Arai en lubricant ??

Scallie

Die hard MF'er
14 jul 2003
597
92
Wat moet je in godsnaam smeren met de lubricant die je bij je Arai helm krijgt :?
De rubbers waar je vizier tegen komt lijkt me niet, wordt anders lekkere smeerzooi. Het schanierpunt van het vizier kun je bijna niet bijkomen, of zijn de kapjes die erover zitten te verwijderen. Wie weet raad.

Groeten,
Scallie.
 
Tegen mij hebben ze gezegd dat ik da om de 3 maanden ofzo moet insmeren???
Da randje waar het vizier tegenkomt,en is idd voor het poreus worden van die rubber ofzoiets.
 
is idd voor het rubbere randje van je vizier...wordt anders poreus als je dat niet bijhoud..

en niet invetten alsof het vaseline is!!! met beleid dus.. :+
 
Bedankt voor de reactie's
Heb dit tot nu toe nog nooit gedaan en helm is al 2 jaar.
Zal dit dus maar snel even gaan doen.

Groeten,
Scallie.
 
Als ik jou was zou ik de afdichtingsrubber van je vizier niet insmeren met die lubricant ( dit is nl silicone ! )
Het flesje dat er bijgeleverd wordt dient idd om de scharnierpunten van je vizier te smeren :) ( staat trouwens in de gebruiksaanwijzing van je helm )
Ikzelf doe het elke maand , en heb steeds een soepel openend en sluitend vizier +dat je het voordeel hebt dat je geen krasvorming op de zijkant van je vizier hebt :}
Die zijkapjes zijn op 30 sec verwijderd met een schroevedraaier of iets dergelijks ( gewoon de rode slotjes induwen en hopla los zijn de kapjes ;) )
De lubricant smeer je op de witte plaat die op je helm bevestigd is !
Om de kapjes te monteren , gewoon terug op je helm duwen !!
 
Kwam laatst tijdens het opruimen van de garage de handleiding van mijn helm tegen.
Nu blijkt dus dat je WEL de rubbers moet insmeren met de lubricant en niet de schanieren. Dit om te voorkomen dat de rubbers uitdrogen. Even laten zitten en dan met een doekje overtollige lubricant verwijderen.

Groeten,
Scallie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan