Assen Formule 1 circuit

Pech voor het TT-Circuit maar ik ben er niet rouwig om :
Formule 1 kiest voor Zandvoort

Zandvoort is in niets meer wat het ooit was. Verworden van een prachtig circuit met het oude beroemde bos in waar nu een bungalow park staat, tot een mickey mouse baantje met zeecontainers die het geluid moeten dempen. Tevens heeft Zandvoort de bezoekers niets te bieden qua zitruimte. En toch kiest men voor deze puinbak. Maar wat een goed nieuws voor de Nederlandse motorsport :t En wat hebben ze de organisatie van TT Circuit Assen weer voor de gek gehouden zeg. Maar dat was al voorspeld. Nu nog kijken of Zandvoort niet (voor de zoveelste keer) net zo voor de gek gehouden wordt.
 
Laatst bewerkt:
Hooray!! geen F1 op het TT-circuit, en waarschijnlijk wel op zandvoort, wat ik zelfs nog wel op zou zetten op TV als niet-formule 1 kijker. We houden natuurlijk
nog wel even een slag om de arm: ``bron: telegraaf''
 
Godzijdank niet naar Assen. *O*
En ondanks de Max gekte lijkt de kans heeel klein dat de F1 ook naar Zandvoort komt. Dan zal er serieus geinvesteerd moeten worden en zal de politieke wil er moeten zijn, zeker dat laatste is er niet. Kan dan wel in Prins in het bestuur zitten, maar de tijd dat Prinsen van Oranje wat voor elkaar kregen is voorbij sinds de oude Bernhard z'n hoofd definitief neerlegde.
 
De afgelopen maanden hebben we zo'n twaalf keer gelezen dat de F1 naar Zandvoort komt, en twaalf keer dat de F1 naar Assen komt. Zolang er nog niks concreets gebeurt, lees ik vooral: "Er komt een F1 naar heel-ergens-anders-dan-Nederland". Wat mij betreft ligt Spa dichtbij genoeg dat er al een Nederlandse GP is. :+
 
„Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.”

Nog lang niet in kannen en kruiken dus...
 
„Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is.”

Nog lang niet in kannen en kruiken dus...

20 miljoen voor de rechten en nog eens 30 miljoen om het circuit klaar te maken volgens NU.nl en de telegraaf.
 
Peanuts gewoon tekenen Bernhard !!!
Kan die ook eens zien hoe je een ronde aflegt zonder de grindbak te bezoeken 😂

F1 op zandvoort betekend dat het dan hooguit 2 jaar duurt voordat de boel failliet is.. Maar dat liever dan die stofzuigers op assen
 
Inderdaad, goed nieuws voor Assen als motorcircuit wat mij betreft alhoewel het circuitbestuur en de lokale middenstand misschien wat zuur het weekend ingaat vandaag. Maar goed, er is nog lang niets bevestigd natuurlijk. Toch hoop ik dat die F1 bolides het enkel bij de Gamma Racing Days houden en verder ver wegblijven van de Drentse hoofdstad.
 
Inderdaad, goed nieuws voor Assen als motorcircuit wat mij betreft alhoewel het circuitbestuur en de lokale middenstand misschien wat zuur het weekend ingaat vandaag. Maar goed, er is nog lang niets bevestigd natuurlijk. Toch hoop ik dat die F1 bolides het enkel bij de Gamma Racing Days houden en verder ver wegblijven van de Drentse hoofdstad.

Ja die zullen goed balen en terecht. Sterker nog, lees net een bericht dat ze officieel nog van niets weten. Maar dit is nog niet zo zuur als Zandvoort na een verbouwing van E 40 mjn en dan te horen krijgen dat het toch niet door gaat _O-
 
Wat een zure reacties allemaal.

Wacht het aub even af wat er gaat gebeuren ipv voorbarige conclusies trekken.
Lijkt mij erg leuk een gp op zandvoort

Je mag het zuur noemen. Snap ik ook wel. Maar het verhaal klopt gewoon wederom niet. Als je een circuit hebt waar alles spik en span is en zelfs het budget al rond is en je kiest dan voor een circuit dat 30 jaar achter loopt mbt de accomodaties en waar het budget nog lang niet van rond is, dan is het wederom een kwestie van status. En ja met een prins wil men wel gezien worden. En dan noemen we nog maar een keer alle F1 plannen sinds 1985: Men is diverse malen op Zandvoort geweest en met een paar "kleine aanpassingen" zou de F1 al meerdere keren terug gekomen zijn. In de Peel zou een circuit komen. Op Woensdrecht zou een circuit komen. En nog geen 2 jaar geleden waren er plannen voor een circuit bij Lelystad. Gek he dat mensen met een goed geheugen mbt dit onderwerp enigszins cynisch zijn?
 
Je mag het zuur noemen. Snap ik ook wel. Maar het verhaal klopt gewoon wederom niet. Als je een circuit hebt waar alles spik en span is en zelfs het budget al rond is en je kiest dan voor een circuit dat 30 jaar achter loopt mbt de accomodaties en waar het budget nog lang niet van rond is, dan is het wederom een kwestie van status. En ja met een prins wil men wel gezien worden. En dan noemen we nog maar een keer alle F1 plannen sinds 1985: Men is diverse malen op Zandvoort geweest en met een paar "kleine aanpassingen" zou de F1 al meerdere keren terug gekomen zijn. In de Peel zou een circuit komen. Op Woensdrecht zou een circuit komen. En nog geen 2 jaar geleden waren er plannen voor een circuit bij Lelystad. Gek he dat mensen met een goed geheugen mbt dit onderwerp enigszins cynisch zijn?

En op de 2e maasvlakte wou men het ook.
 
Enige verschil nu is de Max gekte, maar gaat dat 50 miljoen opleveren? En in 2 jaar tijd van die vervallen duinpan een modern circuit maken? (iets met inspraak procedures........) Van mij mag het, maar de realist in me ziet het niet snel gebeuren.
 
Maakt me helemaal geen malle moer uit of ze wel of niet in Zandvoort gaan rijden.
Ga er toch niet naar toe.
Als ze maar weg blijven uit Assen. Wil geen hobbels bij elk rempunt, wanneer ik zelf op Assen rijdt.
 
kan ook zomaar in de wereld geslingerd zijn voor extra publiciteit. Alles in ogenschouw genomen is er dus helemaal geen stap dichterbij gezet.
 
Zojuist in F1 Cafe op Ziggo wordt het bericht dan juist weer wel bevestigd. Men las delen van de tekst op zoals deze door de FOM gecommuniceerd is naar Circuit Zandvoort. Daarin staat dat Zandvoort de voorkeur heeft en er alleen met hen gesproken wordt indien iedereen erachter staat en het budget gehaald wordt. Het zou om een 5-jarig contract gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan