tijdens een pitstop of eerst via overleg op de boordradio ?
 
Denk dat Zandvoort ook een mooier circuit is voor Formule 1.

Diverse bochten zonder uitloopstroken.
Een foutje en je hangt in de muur of staat in de grindbak.
Voor Formule 1 vind ik dat wel een pluspunt.
Niet zoals in Frankrijk, waar je met die enorme uitloopstroken kunt verdwalen...

Bovendien zijn de inhaalplekken voor een F1 auto op Assen beperkt.
Misschien einde veenslang (wanneer die aangepast wordt) en misschien GT-bocht (alleen wanneer F1 auto's dicht achter elkaar kunnen rijden)
Andere plaatsen zou ik niet weten.

Ik vindt zandvoort ook een veel leuker circuit dan assen. Niks mis met Assen maar ik vindt zandvoort meer uitdagend. Maar ik woon nu eenmaal dichterbij Assen. Maar hoop dat de f1 lekker op zandvoort gaat rijden. Ondanks dat de omgeving van Assen best zo'n evenement zou kunnen gebruiken en beter kan faciliteren.
 
Mischien is dit te simpel gedacht maar het is toch alleen maar een plus als het naar Zandvoort gaat? Assen is al netjes qua voorzieningen etc.

Als ze in Zandvoort gaan rijden is dat ook weer opgeknapt en heb je 2 nette circuits in Nederland.

Ik begrijp de mensen die willen dat het in Assen komt niet. Daarmee vern*** je 1 mooi motor circuit en de ander gaat alleen maar verder achteruit. Ben blij dat er eens iemand is die geld wilt steken in een circuit.
 
Mischien is dit te simpel gedacht maar het is toch alleen maar een plus als het naar Zandvoort gaat? Assen is al netjes qua voorzieningen etc.

Als ze in Zandvoort gaan rijden is dat ook weer opgeknapt en heb je 2 nette circuits in Nederland.

Ik begrijp de mensen die willen dat het in Assen komt niet. Daarmee vern*** je 1 mooi motor circuit en de ander gaat alleen maar verder achteruit. Ben blij dat er eens iemand is die geld wilt steken in een circuit.
Daar heb je wel gelijk in, ik hoop alleen wel dat ze alle verbouwingen in de winter maanden kunnen uitvoeren. Zodat er tijdens het seizoen gewoon gereden kan worden.
 
1548352470772.png
 
Binnenkort maar eens wat ludieke acties opzetten tegen die paar gekken die het zo graag naar Assen willen hebben ;)
 
Binnenkort maar eens wat ludieke acties opzetten tegen die paar gekken die het zo graag naar Assen willen hebben ;)

Dat bord is in Zandvoort geplaatst door voorstanders van Assen. Voor mij hoeft het ook niet naar Assen. Sterker nog laat dit circus lekker weg blijven uit ons landje. Ga sowieso geen E 300,- betalen voor een kaartje. Maar vond dit bord wel grappig :Y
 
Dat bord is in Zandvoort geplaatst door voorstanders van Assen. Voor mij hoeft het ook niet naar Assen. Sterker nog laat dit circus lekker weg blijven uit ons landje. Ga sowieso geen E 300,- betalen voor een kaartje. Maar vond dit bord wel grappig :Y

Het is ook zeker wel grappig en kan er wel om lachen.. maar t word tijd dat die paar mensen ook zo druk bezig gaan met belangrijke dingen ( werk bijvoorbeeld ) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan