Was de sketch (programma's voor de arduino worden zo genoemd)makkelijk te maken?
Ik denk dat als ik het ledje op het boadje kan laten knipperen dat ik dan een gat in de lucht spring en een smile van oor tot oor heb
Mechaninisch en elektisch heeft een motorfiets/auto weinig geheimen voor mij maar electronica is voor mij helemaal nieuw dat had nooit mijn interesse want ik dacht dat ik dat toch nooit kon leren en repareren maar met de arduino bouw stenen is het denk/hoop ik zelfs voor mij te leren om er leuke dingen mee te bouwen
Ik heb ideeen genoeg die volgens mij te doen en te maken zijn
En misschien dat er meer motor mensen zijn die door dit topic gaan spelen met de boardjes en wie weet wat we dan met zn alle kunnen verzinnen en maken
Ga zo door en hou ons aub op de hoogte van de vorderingen
Heren ik vraag niet wat het is ik vraag of jullie er ervaring er mee hebben
En als je de moeite neemt om te kijken wat het is dan zie je misschien dat het een heel leuk ding is die ongekende mogelijkheden heeft
Ik zat bv te denken aan:
veel minder schakelaars op je stuur
digitale teller
knipperlichten die anders knipperen
Een allarm
Afstandbediening
ontsteking
misschien zelfs te gebruiken als ecu (megasquirt is ook geschreven in C++)
Fly by wire gaskabel
enz
Klopt. Duemilanove (betekent 2009 in het italiaans) is vervangen door de UNOIs zo'n Duemilanove niet alweer een versie oud?
Maar functioneel niet zo handig, omdat praktisch alle pinnen in gebruik genomen worden.O trouwens een "Danger Shield" is een leuke toevoeging aan een arduino (voor het geval je die niet kent).
Nee ik ben geen programeur
Ik heb ideeen genoeg idd maar of ik ook kan uitwerken weet ik niet
Ik denk dat het allemaal wel mogelijk is en het programeren van de Arduino is volgens mij niet zo heel erg moeilijk de taal bestaat maar uit 8 comando's
Hey zijn er al wat leuke electronica projecten gelukt in de tussentijd?
Misschien leuk om dit topic wat meer leven in te blazen als bv. iemand wensen heeft, vragen hoe iets geprogrammeerd moet worden, of hardware-matig gedaan moet worden.
Nog een adres voor goedkope boards
Ik bestel er zelf regelmatig RC onderdelen, is betrouwbaar en ook goed via email te bereiken voor vragen.
Wat zijn zo de sites voor leuk-geprijsde electronica komponenten? Zelf bestel ik steeds vaker bij Reichelt in Duitsland.
Erg geinteresseerdEFI zit nog in de planning (eerste prototype heb ik al), maar momenteel vreet school veel tijd.