Armstrong MT500

IndianScout

Tot ziens , klimaat freaks !
11 mei 2011
2.272
2.154
Hallo ,


Sinds maandag heb ik weer een Armstrong MT-500 ,
Ik zie ze zeer weinig op het forum ? Ben wel lid van mt-riders forum maar dat is 95% britten .
Het is een lopend project , Zal proberen foto's te plaatsen :
Bij aankoop is was het dit :
Het was de motor van de kika-bike
Misschien dat iemand hem kent zit ook op motorforum meende ik .

https://www.kika.nl/acties-voor-kika/stichting-bert-banjer-s-kika-bike-op-harleydag-breda/

arm2.jpg


image.jpg


arm.jpg



Plan is dat hij weer origineel wordt ,
Dit is de inspiratie :
1986_Armstrong_For_Sale_Left_resize.jpg

Probeer eerst een 'blackout switch' te vinden , mijne is helaas afgebroken
0000091_300.jpg


Mooi project voor in de winter straks .
Was even benieuwd dat er meer forum leden waren met een MT500 of een harley davidson MT350 .
 
Laatst bewerkt:
Mooi,zo,n blokje had ik vroeger ook in mijn KTM zitten, verbazingwekkend sterk voor een
1 cilinder.
 
Laatst bewerkt:
Klopt , is een sterk ding ,
Heb even wat gekleurde dingen geverft .
IMG_0282.jpg
IMG_0288.jpg

IMG_0286.jpg


heb ook een filmpje gemaakt ,





Mijn andere 'projecten'
IMG_0249.jpg


IMG_0263.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij de eerste foto dacht ik al.. Rotax blok. Kenmerkende cilinderkop. :Y
Is hij aan de achterkant een beetje door zijn veren gezakt, of lijkt dit maar zo? :)
 
Laatst bewerkt:
Hij is inderdaad voor het britse leger gebouwd door 'ccm'
Alles is ook heel erg sterk/zwaar gebouwd , is een dry sump .
Ik heb ook een swm xn506 gehad , dit was bijna dezelfde motor .
Harley davidson heeft toen de rechten opgekocht van ccm om ze na te maken , iets lichtere versie 350cc :
DSCF0359_edited_edited.jpg
 
Ziet er zo veel netter uit dan die kleurtjes,blokje loopt ook netjes zo te horen.
 
Weet iemand toevallig waar ik een uitlaat kan bestellen , in nederland ?
Mijne is echt 'helemaal' verrot , heb het proberen dicht te maken maar ik brand er meer gaten bij, het is zo te dun voor mijn las aparaat .
Of eindelijk een excuus om een tig apparaat te kopen O-)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je hier iets aan : Honda CL360 Pagina 10 .

Ik had hetzelfde met 1 van mijn dempertjes.

Goedkoper zaag halen bij de bouwmarkt (of ergens anders als je een leuk adresje hebt voor plaatstaal)

Netjes een stukje uitslijpen en dat over een gat leggen, dan verhitten met de gasbrander en netjes in vorm buigen/drukken/tikken/slaan.

En dan vast lassen.

Ik ben zelf echt super te spreken over het materiaal van een zaag, precies dik genoeg, en het materiaal is ook goed, het is heel goed in vorm te krijgen.

Ik heb het zelf ook met een MIG gedaan, alleen wel met flux-draad omdat ik geen ruimte wil verliezen aan zo'n stomme gasfles.
Ben er zelf erg tevreden mee :)

Het resultaat is natuurlijk niet super netjes, maar dat komt meer door mijn gebrek aan las-ervaring.

Iemand die al vaker dun materiaal heeft gelast kan dit zeker netter krijgen :)

Maargoed, netjes is ook nooit echt mijn streven met oude dingen, ik vind het zelf geen schande als je reparatie's kan zien, het geeft de fiets juist wat meer karakter. En dat vind ik dan weer mooier als een super nette reparatie. :)

Anyway, op deze manier kan jij je demper ook maken, geen twijfel. Misschien heb je 15euro nodig voor maximaal 2 zagen, en je bent een flink weekendje zoet. Of langer, net wat je wilt natuurlijk :)
 
goede uitlaten zijn niet meer te vinden. In Engeland kun je rvs uitlaten kopen bij force motorcycles
full

full

full

of je braait nog wat plaatjes erop.
 
Hoi ,

Bedankt voor alle info , Ik heb een husqvarna uitlaat (rvs) tijdelijk passend gemaakt.
Zodat ik toch nog even kan rijden voor hij uitmekaar gaat .
Maar die was weer veel te luid , dus zelf een DB killer gemaakt .
Wat nu weer om aan te horen is , zal Zsm foto's maken .
Ik had het gezien bij KLmotors (aka Force) die RVS set maar ik vond hem nogal prijzig.
Denk dat ik gewoon een weekje elke avond die andere ga opknappen .
Met die zaag metode is wel een goed idee, ik heb zelf nog een plaat van 50 bij 50 cm staal liggen van een andere project , is wel iets dikker maar dat kan Denk ik wel ?
Of ik begin opnieuw en ik maak hem na (poging tot)

Mooie armstrong Berry , Hoe heb je dat gelast ? of hard solderen ?
Alle uitlaten zijn bijna verrot van die armstrongs of niet ?
Kan ook nergens een 'nos' vinden .

image.jpg
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan